• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیرعامل شرکت صنعت پولاد ترشیز

تحریم‌ها، باعث کندی پروژه شده است

  • کد خبر : 933
  • 30 مهر 1398 - 18:33
تحریم‌ها، باعث کندی پروژه شده است
مدیرعامل شرکت صنعت پولاد ترشیز گفت: تحریم‌ها سبب شده که برای دریافت دانش فنی از طرفین خارجی، به مشکل برخورد کنیم و همین مسئله موجب کندی روند پیشرفت پروژه شده است

مدیرعامل شرکت صنعت پولاد ترشیز گفت: تحریم‌ها سبب شده که برای دریافت دانش فنی از طرفین خارجی، به مشکل برخورد کنیم و همین مسئله موجب کندی روند پیشرفت پروژه شده است

غلامحسین اسدیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص وضعیت پروژه‌های شرکت صنعت پولاد ترشیز، اظهار داشت: در حال ساخت دو کارخانه فولادی با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن شمش و مقاطع فولادی از جمله تیرآهن هستیم. پروژه شمش تا کنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه هنوز ماشین‌آلات و تجهیزات اصلی برای تولید شمش فولادی نصب نشده‌اند، بیان کرد: یکی از اقساط مربوط به خرید این ماشین‌آلات پرداخت شده است و به‌ دنبال پرداخت سایر هزینه‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت صنعت پولاد ترشیز در خصوص تکنولوژی مورد استفاده در این پروژه برای تولید فولاد و مقاطع فولادی، تصریح کرد: پروژه‌های صنعت پولاد ترشیز برای تولید شمش فولادی با تکنولوژی اینتکو اتریش پیش می‌رود. از آنجا که تکنولوژی به‌کار رفته در این مجتمع جزو بهترین‌ها در اروپا و دنیا محسوب می‌شود، بنابراین دامنه محصولات تولیدی در خط تولید نیز بسیار زیاد خواهد بود.

اسدیان در خصوص میزان تولید محصول در این پروژه پس از بهره‌برداری، عنوان کرد: میزان تولیدات با توجه به نیاز بازار تغییر می‌کند اما می‌توان گفت عمده‌ترین محصول تولیدی این شرکت فولادهای آلیاژی گریدهای خاص، در صنایع مختلف مانند خودروسازی است.

وی به استراتژی اصلی این شرکت که تکمیل زنجیره است، اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بازار فعلا پروژه شمش با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و پس از تکمیل آن و ورود کارخانه مزبور به بحث تولید، تکمیل پروژه تولید مقاطع فولادی را نیز به‌سرعت در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت صنعت پولاد ترشیز در مورد مشکلات اجرای پروژه فولادی این شرکت، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلی که پروژه با آن مواجه شده تحریم‌ها است. زیرا دانش فنی ساخت این مجتمع از اروپا وارد شده و به‌ دلیل تحریم‌ها ما نمی‌توانیم از این دانش فنی استفاده کنیم، به همین دلیل این پروژه با کندی پیش می‌رود.

اسدیان در خصوص جزئیات مشکلات تحریم، اظهار کرد: از یک سو برای تکمیل دانش فنی باید به طرف اروپایی هزینه‌های لازم پرداخت شود و چون کشور ما تحریم شده است، شرکت قادر به انجام این کار نیست؛ از سوی دیگر خود طرف‌های اروپایی، به‌دلیل ترس از اعمال تحریم‌ها علیه شرکت‌ها و کشور متبوع خود از قرارداد عقب‌نشینی کرده‌اند.

وی به مشکل عمده دیگری که اجرای پروژه را با مشکل مواجه کرده، اشاره و بیان کرد: عدم پرداخت به‌موقع تسهیلات از سوی بانک مشکل عمده دیگری است که پروژه را کند کرده زیرا بانک به بهانه‌های مختلف تلاش می‌کند از پرداخت تسهیلات به پروژه ما خودداری کند.

مدیرعامل شرکت صنعت پولاد ترشیز در خصوص علت این اقدام بانک، تصریح کرد: برداشت شخصی بنده این است که احتمال دارد بانک به تصور اینکه پروژه سوددهی لازم را نداشته و امکان دارد در بازپرداخت تسهیلات دچار مشکل شویم، در پرداخت تسهیلات تعلل می‌کند

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=933

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد