• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:

توسعه صادرات، بهترین راهکار حمایت از صنایع در دوران تحریم است

  • کد خبر : 10875
  • 04 بهمن 1401 - 5:38
توسعه صادرات، بهترین راهکار حمایت از صنایع در دوران تحریم است
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: دولت‌ها می‌توانند از صنایع صادرات‌محور مانند ارائه مشوق‌های مالیاتی، کمک‌های بلاعوض و یارانه‌ها یا سرمایه‌گذاری در توسعه آموزش نیروهای انسانی حمایت کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: دولت‌ها می‌توانند از صنایع صادرات‌محور مانند ارائه مشوق‌های مالیاتی، کمک‌های بلاعوض و یارانه‌ها یا سرمایه‌گذاری در توسعه آموزش نیروهای انسانی حمایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، در بیست و پنجمین همایش ۱۰۰ شرکت برتر ایران (IMI-100)، «فخوز» به عنوان شرکت برتر صادرات‌گرا انتخاب شد و لوح تقدیر و تندیس این همایش به مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اهدا شد.

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان پس از دریافت تندیس شرکت برتر صادرات‌گرا در همایش ۱۰۰ شرکت برتر ایران با بیان اینکه صادرات یکی از جنبه‌های مهم کشور است، نسبت به راه‌های دستیابی به توسعه صادرات عنوان کرد: تنوع محصولات صادراتی، ارتقای شرکت‌های کوچک و متوسط سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، قراردادهای تجاری، بازاریابی و برندسازی، تامین مالی صادرات و تجارت الکترونیک، نمونه‌های پایداری از راه‌های توسعه صادرات در کشورهای مختلف هستند.

وی با اشاره به تنوع محصولات صادراتی و ارتقای شرکت‌های کوچک و متوسط در جهت توسعه صادرات، تصریح کرد: با ایجاد تنوع در انواع محصولات و خدماتی که یک کشور صادر می‌کند، می‌توان وابستگی خود را به تعداد کمی از محصولات و بازارها کاهش و شانس موفقیت خود در بازار جهانی را افزایش داد. از طرفی «SME» ها که اغلب ستون فقرات بخش صادرات هستند، با ارائه حمایت‌هایی مانند دسترسی به منابع مالی، آموزش و اطلاعات بازار کشورها می‌توانند به آن‌ها کمک کنند تا رقابتی‌تر شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اذعان کرد: توسعه صادرات مبتنی بر بازار جهانی سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه می‌تواند به کشورها در توسعه محصولات و فناوری‌های جدید قابل صادرات و همچنین بهبود کیفیت و کارآیی محصولات موجود کمک کند.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به قراردادهای تجاری و بازاریابی و برندسازی در روند توسعه صادرات، مطرح کرد: کشورها می‌توانند برای کاهش تعرفه‌ها و سایر موانع تجاری و رقابتی‌تر کردن صادرات خود در بازار جهانی، با سایر کشورها در مورد توافق‌نامه‌های تجاری مذاکره کنند و با تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق بازاریابی موثر و کمپین‌های برندسازی، در حوزه صادرات توانایی خود را بهتر معرفی و خریداران بیشتری را جذب کنند.

وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها مانند حمل‌ونقل و لجستیک می‌تواند فرایند صادرات را تسهیل و عرضه محصولات به بازار را آسان‌تر کند. دولت‌ها می‌توانند به صادرکنندگان کمک مالی یا ضمانت‌هایی برای تامین هزینه‌های صادرات مانند حمل‌ونقل، بیمه و ترخیص کالا از گمرک ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به حمایت از صنایع صادرات‌محور در مسیر توسعه صادرات، اظهار داشت: دولت‌ها همچنین می‌توانند از صنایع صادرات‌محور مانند ارائه مشوق‌های مالیاتی، کمک‌های بلاعوض و یارانه‌ها یا سرمایه‌گذاری در توسعه آموزش نیروهای انسانی حمایت کنند.

ابراهیمی با اشاره به مقابله با تحریم‌ها و رشد سریع تجارت الکترونیک، تاکید کرد: تمرکز دولت بر سیاست‌های تقویت‌کننده صادرات به ویژه در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه اخیر به همراه رکود دامنه‌دار در بخش‌های پایین‌دستی فولاد، حجم تقاضای داخلی را تحت تاثیر قرار داده است، باید به عنوان یکی از اولویت‌ها مورد نظر قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: در همین راستا، شرکت‌های بیشتری برای فروش محصولات و خدمات خود به پلتفرم‌های آنلاین روی می‌آورند و کشورها می‌توانند با توسعه زیرساخت‌ها و مقررات لازم برای حمایت از صادرات تجارت الکترونیک از این روند با اتکا به افزایش صادرات، کمترین تاثیرپذیری از تحریم‌ها را متحمل شوند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10875

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.