• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیریت فروشگاه کالای مسی بهرامی:

تغییر قیمت لحظه‌ای لوله مسی

  • کد خبر : 4752
  • 04 خرداد 1398 - 10:10
تغییر قیمت لحظه‌ای لوله مسی
مدیریت فروشگاه کالای مسی بهرامی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور ما مریض است، گفت: نوسانات قمیت کالاها، بزرگ‌ترین مشکلی است که بازار با آن درگیر است و این معضل مختص بازار لوله مسی نیست بلکه مشکل کل اقتصاد کشور است؛ به طور مثال شرکت‌های تولیدکننده همین هفته لوله مسی را کیلویی 91 هزار و پانصد تومان قیمت‌گذاری کرده و با همین قیمت نیز محصول خود را می‌فروشند، در صورتی که در بازار با قیمت‌های متغیر از کیلویی 88 تا 90 هزار تومان لوله مسی معامله می‌شود و من فروشنده کیلویی 94 هزار تومان به دست مشتری می‌رسانم. اقتصاد در کشور ما هیچ قاعده و قانونی ندارد که بگوئیم کالاها بر این مبنا قیمت‌گذاری می‌شوند. متاسفانه قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر می‌کند.
مدیریت فروشگاه کالای مسی بهرامی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور ما مریض است، گفت: نوسانات قمیت کالاها، بزرگ‌ترین مشکلی است که بازار با آن درگیر است و این معضل مختص بازار لوله مسی نیست بلکه مشکل کل اقتصاد کشور است؛ به طور مثال شرکت‌های تولیدکننده همین هفته لوله مسی را کیلویی ۹۱ هزار و پانصد تومان قیمت‌گذاری کرده و با همین قیمت نیز محصول خود را می‌فروشند، در صورتی که در بازار با قیمت‌های متغیر از کیلویی ۸۸ تا ۹۰ هزار تومان لوله مسی معامله می‌شود و من فروشنده کیلویی ۹۴ هزار تومان به دست مشتری می‌رسانم. اقتصاد در کشور ما هیچ قاعده و قانونی ندارد که بگوئیم کالاها بر این مبنا قیمت‌گذاری می‌شوند. متاسفانه قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر می‌کند.

مجید بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیل «فلزات آنلاین» با عنوان اینکه نوسانات نرخ ارز تاثیر بسزایی بر اقتصاد کشور گذاشته است، اظهار داشت: هیچ جای دنیا نوسانات ارزی بدین شکل نداریم که به یکباره دلار از سه هزار به ۱۴ هزار تومان برسد، حتی در دبی که همسایه نزدیک ما هست اگر امسال جنسی را یک درهم به قیمت‌گذاری کنند، ۱۰ سال بعد نیز قیمت همان جنس یک درهم است  و تغییری نخواهد کرد با اینکه دبی یک شیخ نشین بسیار کوچکی در امارات متحده عربی است.

وی در رابطه با مصارف لوله‌های مسی و آلیاژی توضیح داد: از لوله‌های مسی در صنایع برودتی استفاده می‌شود، درصد خلوص مسی که برای تجهیزات برودتی استفاده می‌شود باید بیشتر ۹۹ درصد باشد؛ همچنین از برنج که یک نوع آلیاژ از مس است نیز در مصارف تزئینی مثل ساخت لوستر و شیرآلات بهداشتی استفاده می‌شود.

مدیریت فروشگاه کالای مسی بهرامی عنوان کرد: شرکت‌هایی همچون ساراوال و هم صنفی‌های این شرکت، از عمده مصرف‌کنندگان لوله مسی هستند شاید شرکت مذکور سالانه چیزی بالغ ۲۰۰ تن لوله مسی مصرف می‌کند که مقدار خیلی زیادی است. نحوه خرید در بازار نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی داشته است، دیگر مشتری در بازار به دنبال جنس مورد نیاز خود نمی‌گردد و با یک تماس با ما، جنس مورد نظر را سفارش می‌دهد و ما نیز سفارشات را ارسال می‌کنیم.

بهرامی در رابطه با فروش برندهای مختلف لوله مسی توضیح داد: هر چهار شرکت تولیدکننده لوله مسی مشتری خود را دارند و هیچ تفاوتی بین میزان فروش برندهای مختلف وجود ندارد، فقط یکی از برندها است که به دلیل قدمت بیشتر شناخته شده‌تر است. البته جدای از قیمت، بسته‌‌بندی شرکت مهر اصل نیز تاثیر بسزایی در میزان فروش محصولات این شرکت دارد، نوع بسته‌بندی این شرکت حمل و نقل بار را تسهیل می‌کند.

مدیریت فروشگاه کالای مسی بهرامی در خصوص انواع لوله‌های برنجی تشریح کرد: لوله برنج یک نوع دارد و آن هم شاخه‌ای است البته این نوع هم سایزبندی‌های متفاوتی دارد؛ از برنج شش پر در تولید اتصالات نیز استفاده می‌شود. اما استفاده از برنج برای مصارف برودتی بسیار محدود است. مصرف‌کننده آلیاژ برنج بیشتر قطعه‌زن‌ها هستند.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4752
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه