• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
مدیرعامل شرکت آلومین پیشرو فدک عنوان کرد:

تداوم تولید با وجود موانع داخلی و خارجی

  • کد خبر : 6376
  • 01 شهریور 1400 - 13:10
تداوم تولید با وجود موانع داخلی و خارجی
مدیرعامل شرکت آلومین پیشرو فدک گفت: از طرفی، اعمال تحریم‌های تازه علیه اقتصاد و صنایع فلزی کشور طی دو سال گذشته، افزایش نرخ دلار و متضرر شدن تولیدکنندگان را به همراه داشت و از طرف دیگر، چالش‌های مالیاتی و مسائل ناشی از ویروس کرونا، بر سر راه تولید قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آلومین پیشرو فدک گفت: از طرفی، اعمال تحریم‌های تازه علیه اقتصاد و صنایع فلزی کشور طی دو سال گذشته، افزایش نرخ دلار و متضرر شدن تولیدکنندگان را به همراه داشت و از طرف دیگر، چالش‌های مالیاتی و مسائل ناشی از ویروس کرونا، بر سر راه تولید قرار گرفته است.

مرتضی سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» ،اظهار داشت: شرکت آلومین پیشرو فدک از سال ۱۳۹۵، در حوزه تولید آلیاژهای آلومینیومی و آمیژان‌ها فعالیت می‌کند. در سال جدید نیز برای توسعه تولید و فروش محصولات خود نیز مانند بیشتر تولیدکنندگان برنامه‌هایی داشتیم و امیدوار بودیم سال ۱۴۰۰، سال خوبی برای تولیدکنندگان باشد که متاسفانه این امر تحقق نیافت و این سال را با چالش‌های متعددی شروع کردیم.

وی افزود: روند تولید در سال ۱۴۰۰، مطلوب نبوده است. این شرکت روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ محصول تولید می‌کند که به علت به وجود آمدن یک مشکل مالیاتی در سال جدید، در یک مقطع زمانی کوتاه برنامه تولید کمی تغییر یافت اما به هر نحوی که بود، تولید روزانه به میزانی که ذکر شد، ادامه پیدا کرد.

این تولیدکننده آلیاژهای آلومینیومی در ادامه گفت: از معضلات بسیار مهمی که می‌توان از آن نام برد، غیبت نیروهای انسانی در خط تولید است؛ با شیوع کرونا هر کارمند یا کارگر که احساس بیماری کند باید به وی مرخصی داده شود. طبیعی است برای گذراندن طول درمان، مرخصی حداقل دو هفته‌ای لازم بوده و غیبت نیروی انسانی طی چندین روز پیاپی در خطوط تولید، باعث شده است تا از برنامه‌های که برای افزایش میزان تولید محصولات طرح کرده بودیم، عقب بمانیم.

سلمانی در خصوص اینکه چه صنایعی از مشتریان این شرکت هستند، بیان کرد: عمده شرکت‌هایی که مواد اولیه مورد نیاز خود را از این مجموعه تامین می‌کنند و چند سال است که با ما ادامه همکاری داده‌اند، خودروسازی‌ها، سازندگان در و پنجره آلومینیومی و همچنین تولیدکنندگان پروفیل آلومینیومی هستند. لازم به ذکر است که به مقدار بسیار کم در سال جدید به کشور عراق، محصولات خود را صادر کردیم.

مدیرعامل شرکت آلومین پیشرو فدک در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه از چه مواد اولیه‌ای برای تولید محصول استفاده می‌کنید و این مواد را از چه منابعی تامین می‌کنید، عنوان کرد: برای تولید آلیاژهای آلومینیوم و آمیژان، از شمش‌های آلومینیومی پرایمری و ثانویه استفاده می‌کنیم. منبع تامین مواد اولیه از بورس کالای ایران است البته بخشی از نیاز خود را از طریق واردات آلومینیوم و همچنین خرید از بازار آزاد داخلی فراهم می‌کنیم.

این فعال صنعت آلومینیوم در ارتباط با تفاوت قیمت بین بورس کالا و بازار آزاد، مطرح کرد: قیمت آلومینیوم در بازار آزاد به دلیل لحاظ نشدن پریمیوم، پایین‌تر از بورس کالا است. این تفاوت قیمت سبب می‌شود بسیاری از تولیدکننده‌ها از بورس کالا کمتر از بازار آزاد خرید کنند تا بتوانند نقدینگی خود را مدیریت کنند. در بازار آزاد همان شمش آلومینیوم با همان کیفیت به قیمت کمتری یافت می‌شود و این برای تولیدکننده مقرون‌به‌صرفه است. ضمن اینکه آزادی عمل از لحاظ میزان خرید در بازار آزاد بیشتر است.

سلمانی در خصوص تاثیر تحریم روی روند فعالیت شرکت مطرح کرد: زمانی که تحریم علیه صنعت کشور به خصوص صنایع فلزی وضع شد، در وهله اول به صورت مستقیم روی نرخ دلار تاثیر گذاشت و با افزایش بیش از حد دلار، هم قیمت مواد اولیه بالا رفت و دیگر خبری از کاهش آن نشد. به عبارت دیگر تحریم‌ها، اقتصاد و تولید کشور را فلج کرده است که شرکت ما نیز از این قائده مستثنی نیست.

مدیرعامل شرکت آلومین پیشرو فدک در پاسخ به این سوال که از چه تکنولوژی تولیدی بهره گرفته‌اید، تصریح کرد: ریخته‌گری آلومینیوم به وسیله کوره‌های DC موجود در خط تولید انجام می‌شود. ماشین‌آلات به کار رفته در این شرکت به طور کامل به روش مهندسی معکوس توسط مهندسان آلومین پیشرو فدک ساخته شده است و محصولات تولیدی این شرکت، از کیفیت استاندارد برخوردار است.

وی در انتها در ارتباط با در نظر گرفتن طرح توسعه‌ای برای آلومین پیشرو فدک، ابراز کرد: در واقع، همه عزم خود را جزم و تمرکز خود را روی این موضوع متمرکز کرده‌ایم تا مشکلی مالیاتی شرکت را در ابتدا حل کنیم سپس به سراغ برنامه‌های توسعه‌ای برای افزایش تولید و بهره‌وری برویم.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6376
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه

27فروردین
روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد
هم‌زمان با کاهش قیمت‌ها در بورس‌ آتی،

روند نزولی قیمت لیتیوم چین ادامه پیدا کرد

27فروردین
قابلیت رشد حجم عرضه لیتیوم فراهم شده است
تلاش‌ در جهت بازیابی بازار لیتیوم؛

قابلیت رشد حجم عرضه لیتیوم فراهم شده است

27فروردین
مروری بر محورهای کنفرانس «Alkeemia» در زمینه صنعت باتری