• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

بهره‌برداری از پروژه فولادی یزد یک با حمایت بانک توسعه صادرات ایران

  • کد خبر : 20127
  • 09 خرداد 1402 - 9:13
بهره‌برداری از پروژه فولادی یزد یک با حمایت بانک توسعه صادرات ایران
در حال حاضر پروژه فولادی یزد یک با حمایت بانک توسعه صادرات ایران، با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی همراه بوده و پیش‌بینی می‌شود این طرح در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد.

در حال حاضر پروژه فولادی یزد یک با حمایت بانک توسعه صادرات ایران، با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی همراه بوده و پیش‌بینی می‌شود این طرح در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، محمدجعفر مزده، سرپرست بانک توسعه صادرات ایران و هیئت همراه در بازدید از شرکت فولاد آلیاژی ایران با بررسی روند تکمیل پروژه فولادی یزد یک، بر تداوم همکاری با این شرکت تا زمان بهره‌برداری کامل تاکید کردند.

مزذه در نشستی مشترک با محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: همکاری در تکمیل و توسعه طرح‌های ارزآفرین و اشتغال‌زا، همواره از اولویت‌های این بانک بوده است.

وی با بیان اینکه حمایت از این طرح در راستای دستیابی به هدف‌گذاری بانک توسعه صادرات ایران، برای کمک به رشد تولید و تولیدکنندگان صادرات‌محور به منظور ارزآوری و اشتغال‌زایی در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران آمادگی لازم برای حمایت همه‌جانبه از این طرح تا بهره‌برداری کامل را دارد.

در ادامه این نشست محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران، عنوان کرد: بنا بود شرکتی ایتالیایی ۱۳ سال قبل اجرای پروژه یزد یک را بر عهده بگیرد اما این طرح با آغاز تحریم‌ها و چالش‌های متعاقب آن، متوقف شد.

وی افزود: پس از گذشت پنج سال با اتخاذ راهکارهای داخلی و مشارکت بانک توسعه صادرات ایران، اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی آن به ۹۵ درصد رسیده و در آستانه راه‌اندازی و تولید قرار گرفته است.

کمال‌زاده تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی ساخت و راه‌اندازی این پروژه، بانک توسعه صادرات ایران است و بر این باوریم که این بانک از بهترین بانک‌های توسعه‌ای کشور محسوب می‌شود؛ شاید اگر همراهی و همکاری این بانک نبود، پیشرفت و دستاورد امروز حاصل نمی‌شد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه با اشاره به پروژه یزد یک، خاطرنشان کرد: این طرح قابلیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن محصول متنوع فولادی را دارد که در صورت صادرات این حجم از تولید، بیش از ۳۵۰ میلیون یورو ارزآوری برای کشور در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پروژه یزد یک توسط یک شرکت دانش‌بنیان اجرایی می‌شود، یادآور شد: با اجرای این پروژه، بازار صادراتی بزرگی شامل کشورهای عربی، اروپایی و آسیای شرقی  برای بیش از ۴۴۲ گرید فولاد ایجاد می‌شود.

درادامه این نشست محمد بحرینی، رئیس دایره اعتبارات شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران به تشریح جزئیات تسهیلات دریافتی شرکت فولاد آلیاژی ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: طرح ایجادی شرکت فولاد آلیاژی ایران با مبلغ سرمایه‌گذاری ۱۳۲ میلیون یورو و سهم تسهیلاتی ۱۰۹ میلیون یورو با منابع صندوق توسعه ملی و عاملیت شعبه یزد آغاز شد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۷۱ میلیون یورو از تسهیلات پرداخت شده و پیشرفت فیزیکی طرح بالغ بر ۹۵ درصد است. همچنین پیش‌بینی می‌شود طرح مذکور در شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است پروژه یزد یک با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن شمش فولادی، مهم‌ترین طرح توسعه فولاژ است. با بهره‌برداری کامل از این پروژه‌ی ملی، ظرفیت کلی فولادسازی این شرکت به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20127

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.