• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیر پایانه حمل‌ونقل جاده‌ای شرکت چندوجهی فولاد لجستیک عنوان کرد:

توسعه حمل‌ونقل در گرو تامین زیرساخت‌های کافی

  • کد خبر : 15893
  • 20 فروردین 1402 - 15:59
توسعه حمل‌ونقل در گرو تامین زیرساخت‌های کافی
مدیر پایانه حمل‌ونقل جاده‌ای شرکت چندوجهی فولاد لجستیک گفت: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بخش معدن و صنایع معدنی، حمل‌ونقل مواد اولیه است.

مدیر پایانه حمل‌ونقل جاده‌ای شرکت چندوجهی فولاد لجستیک گفت: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بخش معدن و صنایع معدنی، حمل‌ونقل مواد اولیه است؛ در حالی عمده مواد معدنی در داخل کشور به روش جاده‌ای حمل می‌شود که متاسفانه شاهد عدم تامین زیرساخت‌های کافی در راستای توسعه حمل‌ونقل در جاده‌های کشور به ویژه استان‌های صنعتی مانند خوزستان هستیم.

محمد حسنا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» عنوان کرد: در حال حاضر حمل‌ونقل مواد معدنی در کشور عمدتا به روش‌های ریلی و جاده‌ای انجام می‌شود. حمل‌ونقل جاده‌ای از سرعت و چابکی بیشتری نسبت به حمل‌ونقل ریلی برخوردار است و به همین علت عمده مواد معدنی به روش جاده‌ای حمل می‌شود.

وی با بیان اینکه استان خوزستان سهم بالایی در حمل‌ونقل جاده‌ای کشور دارد و یکی از استان‎های پرتردد کشور محسوب می‌شود، افزود: خوزستان، یکی از استان‌های صنعتی کشور است و از آنجایی که شرکت‌های بزرگ فولادی مانند فولاد خوزستان و همچنین شرکت‌های مطرح در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در این استان قرار دارند و بنادر و اسکله‌های مختلفی نیز در سطح استان به منظور جابه‌جایی مواد معدنی احداث شده‌اند، بنابراین شاهد حجم بالای حمل‌ونقل در جاده‌های استان هستیم.

زیرساخت‌های جادهای کشور مناسب نیست

مدیر پایانه حمل‌ونقل جاده‌ای شرکت چندوجهی فولاد لجستیک در خصوص وضعیت زیرساخت‌های جاده‌ای کشور، تصریح کرد: متاسفانه وضعیت زیرساخت‌ها در این حوزه مساعد نیست و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور را با چالش‌های بسیاری روبه‌رو کرده است. در حالی که عوارض تردد بین جاده‌ای از رانندگان کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین دریافت می‌شود اما همچنان شاهد وضعیت نامناسب جاده‌های استان خوزستان که البته از وضعیت تقریبا بهتری نسبت به سایر جاده‌های کشور برخودار است، هستیم. این معضل در نهایت منجر به عدم رضایتمندی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در سراسر کشور شده است.

حسنا در ادامه به آثار منفی عدم تامین زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای کشور اشاره کرد و گفت: بدون شک اگر زیرساخت‌های جاده‌ای کشور توسعه پیدا نکند، کامیون‌ها و ماشین‌های سنگینی که به عنوان منبع اصلی امرار معاش و کسب درآمد تعداد زیادی از خانوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، دچار خرابی و نیازمند استفاده از قطعات یدکی خواهند شد. از سویی قیمت قطعات یدکی ماشین‌های سنگین به شدت افزایش یافته است و در چنین شرایط دشوار اقتصادی، رانندگان مجبورند مبلغ هنگفتی جهت خرید قطعه و تعمیرات مورد نیاز هزینه کنند که اصلا صرفه اقتصادی ندارد. البته یکی از اقدامات ارزنده‌ای که شرکت چندوجهی فولاد لجستیک در این زمینه انجام داده، راه‌اندازی نمایندگی و فروشگاه مجاز تامین قطعات در شهرک حمل‌ونقل کالای اهواز بوده است. در حال حاضر رانندگان شرکت نه تنها از این طریق می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن قطعات یدکی مورد نیاز خود را تامین کنند بلکه ناچار به تامین این قطعات از فروشگاه‌های مجاز سایر استان‌ها مانند تهران که فرایندی زمان‌بر است نیز نیستند.

وی در ارتباط با تاریخچه شرکت چندوجهی فولادلجستیک، اظهار داشت: با توجه به نیاز شرکت فولاد خوزستان، شرکت حمل‌ونقل گنجینه پردیس در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد. این شرکت در سال‌های نخست با حمل بخشی از محصولات صادراتی به بندر امام خمینی و سرباره فولاد خوزستان به فولاد شادگان، توانست جایگاه خود را در میان رقبا تثبیت کند.  شرکت حمل‌ونقل گنجینه در سال ۱۳۹۶ توانست با به‌کارگیری از مدیریت چابک و نیروی انسانی جوان و توانمند، مدیریت ۱۰۰ درصدی حمل جاده‌ای شرکت فولاد خوزستان را بر عهده بگیرد. در سال ۱۳۹۷، مدیریت حمل ریلی محصولات به بندر امام خمینی و سنگ‌آهن از کلیه معادن مانند چادرملو، چغارت، گل‌گهر، گهرزمین و سنگان بر عهده این شرکت قرار گرفت. در همین سال شرکت گروه توسعه فراگیر فولاد خوزستان نسبت به خرید ۵۰ سهم از شرکت فولاد ریل جنوب، مدیریت و راهبری این شرکت اقدام کرد. در نهایت با توجه به سیاست یکپارچگی شرکت فولاد خوزستان، شرکت‌های گنجینه پردیس و فولاد ریل جنوب در سال ۱۳۹۸ با یکدیگر ادغام شدند و شرکت چندوجهی فولاد لجستیک را تشکیل دادند.

عملکرد درخشان فولاد لجستیک در سال ۱۴۰۱

مدیر پایانه حمل‌ونقل جاده‌ای شرکت چندوجهی فولاد لجستیک در خصوص عملکرد این شرکت در بخش حمل جاده‌ای در سال گذشته، خاطرنشان کرد: شرکت چندوجهی فولاد لجستیک از ابتدای اردیبهشت ماه تا انتهای آبان ماه سال ۱۴۰۱، موفق به حمل بالغ بر ۵۰۰ هزار تن پسماندهای ذوب، سرباره و لجن صنعتی در استان خوزستان شد. علاوه‌براین، ما موفق به ثبت رکود حمل حدود ۲٫۵ میلیون تن مواد اولیه اعم از سنگ‌آهن، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی در سطح جاده‌های کشور شدیمیماین.

حسنا در پایان در خصوص اهداف و چشم‌انداز شرکت چندوجهی فولاد لجستیک، یادآورر شد: شرکت فولاد خوزستان تولید ۱۳٫۶ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۱۰ را هدف‌گذاری کرده که تحقق این هدف، مستلزم تامین حداقل ۲۶ میلیون تن خوراک است. بنابراین حمل‌ونقل و جابه‌جایی مواد اولیه در چنین شرایطی بیش از پیش حائز اهمیت خواهد بود. شرکت چندوجهی فولاد لجستیک همگام با اهداف شرکت فولاد خوزستان در تلاش است ناوگان حمل‌ونقل خود را تقویت کند. همچنین راه‌اندازی و افزایش مراکز تجمعات جهت ارائه خدمات رفاهی به رانندگان شرکت در نقاط مختلف کشور نیز در دستور کار مجموعه فولاد لجستیک قرار گرفته است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15893

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.