• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تصویب طرح تقویت انرژی‌های تجدیدپذیر در استرالیا

  • کد خبر : 9489
  • 17 دی 1401 - 8:23
تصویب طرح تقویت انرژی‌های تجدیدپذیر در استرالیا
وزرای انرژی فدرال و ایالتی استرالیا توافق کردند که پیش‌نویس طرحی مبنی بر تقویت انرژی پاک را ارائه کنند که سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری استرالیا (6.8 میلیارد دلار آمریکا) در باتری‌های بزرگ پشتیبان برق و انرژی‌های تجدیدپذیر را تسریع بخشد.

وزرای انرژی فدرال و ایالتی استرالیا توافق کردند که پیش‌نویس طرحی مبنی بر تقویت انرژی پاک را ارائه کنند که سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری استرالیا (۶٫۸ میلیارد دلار آمریکا) در باتری‌های بزرگ پشتیبان برق و انرژی‌های تجدیدپذیر را تسریع بخشد تا بتوان به کمک آن شبکه‌های برق این کشور که در حال افزایش تامین انرژی خود از منابع تجدیدپذیر هستند را تامین کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Argus Media»، کریس بوون، وزیر تغییرات اقلیمی و انرژی استرالیا بیان کرد که دولت فدرال و همتایان ایالتی وی، برنامه‌ای را برای ایجاد امکان طرح سرمایه‌گذاری در تولید برق از طریق انرژی تجدیدپذیر «CIS» تایید کردند که ظرفیت‌های قابل توزیع انرژی تجدیدپذیر را فراهم می‌کند و به‌ واسطه آن در دهه آینده و پس از آن، در بازار انرژی استرالیا که به سرعت در حال تغییر است، موجب افزایش تضمین اتکا به آن می‌شود.

وی افزود که این مکانیسم جدید موجب سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در ظرفیت‌های قابل توزیع انرژی تجدیدپذیر برق به‌‌‌ منظور افزایش تضمین اتکا به آن و امنیت بازار انرژی می‌شود. امکان طرح سرمایه‌گذاری در تولید برق از طریق انرژی تجدیدپذیر «CIS» اساسا به عنوان عامل محرکه اصلی این مکانیزم مطرح است. مصرف‌کنندگان خانگی، صنعت و بازار انرژی استرالیا، تمایل به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مقرون به‌صرفه‌تر دارند.

امکان طرح سرمایه‌گذاری در تولید برق از طریق انرژی تجدیدپذیر «CIS» جایگزین طرح قبلی پیشنهاد شده توسط دولت ائتلاف لیبرال ملی سابق خواهد شد. طرح قبلی به منظور تولید برق از طریق نیروگاه‌های گازسوز ارائه شد و ظرفیت قابل قبولی برای افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سیستم‌های شبکه برق استرالیا را فراهم ‌کرد. دولت ائتلافی، از قبل طرحی را مبنی بر پرداخت کمک‌ هزینه به اپراتورهای نیروگاه‌های با سوخت زغال‌سنگ پیشنهاد کرده بود تا نیروگاه‌های خود را با طرح سرمایه‌گذاری در تولید برق از طریق انرژی تجدیدپذیر «CIS» منطبق‌سازی کنند.

تاکید بر انرژی‌های تجدیدپذیر به شکل انرژی خورشیدی و بادی، در طرح سرمایه‌گذاری در تولید برق از طریق انرژی تجدیدپذیر «CIS» با سیاست حزب کارگر فدرال حاکم در کاهش شدت انتشار گازهای گلخانه‌ای «GHG» در بخش برق استرالیا هم‌خوانی دارد. لازم به ذکر است که منشاء حدود یک سوم از انتشار گازهای گلخانه‌ای «GHG» استرالیا صنعت برق است و بزرگ‌ترین منبع انتشار گازهای گلخانه‌ای این کشور محسوب می‌شود.

از زمان روی کار آمدن حزب کارگر در ماه می ۲۰۲۲، طرح هدف‌گذاری استفاده از انرژی تجدیدپذیر به منظور کاهش ۸۲ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ ارائه شد که در مقایسه با طرح هدف‌گذاری کاهش ۳۴ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای قبلی یک پیشرفت در این زمینه محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که هدف استرالیا کاهش ۴۳ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای از سال ۲۰۰۵ تا پایان سال ۲۰۱۰ بود که در مقایسه با طرح ارائه شده قبلی در دولت ائتلافی که کاهش ۲۶ تا ۲۸ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای در مدت مشابه را در نظر داشت، یک روند افزایشی را نشان می‌دهد.

اکثر انرژی برق استرالیا از نیروگاه‌های با سوخت زغال‌سنگ تامین می‌شود که ۵۹ درصد از حجم تولید برق در ۱۲ ماه گذشته در بازار ملی برق «NEM» تقاضای شرق استرالیا را پاسخ می‌دهد. همچنین طی این مدت، گاز حدود ۷ درصد از تولید برق در «NEM» یعنی بازار ملی برق را به خود اختصاص داده است. به‌ طور کلی این بازار بیش از ۸۵ درصد از برق مصرفی استرالیا را تامین می‌کند.

دولت استرالیا شرایط را برای چندین نهاد سرمایه‌گذار به‌‌‌ منظور تامین مالی نصب تجهیزات مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر از طریق شرکت سرمایه‌گذاری انرژی پاک، آژانس انرژی تجدیدپذیر استرالیا فراهم کرد. به علاوه قوانینی در ماه نوامبر برای ایجاد یک صندوق بازسازی ملی با مبلغ ۱۵ میلیارد دلار برای حمایت از سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و فناروی‌های مرتبط با کاهش گازهای گلخانه‌ای به تصویب رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9489

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.