• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیر عامل گروه بازرگانی مکاکو:

تعدد نماینده‌های فروش در بازار لوله مسی اختلال ایجاد کرده است

  • کد خبر : 2899
  • 14 آبان 1398 - 12:38
تعدد نماینده‌های فروش در بازار لوله مسی اختلال ایجاد کرده است
مدیرعامل گروه بازرگانی مکاکو گفت: در چند سال گذشته، تولیدکنندگان لوله و مفتول مسی محصولات خود را در اختیار تعداد محدودی شرکت بازرگانی قرار می‌دادند که علاوه بر حفظ اتحاد در بین فروشندگان، قیمت محصولات نیز ثبات داشت اما در حال حاضر، با افزایش تعداد نمایندگان فروش، در بازار لوله اختلال ایجاد شده است.

مدیرعامل گروه بازرگانی مکاکو گفت: در چند سال گذشته، تولیدکنندگان لوله و مفتول مسی محصولات خود را در اختیار تعداد محدودی شرکت بازرگانی قرار می‌دادند که علاوه بر حفظ اتحاد در بین فروشندگان، قیمت محصولات نیز ثبات داشت اما در حال حاضر، با افزایش تعداد نمایندگان فروش، در بازار لوله اختلال ایجاد شده است.

علیرضا ناظم در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت بازرگانی مس آلیاژ خاورمیانه با نام تجاری گروه بازرگانی مکاکو با هدف عرضه محصولات اولیه مسی و آلیاژهای مسی مرغوب پا به عرصه فلزات نهاد. در واقع ما در تامین و پشتیبانی فلزات رنگی مانند مس و برنج برای کارخانه‌ها و شرکت‌ها فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: ما نماینده فروش لوله مسی، مفتول مسی، عایق‌های پلاستومری و نوار پرایمری هستیم. لوله و مفتول مسی را از تولیدکنندگان معتبری همچون شرکت‌های بابک مس، باهنر، صنایع مس قائم و مهر اصل خریداری کرده و در سطح بازار توزیع می‌کنیم. عمده مشتریان ما با توجه به تنوع محصولات، مختلف هستند و اغلب شرکت‌های تاسیساتی و تولیدکننده تجهیزات سرمایشی و گرمایشی را شامل می‌شود.. عایق‌ پلاستومری و نوار پرایمری در تجهیزات گرمایشی به کار می‌رود؛ وقتی که یک سیال بخواهد از لوله مسی عبور کند، برای کاهش ضریب انتقال حرارتی، لوله را در یک عایق پلاستومری قرار می‌دهند. به عنوان مثال، اگر این لوله را بخواهند در کولر گازی استفاده کنند، لوله، عایق پلاستومری و سیم کابلی که دستگاه را به پریز برق متصل می‌کند، هر سه را با نوار پرایمری به هم وصل می‌کنند تا هر سه به صورت یکپارچه در دستگاه قرار گیرند.

مدیرعامل گروه بازرگانی مکاکو تصریح کرد: ما نیز مانند سایر شرکت‌های بازرگانی تحت تاثیر نوسانات و افزایش قیمت‌ها قرار گرفتیم. در دو سال اخیر، از لحاظ فروش و سوددهی افت چشمگیری داشتیم و می‌توان گفت ضرر زیادی را متحمل شدیم. فعالیت ما به هیچ عنوان قابل قیاس با گذشته نیست، سود فروش این نوع محصولات در دو سال گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد بود اما در حال حاضر، میزان سوددهی به یک درصد رسیده است. سیستم‌های تاسیساتی با میزان ساخت و ساز مرتبط است و با توجه به رکود مسکن و انبوه‌سازی، حجم بازار و میزان تقاضا برای این نوع تجهیزات نیز کاهش یافته است.

ناظم عنوان کرد: صادرات این نوع محصولات به مجوز نیاز دارد و تولیدکنندگان اصلی لوله و مفتول مسی می‌توانند محصولات خود را صادر ‌کنند اما ما نیز به این حوزه علاقمند هستیم و برای اخذ مجوز صادرات تلاش‌های زیادی کرده‌ایم و تا کنون موفق به دریافت آن نشده‌ایم. زمانی که نرخ دلار نیما و آزاد خیلی نزدیک به هم هستند، صادرات توجیه اقتصادی ندارد اما با فاصله گرفتن این دو نرخ، قیمت محصولات رقابتی می‌شود و صادرات به نفع شرکت‌های بازرگانی مانند ما نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت لوله و مفتول‌ مسی به درصد خلوص مس بستگی دارد. ایران یکی از بهترین مناطق غنی از نظر وجود مس است و تولیدکنندگان می‌توانند مسی با عیار ۹۹٫۹۹۷ درصد را عرضه کنند. در لوله‌های مسی علاوه بر میزان خلوص، میزان انعطاف، استحکام کششی، فشاری و عدم وجود خلل و فرج در لوله در کیفیت محصول نقش اساسی دارند.

مدیرعامل گروه بازرگانی مکاکو در پایان توضیح داد: زمانی که تولیدکننده از نظر اقتصادی در شرایط مطلوبی به سر می‌برد، میزان تولید و فروش آن نیز افزایش می‌یابد که این قضیه بر میزان عملکرد و فروش مجموعه‌های بازرگانی تاثیر مستقیم دارد؛ در این صورت، دیگر الزامی برای ما نیست که حتما هزینه خرید را نقدی پرداخت کنیم اما در شرایط کنونی، به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی کارخانه‌ها ما، مجبور به پرداخت نقدی هستیم و فشار مالی سنگینی برای ما نیز محسوب می‌شود. تا چند سال گذشته فقط تعداد محدودی شرکت بازرگانی و نماینده فروش محصولات مسی و آلیاژی در ایران فعالیت داشتند که با آن تعداد نماینده، تعادل قیمت‌ها همیشه برقرار بود اما در حال حاضر، با افزایش تعداد فروشندگان اتحاد و همکاری بین نمایندگان فروش از بین رفته و عده‌ای با قیمت‌شکنی آسیب جدی به بازار لوله و مفتول مسی وارد می‌کنند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2899

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
آلومینیوم دو هزار و ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شد
01اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۷۴۹ دلار رسید
29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند