• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل شرکت دیرگداز آمل خبرداد:

تاخیر در وصول مطالبات بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان نسوز

  • کد خبر : 4339
  • 13 مرداد 1398 - 17:49
تاخیر در وصول مطالبات بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان نسوز
مدیرعامل شرکت دیرگداز آمل گفت: مهم‌ترین معضلی که با آن مواجه هستیم دریافت با تاخیر مطالبات از شرکت‌های مصرف‌کننده است که عمدتا شرکت‌های بزرگ دولتی و نیمه‌دولتی هستند و هزینه محصولات نسوز خریداری شده خود را با تاخیر زیاد پرداخت می‌کنند.
مدیرعامل شرکت دیرگداز آمل گفت: مهم‌ترین معضلی که با آن مواجه هستیم دریافت با تاخیر مطالبات از شرکت‌های مصرف‌کننده است که عمدتا شرکت‌های بزرگ دولتی و نیمه‌دولتی هستند و هزینه محصولات نسوز خریداری شده خود را با تاخیر زیاد پرداخت می‌کنند.

علی شفیق در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت صنایع دیرگداز آمل در سال ۱۳۷۸ با هدف تولید انواع محصولات نسوز آغاز به کار کرد. عمده‌ترین محصولات این شرکت، آجرهای نسوز سبک است که در انواع کوره‌های صنعتی و صنایعی همچون فلزات آهنی و غیر آهنی، شیمیایی و پتروشیمی، شیشه و سرامیک، آلومینیوم، مواد معدنی و سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: در حال حاضر، شرکت دیرگداز آمل، با تولید آجرهای نسوز سبک در تمام گریدها و با ظرفیت تولید ۲ میلیون قالب در سال، بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده این محصول، در منطقه خاورمیانه و آسیای میانه است. این آجرها، آلومینوسیلیکاتی بوده و دارhی مشخصاتی مانند نسوزندگی بالا، خواص مکانیکی مناسب، هدایت حرارتی پایین، خواص رئولوژیکی و قابلیت نصب برای مصارف با دمای بالا، هستند.

 مدیرعامل شرکت دیرگداز آمل یادآور شد: از دیگر تولیدات ما، می‌توان به انواع فیلترهای سرامیکی استرینر برای ریخته‌گری قطعات، انواع نازل و استوپر آلومینایی و گرافیتی برای پاتیل‌های کفریز فولاد، انواع استوپرهای بلند گرافیتی برای ریخته‌گری مداوم، انواع جرم‌های نسوز سبک، نیمه سبک و سنگین به شیوه ریختنی و پاشیدنی، دانه‌های سبک نسوز در دانه‌بندی مختلف و در نهایت بردهای کلسیم سیلیکاتی اشاره کرد.

وی در ادامه توضیح داد: استوپر گرافیتی، جزئی از سیستم کنترل جریان مذاب مختلف فلزات آهنی و غیر آهنی بوده و جهت کنترل سیلان و محافظت از مذاب فلزات در سیستم‌های ریخته‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماندگاری و استحکام بالا، مقاومت به شوک حرارتی مناسب، مقاومت به خوردگی و سایش بالا و مقاومت به اکسیداسیون مناسب از مشخصات این قطعه نسوز است.

این تولیدکننده نسوز در ادامه بیان کرد: فیلترهای سرامیکی اسفنجی (CFF)، نیز موادی سبک و با تخلخل بالا بوده که دارای ساختار سلولی ویژه‌ای هستند. این محصولات به‌طور موثری جهت حذف ناخالصی و آخال از مذاب فلزات مورد استفاده قرار گرفته و موجب افزایش خواص مکانیکی، قابلیت ماشین‌کاری و کیفیت سطح محصول نهایی می‌شوند. استفاده از این محصول موجب کاهش حبس گاز و سیلان آرام مذاب فلزات در سیستم‌های ریخته‌گری می‌شود.

مدیرعامل شرکت دیرگداز آمل در پاسخ به این سوال که آیا مواد اولیه مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کنید یا خیر، اذعان کرد: مواد اولیه تولید فیلترهای سرامیکی و استوپرهای گرافیتی تماما از داخل کشور تامین می‌شود اما بخشی از مواد اولیه سایر محصولات ما، وارداتی است. صنایعی که آجرهای نسوز سنگین تولید می‌کنند، باید تنها بوکسیت مورد نظر خود را وارد کنند و صنایعی که محصولات آن، جرم‌های نسوز است، نیازمند واردات سیمان نسوز و اکسید آلومینیوم هستند اما شرکت ما، سیمان نسوز مورد نیاز خود را تولید می‌کند و تولید مازاد را نیز به صنایع نسوز دیگر می‌فروشد. ظرفیت تولید سیمان نسوز در کارخانه ما، حدود ۴ تن در روز است که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، در نظر داریم این مقدار را به ۱۲ تن در روز برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت دانش فنی در صنعت نسوز، اظهار کرد: مهم‌ترین سرمایه افراد برای راه‌اندازی کارخانه تولید نسوز، داشتن دانش فنی در این حوزه است. ما نیز به کمک متخصصان مرکز تحقیقات و آزمایشگاه کنترل کیفیت خود، سعی کرده‌ایم وابستگی محصولات خود را به مواد اولیه خارجی به حداقل برسانیم. وظیفه دیگری که بر عهده این مرکز است، کمک به افزایش بهره‌وری و کیفیت محصولات نسوز دیرگداز آمل است. مغز کارخانه ما، مرکز تحقیقات و توسعه ما بوده و تمامی طرح‌ها و فرمولاسیون‌های مواد در آنجا مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و در خط تولید اجرا می‌شود.

شفیق در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مشکلی که با آن رو‌به‌رو هستید، چه چیز است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، مهم‌ترین معضلی که با آن مواجه هستیم و جلسات متعددی را برای حل آن برگزار کرده‌ایم، عدم پرداخت مطالبات از سوی مشتریان مصرف‌کننده محصولات نسوز است که عمدتا شرکت‌های بزرگ دولتی و نیمه دولتی هستند و هزینه محصولات نسوز خریداری شده خود را با تاخیر زیاد پرداخت می‌کنند. این صنایع، با عقد قراردادهای یک‌طرفه و گرفتن ضمانت‌نامه از ما، به‌طور کامل ما را در گرفتن حق خود، محدود می‌کنند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4339
  • نویسنده : پویا رجبی

نوشته‌های مشابه