• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیرعامل شرکت شریف تهران:

بومی‌سازی تولید لوله ترمز خودرو

  • کد خبر : 3580
  • 11 خرداد 1398 - 10:18
بومی‌سازی تولید لوله ترمز خودرو
مدیرعامل شرکت شریف تهران با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در زمینه تولید مقاطع آلومینیومی، گفت: در سال‌های اخیر بیشترین تمرکز شرکت بر روی بومی‌سازی تولید لوله ترمزهای خودرو بوده است و خوشبختانه در همین راستاموفق به اخذ تاییدیه کشورهای آلمان و فرانسه شدیم، در حالی که پیش از این، لوله ترمز خودرو از طریق واردات از کشورهای فرانسه، آلمان و کره تامین می‌شد؛ هم‌اکنون قادریم با ظرفییت 36 میلیون‌متر در سال این کالا را تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت شریف تهران با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در زمینه تولید مقاطع آلومینیومی، گفت: در سال‌های اخیر بیشترین تمرکز شرکت بر روی بومی‌سازی تولید لوله ترمزهای خودرو بوده است و خوشبختانه در همین راستاموفق به اخذ تاییدیه کشورهای آلمان و فرانسه شدیم، در حالی که پیش از این، لوله ترمز خودرو از طریق واردات از کشورهای فرانسه، آلمان و کره تامین می‌شد؛ هم‌اکنون قادریم با ظرفییت ۳۶ میلیون‌متر در سال این کالا را تولید کنیم.

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: بیشتر قطعات تولیدی ما در صنعت خودروسازی استفاده قرار می‌شود و خودروسازان از مقاطع آلومینیومی که در کارخانه ما تولید می‌شود، در پراید و پژو استفاده می‌کنند، همچنین شرکت ما تولیدکننده انحصاری قطعات موتور گیربگس اکسل در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بزرگترین مشکلی که تولیدکنندگان مقاطع آلومینیومی با آن مواجه‌ هستند، عنوان کرد: ما بیشترین مشکلی که در زمینه تولید مقاطع آلومینیومی داریم، تهیه مواد اولیه است. با اینکه مواد اولیه مورد نیاز ما در داخل کشور تولید می‌شود، اما سیستم توزیع این مواد به گونه‌ای است که امکان دسترسی به آن مواد برای تمام تولیدکنندگان مقاطع و پروفیل‌های آلومینیومی، فراهم نیست. ما به صورت تخصصی به اکسترود کردن مقاطع آلومینیومی استفاده شده در صنایع خودروسازی می‌پردازیم ولی به راحتی نمی‌توانیم مواد اولیه این محصول را در اختیار داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شریف تهران درمورد فرمول قیمت‌گذاری مقاطع و پروفیل‌های آلومینیومی، اظهار کرد: در ایران برای توجیه افزایش قیمت مقاطع و مصنوعات آلومینیومی از طرف مدیران این حوزه بیان می‌شود که قیمت‌گذاری براساس قیمت‌های مقاطع آلومینیومی بورس لندن صورت می‌گیرد، درصورتی‌که مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و کارگران ایرانی نیز ریالی دستمزد دریافت می‌کنند؛ پس چه لزومی دارد که قیمت مواد اولیه آلومینیومی به موازات نوسانات جهانی تغییر کند و نرخ اجناس با نرخ دلار محاسبه شود.

وی در مورد عوامل تاثیرگذار بر رونق و رکود بازار تولیدات مقاطع آلومینیومی، اذعان کرد: بیشترین عاملی که بر روی صنعت تولید مقاطع و پروفیل‌های آلومینیومی تاثیر می‌گذارد، دولتی بودن اقتصاد کشور است. به طور مثال در صنایع خودروسازی ۱۰ سال پیش قیمت پراید ۷ میلیون تومان بود و هم‌اکنون چون این صنعت در اختیار دولت است همچنان با همان استانداردهای سابق تولید می‌شود و هیچ بهبودی در زمینه کیفیت اجناس شاهد نبوده‌ایم، در صورتی‌که اگر دولت این صنعت را واگذار کرده بود و شرکت‌های خودروسازی خصوصی شده بودند، هم‌اکنون در کنار افزایش قیمت شاهد افزایش کیفیت نیز بودیم. این درحالی است که در جهان، خودروهای برقی تولید و استفاده می‌شود و این دولتی بودن صنعت موجب شده است که اجازه رشد و پیشرفت از صنایع مختلف گرفته شود.

مدیرعامل شرکت شریف تهران با اشاره به زیرساخت‌های تاثیرگذار بر روی تولیدات، اظهار کرد: دولتی و استصوابی بودن صنعت موجب لطمه دیدن تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این حوزه شده است به گونه‌ای که آینده روشنی برای تولیدکنندگان مقاطع و پروفیل‌های آلومینیومی نمی‌توان، متصور شد.

شریف در مورد تهیه مواد اولیه از بازار، اظهار کرد: مواد اولیه مورد نیاز تولید برای کارخانه‌ها را معمولا از بازار تهیه می‌کنیم و امکان تهیه اجناس اولیه در بورس برای ما وجود ندارد، چون با سهمیه‌بندی کالاها امکان خرید از بیشتر کارخانه‌های تولیدی غیردولتی سلب شده است و تنها کارخانه‌های محدود وابسته به دولت که پشتوانه مالی قوی دارند، می‌توانند از بورس برای تامین کالاهای خود استفاده کنند و ما مجبوریم که از بازار آزاد، مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: زمانیکه برای حضور در بورس درخواست دادیم، ارائه اظهارنامه مالیاتی را شرط حضور در بورس اعلام کردند و هنگامیکه برای گرفتن اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات مراجعه کردیم، جریانات اداری به اندازه‌ای کند پیش رفت که مجبور شدیم مجددا برای تامین مواد اولیه به بازار آزاد مراجعه کنیم.

پایان پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3580

نوشته‌های مشابه