• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
مدیرعامل شرکت صنایع سیمگون:

تحت هر شرایطی محصول باکیفیت تولید می‌کنیم

  • کد خبر : 3109
  • 12 اسفند 1398 - 11:38
تحت هر شرایطی محصول باکیفیت تولید می‌کنیم
مدیرعامل شرکت صنایع سیمگون گفت: شرکت ما در تلاش است با تدوین برنامه‌های صحیح در جهت رشد و ترقی کیفیت محصولات تولیدی گام بردارد و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکند. در این مجموعه از مدرن‌ترین ماشین‌آلات و مرغوب‌ترین مواد اولیه برای تولید استفاده می‌کنیم تا در همه شرایط مشتریان خود را راضی نگه داریم.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمگون گفت: شرکت ما در تلاش است با تدوین برنامه‌های صحیح در جهت رشد و ترقی کیفیت محصولات تولیدی گام بردارد و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکند. در این مجموعه از مدرن‌ترین ماشین‌آلات و مرغوب‌ترین مواد اولیه برای تولید استفاده می‌کنیم تا در همه شرایط مشتریان خود را راضی نگه داریم.

مرتضی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت سیمگون از سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را با تولید قطعات مغزی شیرهای کلاسیک آغاز کرد و در سال ۱۳۷۳ تولید را با ذوب‌ریزی و ریخته‌گری به روش کوره‌های زمینی و کوره‌های القایی تکمیل کرده است. در واقع مجموعه سیمگون در چهار حوزه تولید مقاطع برنجی به روش اکستروژن، تراشکاری قطعات مربوط به شیرآلات بهداشتی، تولید قطعات آلومینیومی و زاماک به روش دایکاست و سری‌تراشی و تک‌تراشی قطعات فعالیت دارد. تزریق پلاستیک، قالب‌سازی، پرداختکاری و آبکاری از دیگر فعالیت‌های این شرکت بوده و با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌ها و تجهیزات در عرصه تولید خوش درخشیده است.

وی افزود: عمده مواد اولیه مصرفی ساخت قطعات، برنج، آلومینیوم و زاماک است. برنج آلیاژی از مس و روی بوده که هر دو را از بازار آزاد تهیه می‌کنیم. خرید مواد اولیه از بورس کالا شرایط خاصی دارد. حداقل خرید برای متقاضیان ۲۰ تن است که هزینه خرید این میزان مبلغ بالایی می‌شود و به سرمایه سنگینی نیاز دارد و خرید این حجم مواد اولیه برای تولیدکننده‌های کوچک عملا غیر ممکن است. از طرفی نیز قیمت مواد اولیه در بازار آزاد نسبت به بورس کالا کمتر است و تولیدکننده ترجیح می‌دهد مواد مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین کند. از آنجا که حجم خرید ما کم است، در نتیجه امکان تامین مواد اولیه از بورس کالا را نداریم.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمگون توضیح داد: مهم‌ترین مصرف‌کننده محصولات مجموعه، تولیدی‌های شیرآلات بهداشتی هستند. قطعات ریختگی کنتور آب ازجمله دیگر محصولات ما است که به مصرف تولیدی‌های کنتور آب می‌رسد. ضمن اینکه قادر به تولید قطعات مربوط به رادیات نیز هستیم که این محصول را نیز به کارخانه‌های رادیات‌سازی می‌فروشیم. همچنین قطعات سری‌تراشی و تک‌تراشی مشتریان خاص خود را دارند و برای ساخت دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مخصوصی قابل استفاده هستند.

در سال آینده صادرات را آغاز خواهیم کرد

محمودی در رابطه با شرایط فروش داخلی و خارجی محصولات تولیدی شرکت سیمگون، اضافه کرد: طی دو سال گذشته با اعمال تحریم‌ها از طرف کشور آمریکا و ممنوعیت واردات به ایران شرایط فروش داخلی بسیار مساعد شده و به نفع تولیدکننده داخلی بوده، در واقع تولید ملی رونق گرفته است. تا کنون صادرات و فروش خارجی نداشته‌ایم، اما یکی از برنامه‌های سال آینده شرکت، شروع صادرات است و کشور ترکیه را به عنوان اولین بازار هدف خارجی خود در نظر گرفته‌ایم و مذاکرات و همکاری‌های خود را با مشتریان ترک آغاز خواهیم کرد.

وی مطرح کرد: شرکت صنایع سیمگون در حال حاضر، با یک شیفت کاری مشغول به تولید بوده و این میزان ساعت کاری قابل افزایش است. ظرفیت تولید کارخانه با یک شیفت کاری، ۳۰ تن در ماه ارزیابی می‌شود که با زیاد شدن شیفت کاری و با به کارگیری تمام نیروهای شرکت، این میزان ظرفیت تولید حداقل سه برابر قابل افزایش خواهد بود. شرایط اقتصادی نابه‌سامان حاکم بر کشور، فعالیت اغلب کارخانه‌ها را دچار اختلال کرده و ما نیز از این موضوع مستثنی نیستیم. نوسانات نرخ ارز و قیمت مواد اولیه که متاثر از سیاست‌های خارجی و داخلی است باعث می‌شود نتوانیم با تمام ظرفیت کار کنیم.

این مدیرعامل در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: مشکلات ناشی از نوسانات قیمتی موجب کند شدن روند تولید مجموعه‌های مختلفی شده است و این موضوع به طور طبیعی باعث کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش هر مجموعه‌ای‌ می‌شود و شرکت سیمگون نیز تمام این شرایط را تجربه کرده است. برای تدام فعالیت و افزایش میزان تولید به سرمایه بیشتری نیاز است و در حال حاضر، درصدد شروع یک برنامه مداوم و قوی جهت افزایش تولید هستیم که علاوه بر رشد مجموعه و تولید محصولات، در جهت ارتقای اقتصاد کشور نیز گامی موثر برداریم.

محمودی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل جهت تولید قطعات ریخته‌گری برنجی با کیفیت، نوع مواد اولیه است، خاطرنشان کرد: ورود خوراک مرغوب به کارخانه قطعا باعث تولید خروجی باکیفیت نیز می‌شود. مس، روی و ضایعات برنج مواد اصلی مصرفی کارخانه هستند که هر چه از میزان خلوص و عیار بالایی برخوردار باشند، موجب افزایش کیفیت قطعات ریختگی تولیدی می‌شود. علاوه بر مواد اولیه، تجربه، نحوه تولید، تجهیزات و نوع خط تولید نیز در ارائه محصول با کیفیت دخیل هستند. ساخت قطعات ریخته‌گری به دو روش سنتی و مدرن انجام می‌شود. در روش مدرن از کوره‌های القایی استفاده می‌کنند و مجموعه ما نیز از این نوع کوره‌ها بهره‌مند است.

مدرن‌ترین دستگاه‌ها را در اختیار داریم

مدیرعامل شرکت صنایع سیمگون یادآور شد: هم‌زمان با ورود دستگاه‌های مدرن تراش‌کاری، خط تولید دایکاست با دستگاه‌های محفظه گرم و محفظه سرد راه‌اندازی شد. بخش تزریق پلاستیک نیز با هدف توانمندسازی کارخانه و افزایش کیفیت محصولات نهایی از ابتدا آغاز به کار کرد. همچنین با شروع کار دستگاه‌های قطعه‌ریزی اتومات و بالا رفتن تیراژ تولید، ماشین‌های قدیمی جای خود را به ماشین‌های تک منظوره و چند منظوره مدرن دادند. علاوه بر این، شرکت سیمگون از مجهزترین آزمایشگاه‌ها برخوردار بوده که این موضوع نیز به افزایش کیفیت محصول نهایی کمک شایانی می‌کند.

وی درخصوص برنامه و چشم‌انداز شرکت صنایع سیمگون، عنوان کرد: اولین و مهم‌ترین برنامه هر مجموعه تولیدی گسترش فعالیت‌ها است، در این راستا قصد داریم با افزایش ظرفیت تولید کارخانه فروش خارجی را نیز آغاز کنیم. علاوه بر موارد ذکر شده، برنامه‌هایی در رابطه با بازاریابی و برندسازی داریم که در سال آینده در دستور کار قرار خواهیم داد، بخشی از این برنامه داخلی و بخش دیگر آن خارجی است. با وجود تمام برنامه‌ریزی‌ها و اهدافی که در نظر داریم، شرایط آینده اقتصادی و سیاسی کشور قابل پیش‌بینی نیست و هر لحظه ممکن است قیمت مواد اولیه رشد و یا نزول کند و سیستم برنامه‌ریزی ما نیز بهم بخورد. قیمت مواد اولیه در ایران تحت تاثیر نرخ ارز و قیمت جهانی است و این موضوع مشکلات ما را دو چندان می‌کند.

محمودی در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور، تولید بسیار دشوار شده است و در چنین وضعیتی دولت باید به حمایت از تولیدکننده بشتابد که علاوه بر جلوگیری از تعطیلی واحد و کارخانه‌های تولیدی، به اشتغال‌زایی و تداوم چرخه اقتصادی نیز کمک کند. دولت اگر بتواند با در نظر گرفتن تمهیداتی همچون ثابت نگه داشتن نرخ ارز و نوسانات ناشی از آن و یا ارائه تسهیلات ویژه به تولیدکننده، در کنار مجموعه‌های تولیدی قرار گیرد، بسیاری از مشکلات این صنف حل خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3109

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است