• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه فولاد مباركه در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 15900
  • 21 فروردین 1402 - 7:55
بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه فولاد مباركه در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جریان بازدید از روند اجرای طرح‌های توسعه فولاد مبارکه گفت: سال 1402 را می‌توان سال به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه دانست.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جریان بازدید از روند اجرای طرح‌های توسعه فولاد مبارکه گفت: با عنایت به تاثیری که سرمایه‌گذاری، توسعه و رشد تولید در بخش صنعت بر بهبود فضای اقتصادی و معیشتی جامعه دارد و روند خوب اجرایی‌ شدن پروژه‌های توسعه در دست اجرای شرکت، سال ۱۴۰۲ را می‌توان سال به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های توسعه فولاد مبارکه دانست.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمدیاسر طیب‌نیا در این بازدید بیان کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب در شعار سال ۱۴۰۲ نیز به اهمیت تولید، رشد آن و تاثیری که بر بهبود قدرت اقتصادی کشور و در نتیجه مهار تورم و بهبود معیشت زندگی مردم دارد، تاکید کردند. خوشبختانه در همین راستا شرکت فولاد مبارکه به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور که محصولات مورد نیاز بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک کشور را تولید می‌کند، این راهبرد را سر لوحه خود قرار خواهد داد تا همچنان مانند سال قبل بتواند سهم خود را در تحقق شعار سال و رونق اقتصادی و بهبود معیشت آحاد جامعه ادا کند.

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ در حوزه‌های تولید، پیشبرد فرایند اجرای پروژه‌های توسعه، تولید محصولات جدید و دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی عملکرد درخشانی داشت، مطرح کرد: علاوه‌بر رشد تولید، یکی از تعهدات و انتظاراتی که از شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه متصور است، موضوع تعهد به سرمایه‌گذاری است که خوشبختانه طی یک سال و نیم گذشته، پروژه‌های متعددی در فولاد مبارکه کلید خورده و اجرای آن‌ها با سرعت و کیفیت بسیار مطلوب در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تعداد پروژه‌های جاری فولاد مبارکه را ۱۳۰ پروژه اعلام کرد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها بالغ‌ بر ۵۸۰ میلیون یورو و ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است تا گام بلندی برای تحقق راهبرد مقام معظم رهبری که برای سال ۱۴۰۲ در امر جذب سرمایه و توسعه ترسیم کردند، برداشته باشیم.

طیب‌نیا ادامه داد: با توجه‌ به اهمیت به بار نشستن هرچه سریع‌تر این طرح‌ها و نقشی که تک‌ تک آن‌ها در رونق اقتصادی جامعه می‌توانند داشته باشند، به طور منظم طی بازدیدهای میدانی، روند اجرای این پروژه‌ها را کنترل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عواملی از قبیل تحریم‌ها و نوسانات شدید ارزی برخی از پروژه‌ها در فرایند اجرا با تاخیر مواجه می‌شوند که تلاش مجموعه بر این است که مشکلات موجود را مدیریت کند و اجازه ندهیم حتی یکی از آن‌ها با توقف مواجه شود. امروز شاهد آن بودیم که خوشبختانه بخش اعظمی از پروژه‌ها مطابق برنامه در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی فولاد مبارکه خبر داد و گفت: این پروژه ارزشمند که با توجه‌ به گرم‌ شدن هوا می‌تواند در فصل گرم سال خطوط تولید را یاری کند، به‌ زودی وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد.

طیب‌نیا اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها در رشد تولید، اشتغال‌زایی و کاهش معضل بیکاری، درآمدزایی و رونق اقتصادی و در نهایت کاهش تورم موثر خواهد بود و این اتفاق میمون، نوید مبارکی برای سهام‌داران و ذی‌نفعان شرکت و کشور خواهد بود. زمانی که توسعه‌ها به بار می‌نشیند، بدیهی است که رشد تولید حاصل می‌شود، مشاغل دیگری ایجاد شده و درآمدزایی، تزریق نقدینگی و امید در جامعه صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر با آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه و استخدام جدیدی که انجام شد، برای بالغ‌ بر چهار هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است. بنابراین به‌ صراحت می‌توان گفت که فولاد مبارکه در این حوزه دین خود را نسبت به بهبود وضعیت معیشت جامعه ادا کرده است که البته این پایان کار نیست و به امید خدا در ادامه نیز با به بار نشستن سایر پروژه‌ها و افزایش تولید، شاهد بهبود این وضعیت نیز خواهیم بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15900

نوشته‌های مشابه

27فروردین
رشد بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
آرامش به بازار سرمایه برگشت؛

رشد بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس

27فروردین
قیمت طلای جهانی صعودی شد
همگام با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه،

قیمت طلای جهانی صعودی شد

27فروردین
صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.