• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

تداوم روند صعودی نفت

  • کد خبر : 9990
  • 22 دی 1401 - 5:19
تداوم روند صعودی نفت
قیمت نفت در معاملات پنج‌شنبه 22 دی ماه تحت تاثیر خوش‌بینی به دورنمای تقاضای چین برای سوخت و افزایش نگرانی‌ها نسبت به تاثیر تحریم‌ها بر عرضه نفت روسیه، به روند افزایشی روز گذشته ادامه داد و صعود کرد.

قیمت نفت در معاملات پنج‌شنبه ۲۲ دی ماه تحت تاثیر خوش‌بینی به دورنمای تقاضای چین برای سوخت و افزایش نگرانی‌ها نسبت به تاثیر تحریم‌ها بر عرضه نفت روسیه، به روند افزایشی روز گذشته ادامه داد و صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، بهای معاملات نفت برنت با ۵۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته ۳ درصد صعود کرده و در بالاترین حد از روز ۳۰ دسامبر بسته شده بودند.

چین پس از پایان محدودیت‌های سخت‌گیرانه کرونایی، در حال گشایش اقتصاد خود است که خوش‌بینی به بهبود تقاضای این کشور برای سوخت در سال ۲۰۲۳ را برانگیخته است اما تحلیل‌گران هشدار دادند احیای تقاضای چین برای نفت، ممکن است تاثیر محدودی در بالا بردن قیمت‌ها داشته باشد زیرا دورنمای رکود اقتصادی، بازار را با فشارهای کاهشی روبه‌رو کرده است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین مطرح کرد که انتظار می‌رود تولید صنعتی چین امسال به میزان ۳.۶ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۲ افزایش داشته باشد.

در این بین، همچنان که اتحادیه اروپا به تشدید تحریم‌ها علیه روسیه بر سر جنگ اوکراین ادامه می‌دهد، بازار خود را برای محدودیت‌های بیشتر علیه فروش سوخت روسیه در ماه فوریه آماده می‌کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا تصریح کرد ممنوعیت اتحادیه اروپا علیه واردات فرآورده‌های نفتی روسیه که از طریق دریا حمل می‌شوند، ممکن است تاثیر شدیدتری نسبت به ممنوعیت مشابه برای واردات نفت خام این کشور داشته باشد که از ماه دسامبر به اجرا گذاشته شد.

بر اساس گزارشی از ایسنا، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد: با وجود تحریم‌های غربی و مکانیزم سقف قیمت، تولیدکنندگان نفت روسیه مشکلاتی در انعقاد قراردادهای صادراتی نداشته‌اند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9990
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.