• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیر فروش شرکت ژوپن گاز:

تامین تجهیزات صنعت فولاد همپای مهندسی معکوس

  • کد خبر : 8610
  • 14 آذر 1401 - 20:16
تامین تجهیزات صنعت فولاد همپای مهندسی معکوس
مدیر فروش شرکت ژوپن گاز گفت: پیش از اعمال تحریم علیه کشور، توجه چندانی به تولیدکنندگان داخلی نمی‌شد اما از آنجایی که امکان واردات بسیاری از قطعات و تجهیزات در حال حاضر فراهم نیست، شاهد رونق بومی‌سازی و خرید ساخت داخل در بسیاری از واحدهای مختلف صنعتی به ویژه فولادی هستیم.
مدیر فروش شرکت ژوپن گاز گفت: پیش از اعمال تحریم علیه کشور، توجه چندانی به تولیدکنندگان داخلی نمی‌شد اما از آنجایی که امکان واردات بسیاری از قطعات و تجهیزات در حال حاضر فراهم نیست، شاهد رونق بومی‌سازی و خرید ساخت داخل در بسیاری از واحدهای مختلف صنعتی به ویژه فولادی هستیم.

آرمان ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: شرکت ژوپن گاز، یکی از مجهزترین و توانمندترین واحدهای خصوصی صنعتی فعال در حوزه تحقیقات، طراحی و ساخت مشعل و خطوط گاز در ایران است. این مجتمع صنعتی در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در منطقه صنعتی دولت‌آباد اصفهان واقع شده است. این شرکت در سال ۱۳۵۷ با هدف تامین رضایتمندی مشتریان و تولید محصولات با کیفیت در راستای حفظ محیط زیست در زمینه طراحی، تحقیقات و تولید در صنایع حرارتی، پایه‌گذاری و تاسیس شده است. شرکت ژوبین گاز همچنین در راستای اهداف فوق، مفتخر به دریافت تاییدیه شرکت ملی گاز ایران در زمینه ساخت مشعل‌های گاز سوز شده و جزو معدود شرکت‌هایی است که پس از جایگزینی گاز به جای نفت و گازوئیل ، گاز را به عنوان سوخت مصرفی به همراه خطوط گاز در شهر اصفهان و توابع توزیع کرد.

وی افزود: طراحی و تولید انواع مشعل‌ جهت به‌کارگیری در انواع کوره‌های صنعتی مانند پیش‌گرم، مذاب، پاتیل، تاندیش و همچنین انواع نسوزها شامل کوره‌های دمابالا و دماپایین، در مجموعه ما انجام می‌شود.

مدیرفروش شرکت ژوبین گاز در خصوص تامین مواد اولیه، عنوان کرد: مواد اولیه مورد نیاز ما به غیر از اقلامی که در خود مجموعه ریخته‌گری و تولید می‌شود، عمدتا وارداتی است. برای مثال، ۱۰۰ درصد انواع خط گازها، اتوماسیون‌های صنعتی و کنترل‌کننده‌ها وارداتی است که از کشورهایی مانند چین، آلمان و ایتالیا خریداری می‌شود. اگرچه یک سری مشکلات در واردات برخی از مواد اولیه وجود دارد اما به طور مشخص مشکلی در این زمینه نداریم.

بومی‌سازی انواع مشعل کوره‌های ذوب صنعتی

ابراهیمی مطرح کرد: مشعل‌های مورد استفاده در صنعت فولاد طی سالیان گذشته، به طور عمده وارداتی و از برندهای معتبر جهانی بوده است اما هم‌زمان با اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشور، به هیچ عنوان امکان واردات آن‌ها فراهم نیست. بر همین اساس ما نسبت به مهندسی معکوس و بومی‌سازی این مشعل‌ها اقدام کرده‌ایم و خوشبختانه به نتایج مثبتی نیز در این زمینه دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: سبک و نوع کوره‌های تولیدی به منظور استفاده از انواع سوخت‌ها با یکدیگر متفاوت است و با توجه به دماهای مختلفی که برای مشعل‌ها در نظر گرفته می‌شود، باید نسبت به ساخت آن‌ها اقدام کرد. یعنی باید ابتدا ابعاد دقیق به این منظور کارشناسی و سپس نسبت به مراحل بعدی تولید اقدم شود.

مدیرفروش شرکت ژوبین گاز با بیان اینکه مازوت، بهترین سوخت مورد استفاده در این مشعل‌ها به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات زیست‌محیطی که به دنبال استفاده از مازوت ایجاد می‌‍شود، این سوخت دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بر همین اساس تمامی مشعل‌ها گازسوز شده‌اند. ما در بخش فنی و مهندسی شرکت ژوپن گاز واحدی را در نظر گرفته‌ایم که نسبت به ارزیابی این مهم، بررسی‌های دقیق و کارشناسانه‌ای را در نظر می‌گیرد و صفر تا ۱۰۰ ساخت و راه‌اندازی انواع مشعل‌ها توسط متخصصان مجموعه انجام می‌شود.

ابراهیمی در ادامه ضمن تاکید بر مقوله انرژی پاک و مقابله با آلایندگی، ابراز کرد: در حال حاضر ما نسبت به واردات دانش فنی جدید و به‌روز تولید مشعل‌هایی به نام مشعل چندشعله اقدام کرده‌ایم که تنها تولیدکننده آن در داخل کشور نیز محسوب می‌شویم. این تکنولوژی، متعلق به کشور آلمان است که تنها در یک شرکت در سطح جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و موفق به خریداری آن شده‌ایم. ما همچنین نسبت به طراحی و تولید یک نمونه مشعل آلمانی برای شرکت فولاد مبارکه اصفهان اقدام کردیم و خوشبختانه توانستیم نظرمثبت این مجتمع عظیم فولادی را به عنوان تنها تولیدکننده این مشعل خاص در داخل جلب کنیم.

بیمه و مالیات، چالش عمده تولیدکنندگان است

این فعال صنعتی با اشاره به اینکه مشکلی در بخش تولید نداریم، تاکید کرد: واقعیت امر این است که تنها معضلی که در حال حاضر با آن‌ مواجه هستیم، بیمه و مالیات است. ما محصولی را سال ۱۳۸۵ تولید کردیم و فروختیم. عجیب اینکه پس از گذشت ۱۶ سال، سازمان تامین اجتماعی به دنبال لیست بیمه نیروهای انسانی شاغل در مجموعه در آن زمان است که نسبت به تولید و راه‌اندازی این محصول در واحدهای مختلف تولیدی اقدام کرده‌اند. مالیات بر ارزش افزوده، مشکل دیگری است که اکثر تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و واردات تجهیزات و قطعات در چنین شرایطی مقرون به صرفه نیست. حتی اگر تولیدکننده‌ای موفق به واردات هم شود، باید محصول نهایی خود را با قیمت غیرواقعی بفروشد که همین مسئله منجر به کاهش قدرت خرید و در نهایت مشتری در سطح بازار می‌شود.

ابراهیمی در ارتباط با نقش تحریم در صنعت، تصریح کرد: پیش از اعمال تحریم علیه کشور، توجه چندانی به تولیدکنندگان داخلی نمی‌شد اما در حال حاضر از آنجایی که امکان واردات بسیاری از قطعات و تجهیزات فراهم نیست، شاهد رونق بومی‌سازی و ساخت داخل در واحدهای مختلف صنعتی هستیم.

وی در پایان یادآور شد: مهندسی معکوس، مستلزم رشد سطح دانش و تکنولوژی در واحدهای صنعتی است و در این راستا، ما تمام تلاش خود را برای استفاده از روش‌های نوین به‌ کار گرفته‌ایم. حقیقت امر این است که بخش‌های مختلف صنعت به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل هستند و اگر یک مجموعه پیشرفت کند، بخش‌های دیگر نیز ناچار به رشد و توسعه خواهند شد. بر همین اساس صنعت ما در شرایط مطلوبی قرار دارد و امیدواریم در ادامه شاهد رونق تولید و صادرات در کشور باشیم.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=8610

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است