• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی نیپک:

به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان متخصص شناخته شده‌ایم

  • کد خبر : 3502
  • 18 بهمن 1399 - 12:23
به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان متخصص شناخته شده‌ایم
عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی نیپک گفت: در تمام ادوار فعالیت، سایر صنایع همواره از این شرکت به عنوان یک مجموعه درخشان با عملکرد عالی نام می‌برند و ارائه سفارش و طرح‌های مهم دو حوزه مس و فولاد به نیپک این ادعا را تثبیت می‌کند؛ ضمن اینکه در تلاش هستیم به کمک پرسنل تلاشگر در حوزه‌های مختلف ورود کنیم و توانایی‌های خود را به عرصه نمایش بگذاریم.

عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی نیپک گفت: در تمام ادوار فعالیت، سایر صنایع همواره از این شرکت به عنوان یک مجموعه درخشان با عملکرد عالی نام می‌برند و ارائه سفارش و طرح‌های مهم دو حوزه مس و فولاد به نیپک این ادعا را تثبیت می‌کند؛ ضمن اینکه در تلاش هستیم به کمک پرسنل تلاشگر در حوزه‌های مختلف ورود کنیم و توانایی‌های خود را به عرصه نمایش بگذاریم.

سید حشمت‌الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت مهندسی نیپک از سال ۱۳۷۲ به همت مسئولین شرکت ملی مس به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه فعالیت‌های مس تاسیس شد و از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و صندوق بازنشستگی شرکت مس محسوب می‌شود. زمینه فعالیت ما در واقع در ابتدا به صورت ارائه مشاوره برای پروژه‌های مس بود و در ادامه و از حدود ۱۰ سال پیش ورود شرکت مهندسی نیپک به حوزه پروژه‌های EPC مس نیز آغاز شد و پروژه‌های بزرگی همچون واحد تغلیظ چهل‌کوره زاهدان ازجمله طرح‌های بزرگ شرکت نیپک بوده که از صفر تا ۱۰۰ آن را به طور کامل انجام داده و به مرحله اجرا درآورده است. گفتنی است که  بهره‌برادری از این واحد حدود چهار سال پیش در سال ۱۳۹۵ آغاز شد و خط تولید کنسانتره مس نیز شروع به کار کرد.

وی افزود: پروژه تعویض کانورتورهای هودهای مجتمع مس سرچشمه از دیگر طرح‌های بزرگ شرکت مهندسی نبپک بود که به صورت EPC تمام مراحل آن را به کمک پرسنل متخصص و مجرب انجام دادیم. این پروژه از لحاظ زیست‌محیطی بسیار با اهمیت بوده و از اجرا و عملی‌سازی آن از توجه ویژه‌ای برخوردار است. تحویل آن نیز حدود دو سال گذشته انجام شد و همزمان نیز آغاز به کار کرد و فعالیت این واحد همچنان ادامه دارد. در رابطه با سایر پروژه‌ها می‌توان گفت در قالب مشاور و در زمینه‌ پروژه‎‌های لیچینگ حضور فعال داریم و در این رابطه نیز تا کنون اقدامات مهمی انجام شده است. ما برای اولین بار توانستیم پروژه بیولیچینگ را تعریف کنیم که این طرح با همکاری دو شرکت نیپک و مین‌تک آفریقای جنوبی به صورت کنسرسیومی این دو شرکت برای اولین در دنیا در حوزه مس انجام گرفته است.

پروژه‌های عظیمی را طراحی و مدیریت کرده‌ایم

عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی نیپک تصریح کرد: کشور آفریقای جنوبی در حوزه مس به خصوص در زمینه لیچینگ و بیولیچینگ جزو بهترین‌ها هستند و همیشه در این خصوص حرف برای گفتن دارند. بنابراین در پایلوت پروژه بیولیچینگ با همکاری این شرکت مطرح توانستیم عملکرد خوبی را به عرصه نمایش بگذاریم. این پروژه به لحاظ ساختار لیچینگ و بیولیچینگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. سایر پروژه‌ها ازجمله مشاوره تغلیظ و ذوب و دیگر فرآوردهای شرکت مس نیز به عنوان مشاور و یا مدیریت طرح حضور داشتیم و به ایفای نقش پرداختیم. از سال گذشته رتبه EPC شرکت مهندسی نیپک نیز اخذ شد و فعالیت‌های نیپک در زمینه عمدتا مشاور پروژه‌ها ادامه دارد. به طور کلی شرکتی دانش‌بنیان با سابقه طولانی و درخشان تلقی می‌شود. به طور کلی، این شرکت با بومی‌سازی حساس‌ترین حوزه‌های دانش مربوط به فرآوری مواد معدنی از جمله طراحی کارخانجات لیچینگ و تغلیظ در کنار ساخت کارخانجات اسید از گازهای خروجی واحدهای ذوب، توانسته است خود را در رده یکی از مهم‌ترین شرکت‌های مهندسی فعال در حوزه صنایع معدنی قرار دهد.

وی عنوان کرد: شرکت نیپک بالغ بر ۲۵۰ نفر پرسنل دارد که بیش از ۱۵۰ نفر نیروی کارشناس در بخش مهندسی مشغول به کار هستند که در حوزه صنعت به ویژه صنعت مس با استفاده از دانش و تخصص خود خدمت‌رسانی می‌کنند. ورود شرکت نیپک به عنوان پیمانکار و EPC کار در حوزه مس بسیار جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود. در حال حاضر، برنامه و هدف شرکت نیپک به عنوان یک شرکت با ساختاری مهندسی در حوزه مشاوره فعالیت‌های بسیار درخشانی را دارد و اخیرا نیز به پروژه‌های فولادی نیز ورود یافته و گفتنی است که یک پروژه نیز از شرکت فولاد اصفهان نیز گرفتیم که قرار است به صورت EPC آن را به طور کامل مدیریت و اجرا کنیم و در نهایت در اختیار شرکت نام برده قرار دهیم. با توجه به سابقه‌ای که ما در در حوزه صنعت مس داشتیم و شناختی که سایر حوزه‌ها نسبت به نیپک به دست آورده بودند ورود به طرح‌های فولادی نیز از سال گذشته کلید خورده است.

عملکرد نیپک مهر تاییدی بر ادعای ماست

موسوی اظهار کرد: شرکت نیپک در سال ۱۳۷۲ با تعداد نیروی حدود ۵۰ نفر نیروی کارشناس آغاز به کار کرد و در مقاطع مختلف به ۴۰۰ نفر نیز افزایش یافت و در حال حاضر با ۲۵۰ نفر نیروی متخصص و کارشناس مشغول به اجرای پروژه‌های مختلف هستیم. گفتنی است که نیپک از لحاظ مهندسی مهم‌ترین شرکت زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و صندوق بازنشستگی شرکت مس است، چراکه شرکت نیپک تیم مهندسی بسیار قوی دارد و در حال حاضر نیز به عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان مهندسی معتمد و مورد تایید شرکت ملی مس و همچنین سایر حوزه‌ها همچون فولاد مشغول به فعالیت است که با طراحی و ارائه پروژه‌های قوی به این ادعا مهر تایید را می‌زند. شرکت نیپک در طول سال‌های فعالیت خود توانسته است با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از فناوری‌های روز و مدیریت اصولی، در پر چالش‌ترین حوزه‌های اجرای پروژه‌های صنعتی، از مطالعات امکان‌سنجی طرح‌ها تا ساخت کامل کارخانجات فرآوری مواد معدنی و صنعتی توانایی‌های خود را به سمع و نظر صنعت کشور برساند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3502