• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد صنعت کاوه قم

تنوع در خط تولید پروفیل نیازمند به‌کارگیری قالب‌های متنوع است

  • کد خبر : 1922
  • 05 آذر 1399 - 10:47
تنوع در خط تولید پروفیل نیازمند به‌کارگیری قالب‌های متنوع است
مدیرعامل شرکت فولاد صنعت کاوه قم گفت: خطوط تولید پروفیل فولادی معمولا قادر به تولید انواع پروفیل‌ها هستند اما برای این منظور، باید قالب‌های مخصوص و متناسب با سفارش دریافتی به کار گرفته شود.

مدیرعامل شرکت فولاد صنعت کاوه قم گفت: خطوط تولید پروفیل فولادی معمولا قادر به تولید انواع پروفیل‌ها هستند اما برای این منظور، باید قالب‌های مخصوص و متناسب با سفارش دریافتی به کار گرفته شود.

علیرضا هاتفی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت فولاد صنعت کاوه قم از سال ۱۳۹۷ تا کنون به دلیل مشکلات مالیاتی و بانکی تعطیل شده و فعالیت ندارد. ظرفیت تولید شرکت ما در هنگام فعالیت ۱۰۰ هزار تن لوله و پروفیل فولادی در سال بود.

وی افزود: بعد از آغاز فعالیت، برای تامین نقدینگی لازم، از یکی از بانک‌ها تسهیلات دریافت کردیم اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که نتوانستیم اقساط وام را پرداخت کنیم. در کنار آن، پرداخت مالیات نیز فشار زیادی بر شرکت وارد می‌کرد که در نهایت، ناچار به تعطیلی کارخانه شدیم. با این حال، منتظر اجرای مصوبات ستاد رفع موانع تولید و تبدیل شعارها به عمل هستیم که در این صورت، احتمالا تا دو سه ماه آینده بتوانیم مجددا کارخانه را فعال کنیم.

تنظیم خط تولید پروفیل با قالب

مدیرعامل شرکت فولاد صنعت کاوه قم در خصوص تنوع تولید محصولات پروفیل فولادی در یک واحد تولیدی، عنوان کرد: هر واحد تولیدکننده پروفیل، در صورتی که توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد، می‌تواند انواع پروفیل‌ها را تولید کند. با این حال، تولیدکنندگان برای تنظیم خط خود از قالب استفاده می‌کنند که این قالب‌ها سایزهای گوناگونی دارند و بر اساس سفارش دریافتی، انتخاب و نصب می‌شوند. معمولا سایز قالب‌های پروفیلی که در خط تولید استفاده می‌‌کردیم، ۲۰ در ۲۰ سانتی‌متر تا ۹۰ در ۹۰ سانتی‌متر بودند.

وی خاطرنشان کرد: انواع پروفیل در یک خط قابل تولید است اما تولید تنها با یک خط، زمان بیشتری را صرف می‌کند. با این حال، تولیدکنندگان تلاش می‌کنند با نصب خطوط بیشتر، به محصولات خود تنوع ببخشند. برای ایجاد تنوع در محصولات باید دائما قالب‌ها تعویض شوند که در صورت داشتن یک خط تولید، میزان تولید کارخانه کاهش می‌یابد. به همین دلیل، کارخانه ما در هنگام فعالیت دو خط تولید مجزا داشت.

هاتفی‌نیا با تاکید بر اینکه هر یک از ابعاد پروفیل فولادی قالب مخصوص به خود را دارد، بیان کرد: پس از اینکه ورق از بخش برش و نواربری خارج و برای ورود به خط تولید و قالب آماده می‌شود، از همان ابتدا به لوله تبدیل و سپس وارد قالب پروفیل می‌شود. لوله تولیدی پس از عبور از قالب پروفیل تغییر شکل داده و به شکل و سایز مورد نظر درمی‌آید. این فرایند برای تولید پروفیل بسته است. این نوع پروفیل‌ها یک خط درزجوش دارند و پس از بسته شدن قالب پروفیلی، جوش داده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد صنعت کاوه قم اضافه کرد: ضخامت پروفیل تولیدی نیز می‌تواند در این فرایند متغیر باشد و از ۱٫۵ تا ۳٫۵ میلی‌متر تغییر کند. در همین حال، تولید پروفیل باز تقریبا در تمام شرکت‌ها حتی واحدهای برش‌کاری معمول که یک دستگاه خم‌کاری داشته باشند، امکان‌پذیر است. ضمن اینکه شرکت ما در زمان فعالیت قادر به تولید پروفیل چارچوب فرانسه به شکل Z(زِد) بود که در ساخت سقف و سوله به کار می‌رود.

وی اذعان کرد: یکی از نقاط ضعف صنعت پروفیل فولادی کشور ما، عدم تولید پروفیل‌های خاص است؛ به طوری که تقریبا تمامی شرکت‌های این حوزه قادر به تولید همه انواع پروفیل‌های معمولی هستند. البته محصولات پروفیلی خاص نیازمند سفارش از سوی مشتریان و در کنار آن تکنولوژی و خطوط تولید متناسب با آن است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1922

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
آلومینیوم دو هزار و ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شد
01اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۷۴۹ دلار رسید
29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند