• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

بهینه‌سازی و تقویت سازه و ریل نوار نقاله واحد حمل مواد فولاد مباركه

  • کد خبر : 14643
  • 22 اسفند 1401 - 7:27
بهینه‌سازی و تقویت سازه و ریل نوار نقاله واحد حمل مواد فولاد مباركه
رئیس واحد حمل مواد شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به گزارش‌های واحد بازرسی فنی مبنی بر وجود ترک‌های طولی در سازه اصلی تیرهای زیر ریل نوار نقاله تریپر 3A که در پی بیش از 30 سال بهره‌برداری دچار فرسودگی شده بودند، بهینه‌سازی، تقویت و تعویض نوع ریل از حالت شمش به حالت ریل استاندارد در دستور کار قرار گرفت.

رئیس واحد حمل مواد شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به گزارش‌های واحد بازرسی فنی مبنی بر وجود ترک‌های طولی در سازه اصلی تیرهای زیر ریل نوار نقاله تریپر ۳A که در پی بیش از ۳۰ سال بهره‌برداری دچار فرسودگی شده بودند، بهینه‌سازی، تقویت و تعویض نوع ریل از حالت شمش به حالت ریل استاندارد در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، کاظم آخوندی بیان کرد: در مرداد ماه سال جاری با برگزاری جلسات منظم هفتگی با حضور بخش‌های بازرسی فنی، تعمیرات مرکزی و دفتر فنی تعمیرات، مقدمات طراحی سازه با هدف بهینه‌سازی، تقویت و تعویض نوع ریل از حالت شمش به حالت ریل استاندارد در دستور کار قرار گرفت و پس از تهیه نقشه‌ها و انتخاب پیمانکار مجری، متریال مورد نیاز که شامل بر حداقل ۳۵۰ تن می‌شد، به کارگاه ساخت پیمانکار تحویل داده و پس از ساخت و رنگ‌آمیزی به شرکت فولاد منتقل شد.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از اقدامات مورد نیاز نیز در تعمیرگاه مرکزی آماده‌سازی و انجام شد، عنوان کرد: با توجه به لزوم توقف کوره‌های قوس و ضمن انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، عملیات از ۱۰ دی تا ۱۸ بهمن‌ ماه هم‌زمان با محدودیت‌های انرژی اجرا شد. در این عملیات به دلیل عدم امکان استفاده از مکانیسم‌های موبیل و نبود کرین سقفی ثابت در سطح ۳۴ متری، دمونتاژ سازه قدیمی شامل تیرهای افقی و ریل با وزن ۳۹۰ تن انجام شد و از ۳۴ متری کوره‌ها به سطح صفر متری منتقل شد و ۶۲۵ تن سازه و ریل جدید از صفر متری به ۳۴ متری منتقل و به‌ صورت دستی منتقل و مونتاژ شد.

رئیس واحد حمل مواد شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در تاریخ ۱۸ بهمن‌ ماه با توقف چهار کوره، عملیات نصب و آپارات نوار نقاله انجام شد و تریپر ۳بعد از ۳۸ روز توقف و انجام حداقل چهار هزار و ۵۰۰ نفر ساعت تعمیرات، راه‌اندازی شد و در اختیار واحد تولید قرار گرفت.

آخوندی تصریح کرد: در جریان انجام این پروژه، خرید ریل‌های مورد نیاز با توجه به کمبود زمان توسط واحد خرید مواد مصرفی به‌ صورت اضطراری انجام و بخشی از قطعات مصرفی مورد نیاز نیز توسط پیمانکار محلی تامین شد.

وی در پایان از حمایت‌های بی‌شائبه مدیریت ناحیه و مدیریت واحد کوره‌های قوس، رئیس تولید و تعمیرات کوره‌های قوس، بازرسی فنی به‌ ویژه همکاری بخش‌های بازرسی اسکلت فلزی و بازرسی خوردگی، واحد بهینه‌سازی و دفتر فنی تعمیرات مرکزی و تعمیرگاه مرکزی، واحد حمل‌ونقل، واحد خرید مواد مصرفی و دفتر فنی تعمیرات ناحیه و همچنین از شرکت‌های پیمانکاری دژپاد به‌ عنوان مجری عملیات، توسعه صنعت لنجان به‌ عنوان پیمانکار محلی و سایر همکاران واحد نیز که با مساعدت و حمایت‌ خود، موجبات انجام این عملیات به‌ صورت ایمن و در کوتاه‌ترین زمان ممکن را تسهیل کردند، قدردانی کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14643

نوشته‌های مشابه

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

28فروردین
صادرات مواد معدنی از بندر خمیر افزایش می‌یابد
28فروردین
استقرار سیستم‌های مدیریت نوین در سیمیدکو

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.