• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تعیین تکلیف بسته‌های سرمایه‌گذاری معدنی در کشور

  • کد خبر : 18626
  • 23 اردیبهشت 1402 - 8:58
تعیین تکلیف بسته‌های سرمایه‌گذاری معدنی در کشور
مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری معدنی همه استان‌ها تا نیمه نخست امسال تعیین تکلیف می‌شوند.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری معدنی همه استان‌ها تا نیمه نخست امسال تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عباس جرجانی با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به استقبال بالای سرمایه‌گذاران از اجرای بسته‌های سرمایه‌‎گذاری معدنی در سال گذشته، این اقدام در سال جاری نیز عملیاتی و از ابتدای فروردین تاکنون، بسته‌های سرمایه‌گذاری برای معادن سه استان مشخص شده است.

وی ادامه داد: روند بررسی بسته‌های سرمایه‌گذاری با توجه به نوع معادن موجود در هر استان، انجام و تا پایان شهریور، بسته‌های سرمایه‌گذاری به همه استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس با اشاره به اولویت‌های مورد بررسی در بسته‌های سرمایه‌گذاری معدنی، تصریح کرد: اولویت نخست تعریف بسته‌ها، محدوده‌هایی است که در لایه مزایده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. اولویت بعدی، تمرکز روی مواد معدنی استراتژیک مورد نیاز کشور و نیز مشتری‌طلب است.

جرجانی اضافه کرد: اولویت سوم برای تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری، روی معادنی است که می‌توانیم برای آن‌ها سرمایه‌گذار جذب کنیم. همچنین، موضوع وجود معادن در فاصله مکانی نزدیک به هم (برای جلوگیری از چندمدیریتی شدن) و دارای توجیه فنی اقتصادی، در این بسته‌ها مورد توجه هستند.

میزان تسهیلات فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی برای فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس، گفت: میزان پرداخت تسهیلات به معادن از طریق صندوق فعالیت‌های معدنی برای بخش حقیقی، تا سقف پنج میلیارد تومان و برای بخش حقوقی، بدون محدودیت است.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس ابراز کرد: پرداخت تسهیلات از طریق صندوق شامل قوانین بانکی مانند نبود چک برگشتی، سفته و بدهی معوقه است و تلاش داریم برای بازگشت معادن به فعالیت، در کارگروه تسهیل از طریق مصوبه کارگروه تسهیل، بخشی از آن‌ها را برطرف کنیم.

راهکار مشکل تامین ماشین آلات

جرجانی خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ منعقدشده با صندوق فعالیت‌های معدنی، معادنی که در خصوص تامین ماشین‌آلات دچار تعطیلی شده‌اند، می‌توانند فرم‌های خود را برای ما ارسال کنند.

وی یادآور شد: همچنین طبق تفاهم‌نامه مذکور، مقرر شد معادن دارای چالش و مشکل را شناسایی و به صورت ویژه، آن را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18626

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.