• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

تعرفه سنگین ۲۰ تا ۳۵ درصدی اتحادیه اروپا بر واردات فولاد

  • کد خبر : 19903
  • 07 خرداد 1402 - 8:36
تعرفه سنگین ۲۰ تا ۳۵ درصدی اتحادیه اروپا بر واردات فولاد
تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع مالیات 20 تا 35 درصدی بر واردات فولاد، هندی‌ها را به ارائه شکایت به سازمان تجارت جهانی واداشته است.
تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع مالیات ۲۰ تا ۳۵ درصدی بر واردات فولاد، هندی‌ها را به ارائه شکایت به سازمان تجارت جهانی واداشته است.
به گزارش پایگاه خبری  و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از استیل‌اوربیس، مقامات دولتی هند از تصمیم خود برای ارائه شکایت به سازمان تجارت جهانی خبر داده‌اند. دلیل این شکایت، مالیات ۲۰ تا ۳۵ درصدی است که اتحادیه اروپا بنا دارد بر واردات کالاهایی وضع کند که در ساخت آن‌ها کربن زیادی تولید و منتشر می‌شود. فولاد و سنگ‌آهن از جمله این محصولات هستند.
وضع این مالیات نه تنها برای هند بلکه برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه یک مانع جدی تجاری به شمار می‌آید. این مالیات قرار است از سه سال دیگر و سال ۲۰۲۶ میلادی اخذ شود.

مقامات هند همچنین اظهار کرده‌اند که این کشور هم‌اکنون در تکاپو برای اجرای تعهداتی بوده که در پیمان پاریس به آن‌ها متعهد شده است. هند در پیمان پاریس تعهد داده است که انتشار کربن را تا سال ۲۰۷۰ میلادی (۱۴۴۹ خورشیدی) به صفر برساند.

در همین حال برنامه اتحادیه اروپا این است که تا سال ۲۰۵۰ میلادی (۱۴۲۹ خورشیدی) به این نقطه برسد و به همین دلیل می‌خواهد مالیات مذکور را دریافت کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19903

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
ارزش سهام شرکت فولاد اقلید پارس چهار برابر شد
01اردیبهشت
آغاز فعاليت‌هاي معدني شركت توسعه معادن و فلزات ارفع در استان كردستان
عضو هیئت‌ مدیره شرکت توسعه معادن و فلزات ارفع مطرح کرد:

آغاز فعاليت‌هاي معدني شركت توسعه معادن و فلزات ارفع در استان كردستان

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.