• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
مدیر عامل شرکت آرین ذوب بیان کرد:

توقف واحد تولیدی برای جلوگیری از ورشکستگی

  • کد خبر : 5138
  • 12 تیر 1398 - 18:34
توقف واحد تولیدی برای جلوگیری از ورشکستگی
مدیر عامل شرکت آرین ذوب تولید کننده انواع مقاطع برنجی، گفت: به دلیل این‌که مواد اولیه افزایش قیمت داشته است، تولید مقاطع برنجی به صرفه نیست و ما از ابتدای سال جاری فعالیت خود را متوقف کردیم. ظرفیت تولید ما به طور ماهیانه هزار تن در ماه بود. تا پایان اسفند با 60 درصد ظرفیت خود تولید می‌کردیم اما از ابتدای سال جاری نوسانات شدید و سیر نزولی قیمت‌ها باعث شد تا ادامه راه با مشکلات فراوانی روبرو شود و ضرر زیادی متحمل شویم، در نتیجه تصمیم به توقف تولید گرفتیم.
مدیر عامل شرکت آرین ذوب تولید کننده انواع مقاطع برنجی، گفت: به دلیل این‌که مواد اولیه افزایش قیمت داشته است، تولید مقاطع برنجی به صرفه نیست و ما از ابتدای سال جاری فعالیت خود را متوقف کردیم. ظرفیت تولید ما به طور ماهیانه هزار تن در ماه بود. تا پایان اسفند با ۶۰ درصد ظرفیت خود تولید می‌کردیم اما از ابتدای سال جاری نوسانات شدید و سیر نزولی قیمت‌ها باعث شد تا ادامه راه با مشکلات فراوانی روبرو شود و ضرر زیادی متحمل شویم، در نتیجه تصمیم به توقف تولید گرفتیم.

حسن نظر آهاری در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: انواع مقاطع برنجی با روش اکستروژن و ریخته‌گری پیوسته تولید می‌شود. برای تولید مقاطع مسی ضایعات برنج، مس و روی را ذوب کرده و به عیاری که مشتری نیاز داشت تبدیل می‌کردیم. به جز نوسانات قیمت مواد اولیه، نبود تقاضا نیز تولیدکنندگان مقاطع مسی را با چالش‌های گوناگونی روبرو می‌کرد همچنین پرداخت مزد کارگر، خرید تجهیزات و خرید مواد اولیه خود نیازمند وجود نقدینگی است.

وی بیان کرد: همیشه تقاضا برای خرید مقاطع بوده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد اما ادامه روند تغییر قیمت مواد اولیه کار را برای ما دشوارتر کرده است. مشکل درون صنفی نداریم اما با توجه به بحران‌های اقتصادی کشور، فعالیت تولیدی و صنعتی دشوار است.

مدیر عامل شرکت آرین ذوب عنوان کرد: از لحاظ کیفیت تولیدات مقاطع برنجی ما با کشورهای دیگر قابل مقایسه است، شرکت ما سابقه ۳۰ سال تولید را دارد و به استانداردهای جهانی نزدیک شده است. حال پس از ۳۰ سال مجبور شدیم تا واحد تولیدی خود را تعطیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی مقاطع برنجی ناچار شدند که واحدهای خود را تعطیل کنند یا ورشکستگی آن‌ها را مجبور به ترک فعالیت کرد. ما نیز برای جلوگیری از ورشکستگی واحد خود را تعطیل کردیم. مقاطع برنجی در صنایع گوناگونی مصرف می‌شود و نباید با چنین معضلاتی درگیر شود، صنایع مصرف‌کننده واحدهای تولیدی شیرآلات بهداشتی، کلید و پریز برق، تولید شیر گاز و لوسترسازی هستند.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5138
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه