• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
سرپرست انبار ضایعات ثامن فرفورژه:

تامین قراضه فولادی روغنی از بازار با مشکل همراه نیست

  • کد خبر : 5442
  • 28 مهر 1398 - 13:35
تامین قراضه فولادی روغنی از بازار با مشکل همراه نیست
سرپرست انبار ضایعات ثامن فرفورژه گفت: قراضه‌های مورد نیاز انبار ثامن فرفورژه فقط از نوع روغنی هستند که در ساخت قطعات فرفورژه در شرکت «هشتمین نور» به کار می‌رود.
سرپرست انبار ضایعات ثامن فرفورژه گفت: قراضه‌های مورد نیاز انبار ثامن فرفورژه فقط از نوع روغنی هستند که در ساخت قطعات فرفورژه در شرکت «هشتمین نور» به کار می‌رود.

مهدی شکویی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: انبار ضایعات ثامن فرفورژه که متعلق به شرکت هشتمین نور، بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات فرفورژه در کشور است، هدف خود را بر مبنای خرید ضایعات آهن برای تامین مواد اولیه برای این شرکت تعیین کرده است.

شکویی در خصوص خریداران ضایعات این انبار اذعان کرد: تمام ضایعات جمع‌آوری شده در این انبار، به عنوان ماده اولیه کوره‌های ذوب شرکت هشتمین نور مصرف می‌شود و گزینه دیگری برای فروش این ضایعات وجود ندارد.

وی درباره نوع ضایعات خریداری شده توسط این انبار افزود: با توجه به اینکه محصول شرکت هشتمین نور در ساخت نرده و قطعات فرفورژه استفاده می‌شود، انبار ضایعات ثامن فرفورژه نیز از میان ضایعات آهن، تنها قراضه‌های روغنی را که به طور معمول برای ساخت قطعات فرفورژه مورد نیاز است، خریداری می‌کند و ضایعات دیگر در این انبار کاربردی ندارد.

شکویی با اشاره به کاهش ورودی انبارهای ضایعات آهن در ماه‌های اخیر، بیان کرد: به طور کلی در ماه‌های گذشته به دلیل کاهش میزان تولید و رکود صنایع، حجم تولید ضایعات کاهش یافته و متعاقب آن، ورودی بار به انبارها نیز کم شده است ولی خوشبختانه تامین ضایعات روغنی همچنان امکان‌پذیر بوده و تا امروز مشکل چندانی در این مورد نداشته‌ایم.

سرپرست انبار ضایعات ثامن فرفورژه در مورد تولیدکنندگان ضایعات روغنی نیز تصریح کرد: ضایعات روغنی مورد استفاده ما بیشتر از طریق کارخانه‌های ماشین‌سازی، قالب‌سازی و کارگاه‌های قطعات تامین می‌شود که معمولا این واحدها یا خود برای فروش ضایعات اقدام می‌کنند یا ضایعات آن‌ها از طریق واسطه‌ها در اختیار انبار قرار می‌گیرد.

شکویی با اشاره به کیفیت متفاوت قراضه‌های روغنی، بیان کرد: بار ضایعات هنگام ورود به انبار به صورت کلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. تفکیک قراضه‌ها بر اساس نوع بار و توسط کارشناس انبار انجام می‌شود و پس از پرس، به کوره‌های ذوب حمل می‌شود.

وی همچنین درباره نحوه تعیین قیمت قراضه و ضایعات آهن، عنوان کرد: قیمت قراضه آهن و فولاد به طور کلی نسبتی از قیمت شمش است که پس از کسر هزینه‌هایی مانند ذوب، پرس و کارگر، تعیین می‌شود.

سرپرست انبار ضایعات ثامن فرفورژه با رد فرضیه وجود مافیای قراضه برای تعیین قیمت و عرضه، تاکید کرد: این قیمت‌گذاری‌ها در ۹۰ درصد موارد توسط خریداران قراضه‌ها که بنگاه‌داران ضایعات آهن هستند و بر مبنای میزان سرمایه و تمایل آن‌ها به خرید انجام می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5442
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه