• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیریت فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد:

توسعه صادرات در بازارهای جهانی و مدیریت بازار داخل

  • کد خبر : 9963
  • 21 دی 1401 - 14:43
توسعه صادرات در بازارهای جهانی و مدیریت بازار داخل
مدیریت فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان گفت: این واحد بر اساس ماموریت سازمانی خود موظف است نقشی فعال در فروش اسلب به بازارهای صادراتی هدف و حضور پایدار در بازار داخل با گرایش به محصولات ویژه با ارزش‌افزوده بیشتر داشته باشد.

مدیریت فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان گفت: این واحد بر اساس ماموریت سازمانی خود موظف است نقشی فعال در فروش اسلب به بازارهای صادراتی هدف و حضور پایدار در بازار داخل با گرایش به محصولات ویژه با ارزش‌افزوده بیشتر داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، مهدی شکری‌زاده در خصوص عمده‌ترین ماموریت واحد فروش در سازمان‌ها بیان کرد: مدیریت فروش و بازاریابی هر سازمانی بر اساس رسالت و ماموریت سازمانی خود موظف است ماحصل تلاش‌های کل سازمان را به بهترین شکل ممکن به ثمر برساند و در پایان هر سال، با درآمدزایی اثربخش، سودآوری مطلوبی را برای شرکت به ارمغان آورد. مدیریت فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان نیز از این قاعده جدا نیست.

وی در همین راستا ادامه داد: روند رشد درآمد شرکت و دستاوردهای حاصل‌شده در بازارهای داخلی و صادراتی، به‌ روشنی بیانگر عملکرد مطلوب این مدیریت از سال‌های گذشته تا امروز بوده است. مدیریت فروش و بازاریابی شرکت، علاوه‌بر اینکه همواره موفقیت‌ها و دستاوردهای به‌دست‌آمده خود را مرهون راهبری و تصمیمات صحیح مدیریت عالی سازمان و همکاری صمیمانه سایر واحدهای ذی‌ربط می‌داند، خود را موظف دانسته که جهت تحقق اهداف متعالی فروش، گام‌های بزرگی در مسیر بهبود، تعالی عملیات، حل به‌ موقع مشکلات و سرعت در تصمیم‌گیری‌ها بردارد و هوشمندانه با چالش‌های پیش‌ آمده مقابله کند. همچنین این مدیریت معتقد است باید با هوشیاری کامل در مسیر تحقق اهداف شرکت گام بردارد و ضروری است با تکیه‌ بر دانش و درس‌آموخته‌ها از سایر شرکت‌های برتر، با ایجاد تمایز در ارائه خدمات ویژه در مقایسه با سایر رقبای داخلی و خارجی، فروش محصول اسلب شرکت را متناسب با تلاطم‌های بازار مدیریت  و با اولویت‌بندی نیازهای مشتریان و برقراری روابط صمیمی با آن‌ها به‌ طور هوشمندانه از فرصت‌های بازار استفاده کند.

مدیریت فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان در ارتباط با استراتژی این واحد برای حضور موفق در بازار، عنوان کرد: مدیریت فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان بر اساس ماموریت سازمانی خود موظف است نقش فعالی در فروش اسلب به بازارهای صادراتی هدف و حضور پایدار در بازار داخل با گرایش به محصولات ویژه با ارزش‌ افزوده بالاتر داشته باشد. از این‌ رو، ریل‌گذاری اهداف فروش و بازاریابی در افق بلند، معطوف به توسعه صادرات در بازارهای جهانی و مدیریت بازار داخل با گرایش به محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر است.

شکری‌‎زاده در پاسخ به این سوال که موقعیت جغرافیایی فولاد هرمزگان چه تاثیری در انجام هرچه بهتر این ماموریت دارد، اذعان کرد: شرکت فولاد هرمزگان به‌ ‎دلیل دسترسی به آب‌های آزاد و استقرار آن در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس و برخورداری از امکانات مجتمع بندری شهید رجایی، از سایر فولادسازان کشور متمایز است و صادرات‌محور بودن شرکت فولاد هرمزگان را به لحاظ اقتصادی بیش از پیش توجیه‌پذیر می‌سازد. بر همین اساس، با توجه به‌ شدت رقابت در بازار محصول نیمه‌ نهایی اسلب، انتخاب استراتژی کسب رضایت مشتریان، بهترین نتایج و دستاوردهای حاصل‌ شده را طی چند سال گذشته تاکنون برای شرکت به ارمغان آورده است.

وی در ارتباط با جایگاه مشتری از نگاه شرکت فولاد هرمزگان، مطرح کرد: مشتری‌مداری و کسب رضایت مشتریان از محصول، ارائه خدمات ویژه و کشف نیازها و خواسته‌های مشتریان از ارکان بسیار مهم مدیریت فروش و بازاریابی محسوب می‌شود. بنابراین مدیریت فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان با الگوبرداری از سازمان‌های موفق همواره سعی کرده است با رویکرد مشتری‌مداری از طریق کسب مزیت‌های رقابتی، موفقیت‌ها و تحقق اهداف فروش را به رضایت مشتریان خود گره بزند و با توجه به اینکه مشتریان وفادار مهم‌ترین سرمایه یک سازمان تلقی می‌شوند، این امر در تمامی سازمان‌ها به‌عنوان یک استراتژی مطرح است.

مدیریت فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: شرکت فولاد هرمزگان به‌ عنوان یک شرکت مشتری‌محور، رضایت مشتریان را ارجح بر سود خود می‌داند و منافع خود را هم‌راستا با منافع مشتریان می‌بیند. مدیریت فروش و بازاریابی همچنین سعی کرده است با ایجاد تعلق در مشتریان خود، آن‌ها را به یک مشتری پایدار و وفادار تبدیل کند. این مهم بر این باور استوار است که نگهداری و حفظ مشتریان، به هزینه کمتری نسبت به جذب یک مشتری جدید نیازمند است. در همین حال، مدیریت فروش و بازاریابی شرکت ضروری می‌داند با توجه به‌ شدت رقابت در بازار، با خلق ارزش برای مشتریان خود، زمینه مناسبی را جهت افزایش سهم بازار، گسترش آن و جذب مشتریان جدید و خرید پایدار مشتریان قبلی فراهم کند. از این‌ رو تامین نیاز مشتریان را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهد.

شکری‌‎زاده در پایان یادآور شد: بر اساس ماموریت سازمانی مدیریت فروش و بازاریابی شرکت، علاوه بر ایفای نقش محوری در زمینه صادرات اسلب به بازارهای جهانی، تأمین اسلب کیفی مورد نیاز بازار داخل نیز حائز اهمیت است. به‌گونه‌ای که تامین نیازهای شرکت‌های داخلی به اسلب‌های خاص و کیفی مورد استفاده در تولید کپسول‌های CNG، سازه‌های پر استحکام، قطعات صنعتی با کربن بالا، اسکلت فلزی سنگین و… که دارای ارزش‌ افزوده و سودآوری مطلوبی برای شرکت است، به‌ عنوان یک استراتژی مدنظر قرار دارد. با توجه به تقاضای بازار داخل به محصولات مذکور، شرکت فولاد هرمزگان با تولید و عرضه اسلب ویژه مورد نیاز، ضمن گام برداشتن در راستای خودکفایی و عدم وابستگی به محصولات خارجی، کاهش واردات و لزوم رونق تولید در صنایع داخلی، باعث صرفه‌جویی ارزی نیز شده و به افزایش منابع درآمدی این شرکت نیز کمک شایانی کرده است.

 انتهای پیام//
لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9963

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.