• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
رئیس تبلیغات شرکت آریا ترانسفو در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین» مطرح کرد؛

توان تولید ۱۰۰ درصد ترانسفورماتور مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی

  • کد خبر : 4466
  • 17 بهمن 1397 - 20:27
توان تولید ۱۰۰ درصد ترانسفورماتور مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی
رئیس تبلیغات شرکت آریا ترانسفو گفت: امکان تامین 100 درصد ترانس‌های مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.
رئیس تبلیغات شرکت آریا ترانسفو گفت: امکان تامین ۱۰۰ درصد ترانس‌های مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.

حسین اذانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: در برخی موارد مشتریان ترجیح می‌دهند از ترانس وارداتی استفاده کنند، البته این خریدها یک انتخاب شخصی است و ربطی به کیفیت بالاتر ترانس‌های خارجی ندارد. همان‌طور که گفتم کیفیت ترانس‌های داخلی مطلوب است. تولیدکنندگان داخلی توان تامین ترانس‌های مصرفی کشور را به صورت تمام و کمال دارند.

وی با عنوان اینکه در هر جایی که نیاز به تغییر ولتاژ باشد، از ترانسفورماتور استفاده می‌کنند، بیان کرد: در صنعت برق کشور از ترانسفورماتورهای بسیار بزرگ نیروگاهی و ترانسفورماتورهای شبکه توزیع استفاده می‌کنند. علاوه بر صنعت برق، ترانسفورماتور در صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس تبلیغات شرکت آریا ترانسفو با بیان اینکه از ترانسفورماتور برای تبدیل ولتاژ استفاده می‌شود، عنوان کرد: ترانسفورماتور وسیله‌ای است که انرژی الکتریکی را بین دو یا چند سیم‌پیچ از طریق القای الکترومغناطیسی منتقل می‌کند. به این شکل که با عبور جریان از داخل سیم اطراف آن سیم میدان مغناطیسی ایجاد شده و با حرکت هادی در این میدان و قطع آن، هادی نیرو محرکه ایجاد می‌کند.

اذانی با اشاره به اینکه کیفیت ترانسفورماتورهای تولید شده در داخل کشور در برخی زمینه‌ها از نمونه مشابه خارجی بهتر است، بیان کرد: از نظر کیفیت مواد اولیه و تکنولوژی ساخت ایران موقعیت بسیار مطلوبی دارد، دانش فنی مجموعه ما از شرکت «رویال اسمیت» هلند است که بیش از ۱۰۷ سال در زمینه تولید ترانس قدرت فعالیت می‌کند، این شرکت قدیمی‌ترین سازنده ترانسفورماتور در جهان و از لحاظ تکنولوژی تولید نیز هم‌تراز شرکت «زیمنس» است.

وی با بیان اینکه در بازار ایران بستر لازم برای فعالیت تمامی تولیدکنندگان ایرانی فراهم است، گفت: ایران از لحاظ تکنولوژی تولید، توان ساخت انواع ترانسفورماتورهایی که در جهان ساخته می‌شود را دارد، دو شرکت «آریا ترانسفو» به عنوان بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور در خاورمیانه و شرکت معتبر «ایران ترانسفو»، از بزرگان این صنعت هستند و توانسته‌اند ترانس‌های با کیفیتی تولید کنند که توان رقابت در بازارهای بین‌المللی را نیز داشته باشد، تقریبا بیشترین سهم از فروش بازار داخلی نیز مربوط به این دوشرکت است. سهم از فروش بازار ترانسفورماتو.ر شرکت آریا ترانسفو۵۰ تقریبا درصد است.

رئیس تبلیغات شرکت آریا ترانسفو با بیان اینکه بیشتر قطعات مصرف شده در ساخت ترانسفورماتور وارداتی است، عنوان کرد: اجزای تشکیل‌دهنده ترانسفورماتور ورق هسته، بوشینگ، روغن ترانس و تپ چنجرها هستند که بیشتر این قطعات از طریق واردات تامین می‌شوند، تقریبا می‌توان گفت علاوه بر نبود دانش کافی برای ساخت ، واردات این قطعات نسبت به تولید آن با صرفه‌تر است. در واقع در صورت ساخت داخلی نمونه قطعه داخلی کیفیت لازم را ندارد.

 

اذانی با عنوان اینکه باید صادرات ترانس افزایش یابد، تصریح کرد:کیفیت ترانس‌های تولیدی داخل کشور برای صادرات خوب است، ما در حال حاضر  به کشورهای عراق، سوریه و افغانستان صادرات نیز داریم. ما توان این را داریم که سهم بیشتری از بازارهای جهانی داشته باشیم. اگر مشکلات برگشت ارز مرتفع شود صادرات می‌تواند توسعه یابد.

رئیس تبلیغات شرکت آریا ترانسفو گفت: در یک طبقه‌بندی می‌توان ترانسفورماتورها را به سه دسته تقسیم کرد. ترانسفورماتورهای دسته توزیع، فوق توزیع و قدرت، هر سه نوع این ترانسفورماتورها در شرکت آریا ترانسفو تولید می‌شود. گستره تولیدات بخش توزیع شامل انواع مختلف ترانسفورماتورهای توزیع اعم از روغنی و خشک تا توان  ۴۰۰۰ کیلوولت آمپر و ردیف ولتاژ تا ۳۶ کیلو ولت می‌باشد.

وی ادامه داد: در برخی موارد صنایع سفارش ترانسفورماتور خاصی دارند، به‌طور مثال نیاز به ترانسفورماتورهایی با مشخصات منحصر به فرد و متفاوت مانند اتصالات خاص، محدوده زیاد تغییرات ولتاژ، جریان خروجی بالا، سیستم‌های خنک‌کنندگی خاص دارند. از مهم‌ترین انواع این ترانسفورماتورها می‌توان به موارد ترانسفورماتورهای شیفت فاز، ترانسفورماتورهای کوره و یکسو ساز، ترانسفورماتورهای دو و چند ولتاژ و ترانسفورماتورهای پست موبایل اشاره کرد.

اذانی در پایان گفت: آینده این صنعت متاثر از سیاست‌های کلان کشور است، در واقع پیشرفت آینده صنایع مختلف مرتبط با توسعه اقتصادی کشور است.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4466
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
آلومینیوم، صنعتی باقدمت
مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران مطرح کرد:

آلومینیوم، صنعتی باقدمت

05اردیبهشت
صنعت سرب و روی در یک قدمی پرتگاه
مدیرعامل شرکت ذوب روی سدید زنجان مطرح کرد:

صنعت سرب و روی در یک قدمی پرتگاه

05اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۸۵ دلار رسید