• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
مدیرعامل شرکت مهان شمش

تقاضا برای بیلت برنجی بیش از عرضه است

  • کد خبر : 3414
  • 05 آذر 1399 - 16:45
تقاضا برای بیلت برنجی بیش از عرضه است
مدیرعامل شرکت مهان شمش گفت: در هر شرایطی تقاضا برای بیلت برنجی از سوی صنایع تولیدکننده شیرآلات وجود دارد و میزان تقاضا برای بیلت برنجی کاهش نیافته اما به دلیل نوسانات قیمتی و افزایش هزینه‌های تولید، میزان تولید و عرضه این محصول کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت مهان شمش گفت: در هر شرایطی تقاضا برای بیلت برنجی از سوی صنایع تولیدکننده شیرآلات وجود دارد و میزان تقاضا برای بیلت برنجی کاهش نیافته اما به دلیل نوسانات قیمتی و افزایش هزینه‌های تولید، میزان تولید و عرضه این محصول کاهش یافته است.

وحید یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: مجموعه مهان شمش به عنوان تولیدکننده بیلت برنجی در سطح کشور شناخته شده است و برای این منظور از آلیاژ مس، سرب و روی به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کند. بیلت برنجی نیز در بسیاری از صنایع، به عنوان ماده اولیه به کار گرفته می‌شود. در بین انواع بیلت برنجی در اندازه‌های مختلف، گرده ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر بیشترین متقاضی و مشتری را دارد. بیلت برنجی در اندازه ذکر شده اغلب در صنایع شیرآلات بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: با وجود نوسانات بازار و افزایش نرخ ارز، همچنان کارخانه‌ها در حال فعالیت هستند اما سرعت رشد قیمت‌ها، تامین مواد اولیه را با چالش‌هایی مواجه کرده است. اغلب از ضایعات برنج به عنوان ماده پایه استفاده می‌کنیم که به هنگام رقابت قیمت‌ها، بنگاه‌های ضایعاتی از عرضه این نوع ضایعات در بازار خودداری می‌کنند و در آن زمان، با کمبود شدید ماده اولیه مواجه می‌شویم. این در حالی است که در هر شرایطی تقاضا برای بیلت برنجی از سوی صنایع تولیدکننده شیرآلات وجود دارد. در حال حاضر، میزان تقاضا برای بیلت برنجی تولیدی مجموعه کاهش نیافته اما به دلیل مشکل ذکر شده تا حدودی تولید محصول دشوار شده و میزان آن کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت مهان شمش تصریح کرد: اگر میزان مواد اولیه در بازار کافی باشد، ما به صورت روزانه ضایعات مس، برنج و روی تهیه می‌کنیم و به صورت ممتد و بدون وقفه به تولید بیلت ادامه می‌دهیم و بازار داخلی را نیز به طور کامل پوشش می‌دهیم، اما افت و خیز قیمت‌ها برنامه‌ریزی کوتاه‌‌مدت را هم از ما سلب کرده است. به طوری که قیمت انواع ضایعات با سرعت زیادی طی هر روز تغییر می‌کند و در تامین هزینه خرید دچار مشکل می‌شویم.

یوسفی ابراز کرد: در شرایط فعلی که وضعیت اقتصاد کشور آشفته است، عملا وجود ثبات در بازار امری محال شده و هر لحظه شاهد نوسان هستیم. در حال حاضر، پیش‌بینی قیمت‌ها به خصوص نرخ فلزات غیر ممکن شده و به عوامل مختلفی وابسته است. این موضوع در حالی است که قیمت مس در بورس فلزات لندن ثبات نسبی دارد و در کانال هفت هزار دلار با تغییر چند دلاری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طبق تجربیات سال‌های گذشته، اغلب با نزدیک شدن به سال میلادی جدید، میزان تقاضای جهانی برای مس کاهش می‌یابد و قیمت آن نیز با افت اندکی مواجه خواهد شد اما بعد از ورود به سال جدید میلادی، قیمت مس در بورس فلزات لندن وارد کانال‌های بالاتر می‌شود و رشد را تجربه می‌کند. قیمت‌گذاری جهانی مس به میزان فعالیت معادن، سیاست‌های کشورهایی همچون چین و آمریکا و میزان تقاضا برای این فلز سرخ در دنیا بستگی دارد که تغییر هر کدام موجب ایجاد نوسان در قیمت جهانی می‌شود. قیمت داخلی مس نیز بی‌تاثیر از این اتفاقات نیست.

مدیرعامل شرکت مهان شمش مطرح کرد: با وجود مشکلات موجود روزانه دو تن بیلت برنجی تولید می‌کنیم اما در سال‌های گذشته که آرامش بر بازار حاکم بود، می‌توانستیم روزانه چهار تن محصول تولید کنیم. در حال حاضر، ممکن است بعضی از روزها به دلیل عدم عرضه ماده اولیه در بازار، قادر به فعالیت نباشیم و محصولی تولید نکنیم. پیش‌تر، به ازای هر کیلوگرم مس، ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌کردیم که اکنون این مبلغ به حدود ۱۶۰ هزار تومان رسیده است و با ادامه این روند، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای گسترش خطوط تولید و افزایش ظرفیت تولید عملی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، برای صادرات محصول نیز برنامه‌ای نداریم. به دلیل تشدید تحریم‌ها، با محدودیت صادراتی مواجه هستیم البته بیلت برنجی نیز نوعی ماده اولیه برای صنایع مختلف محسوب می‌شود و صادرات ماده اولیه نیز با ممنوعیت‌هایی از سوی دولت روبه‌رو است. در نتیجه، این امر در آینده نزدیک تحقق نخواهد یافت، اما در مجموع برنامه صادرات را جزو چشم‌اندازهای شرکت ترسیم کرده‌ایم و در صورت مساعد شدن شرایط، قطعا در این خصوص اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3414

نوشته‌های مشابه

28فروردین
استقرار سیستم‌های مدیریت نوین در سیمیدکو
28فروردین
قیمت قلع به بالاترین میزان در «LME» رسید
در سایه افزایش تقاضای جهانی،

قیمت قلع به بالاترین میزان در «LME» رسید

28فروردین
هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم
مدیرعامل شرکت صانع دیرگداز آذربایجان:

هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم