• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
مدیرعامل گروه صنعتی سپاهان

بیشترین سهم از تولید لوله‌های گازی در کشور را داریم

  • کد خبر : 1047
  • 26 آبان 1398 - 16:56
بیشترین سهم از تولید لوله‌های گازی در کشور را داریم
مدیرعامل گروه صنعتی سپاهان گفت: این شرکت با بیش از نیم قرن تجربه، توانسته با تولید لوله‌های کیفی، بیشترین سهم را در تولید داشته باشد و شعار خود را «تولید بالاتر از استاندارد» قرار دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی سپاهان گفت: این شرکت با بیش از نیم قرن تجربه، توانسته با تولید لوله‌های کیفی، بیشترین سهم را در تولید داشته باشد و شعار خود را «تولید بالاتر از استاندارد» قرار دهد.

احمد جریان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، در خصوص وضعیت مجموعه گروه صنعتی سپاهان، اظهار داشت: این مجموعه قدمتی ۵۰ ساله دارد که در اواخر سال ۱۳۴۹ در اصفهان تاسیس شد. روند عملکرد گروه صنعتی سپاهان نیز در نیم قرن گذشته همواره رو به رشد و در راستای توسعه کمی و کیفی بوده و با ایجاد تنوع در محصولات خود، جزو شرکت‌های سرآمد این حوزه بوده است. در حال حاضر، این شرکت به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوله‌های گازی در کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه گروه صنعتی سپاهان در بدو راه‌اندازی، تنها پروفیل‌های فولادی را تولید می‌کرد، افزود: مدتی پس از تاسیس گروه سپاهان، این مجموعه توانست به عنوان نخستین شرکت داخلی، لوله‌های گازی را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند که این محصولات شامل لوله‌های شبکه خانگی و شبکه بین شهری می‌شود. این مجموعه در حال حاضر با ظرفیت بیش از ۴۰۰ هزار تن در سال، به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همواره خود را به ‌عنوان یک شرکت دارای بیشترین سهم بازار داخل کشور در بخش لوله‌های شبکه گازی مطرح کرده است.

مدیرعامل شرکت گروه صنعتی سپاهان با ابراز خرسندی نسبت به وضعیت تولید، تصریح کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید گروه صنعتی سپاهان فعال است و حتی امکان دارد برخی خطوط تولید مجموعه خود را به دلیل حجم بالای سفارشات و تولید محصول، با سه شیفت کاری فعال کند. البته فراز و نشیب‌های بازار و تامین مواد اولیه بر میزان تولید و ظرفیت مورد استفاده تاثیر می‌گذارد زیرا هنگامی که در بازار مصرف رونق وجود دارد، طبیعتا تولید شرایط مطلوبی خواهد داشت. در مقابل، برخی مواقع مانند سال جاری، رکود بر بخش مصرف همچون ساختمان‌سازی حاکم می‌شود که این شرایط بر میزان تولید اثر می‌گذارد.

جریان با اشاره به فروش گروه صنعتی سپاهان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: این شرکت در کنار فروش داخلی، توانسته است به مقوله صادرات نیز به صورت جدی وارد شود و محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر کند. به‌ طوری که در سال گذشته، این شرکت توانست بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را از طریق صادرات کسب کند و به این ترتیب، یکی از شرکت‌های فعال تولیدکننده لوله و پروفیل در حوزه صادرات لقب گیرد. عمده صادرات گروه صنعتی سپاهان به کشورهای منطقه و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از محصولات شرکت به دیگر کشورها صادر می‌شود. ناگفته نماند عمده مشکلات گروه صنعتی سپاهان در خصوص انتقال ارز به داخل کشور بوده است که امیدوار هستیم با برطرف شدن این چالش، صادرات این شرکت توسعه یابد.

وی در خصوص میزان درآمدهای گروه صنعتی سپاهان، اظهار کرد: این شرکت در بخش داخلی طی سال گذشته درآمد ۶۹۰ میلیارد تومانی و در بخش صادرات، درآمد ۴۲ میلیارد تومانی کسب کرد و در مجموع به درآمد ۷۳۸ میلیارد تومانی دست یافت. بیش از نصف فروش این شرکت را لوله‌های گازی تشکیل می‌دهد؛ به‌ طوری که ۴۲۲ میلیارد تومان از فروش لوله‌های گازی درآمد به ‌دست آمد.

مدیرعامل شرکت گروه صنعتی سپاهان به بخشی از دستاوردهای گروه صنعتی سپاهان اشاره و بیان کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای گروه صنعتی سپاهان می‌توان به دریافت گواهی استاندارد CE اروپا برای صادرات به کشورهای این حوزه اشاره کرد. پتانسیل‌هایی که در این شرکت وجود دارد، بسیار مطلوب بوده و این شرکت توانسته با تنوعی که در تولید محصولات مختلف در قالب چهار کارخانه صنعتی و واحدهای تحت پوشش ایجاد کرده، جایگاه خوبی در کشور داشته باشد. تولیدات گروه صنعتی سپاهان شامل لوله‌های دقیق مورد استفاده در صنایع مختلف مانند پتروشیمی، خودروسازی و… بوده و در کنار این محصولات یکی از واحدهای زیرمجموعه به نام سازه‌های فولادی اصفهان، پروفیل فولادی نیز تولید می‌کند. ناگفته نماند که کارخانه اصلی گروه صنعتی سپاهان، شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان است که این شرکت نیز می‌تواند انواع لوله‌های مورد نیاز شبکه‌های گازی را تولید کند.

جریان تاکید کرد: محصولات گروه صنعتی سپاهان استانداردهای مختلف بین‌المللی را دارد و شعار این گروه نیز «تولید بالاتر از استاندارد» است که خوشبختانه عمده نیروی انسانی حاضر در بخش کیفیت، در بخش استاندارد نیز همکار هستند و تدوین استانداردها در بخش تولید با مشارکت افراد حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

وی سهام گروه صنعتی سپاهان در بورس اوراق بهادار را از جمله نمادهای پربازده سال‌های اخیر دانست که توانسته در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد بازدهی برای سهامداران داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گروه صنعتی سپاهان در خصوص وضعیت تامین مواد اولیه تولید لوله و پروفیل بیان کرد: در حال حاضر، شرکت فولاد مبارکه تامین‌کننده ورق‌های فولادی تولیدکنندگان لوله و پروفیل و از جمله گروه صنعتی سپاهان است. این شرکت ورق‌های فولادی را در بورس کالا عرضه می‌کند که گروه صنعتی سپاهان نیز از همین طریق به تامین مواد اولیه خود می‌پردازند. ممکن است فراز و نشیب‌هایی در مقاطع مختلف زمانی در عرضه ورق فولادی مبارکه در بورس کالا رخ داده باشد اما به ‌طور کلی مشکلات تامین مواد اولیه برای گروه صنعتی سپاهان به دلیل همراهی و همکاری که شرکت فولاد مبارکه با این گروه داشته، تا حدودی برطرف شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1047

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۷۹۲ دلار رسید
04اردیبهشت
صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین
مدیر اجرایی شرکت «Firebird Metals» عنوان کرد:

صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین

04اردیبهشت
پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد
با کاهش تولید فولاد در چین،

پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد