• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
نماینده رسمی صنایع کابل کرمان و کاویان:

تولیدکنندگان سیم و کابل مخابراتی بیشتر شده‌اند

  • کد خبر : 4724
  • 24 فروردین 1398 - 0:17
تولیدکنندگان سیم و کابل مخابراتی بیشتر شده‌اند
نماینده رسمی صنایع کابل کرمان و کاویان گفت: در صنعت سیم و کابل مخابراتی مسی تقریبا چهار شرکت تولیدکننده دارای سبد محصولات کامل هستند.
نماینده رسمی صنایع کابل کرمان و کاویان گفت: در صنعت سیم و کابل مخابراتی مسی تقریبا چهار شرکت تولیدکننده دارای سبد محصولات کامل هستند.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص شرکت‌های معتبر صنعت سیم و کابل مخابراتی مسی، اظهار داشت: صنایع کابل کرمان و کاویان، مازندران، سیمیا، کابلان و شرکت رویان از معتبران این صنعت هستند که توانسته‌اند جایگاه مناسبی در بازار به دست آورند. این مجموعه‌ها بخش بزرگی از سایزهای مخابراتی از کابل دو زوج تا ۲۰۰ زوج را به صورت روتین تولید می‌کنند.

وی در خصوص تاثیر برند در میزان فروش، توضیح داد: برندها و سطح کیفی سیم و کابل تأثیر زیادی در میزان فروش دارد، البته تفاوت کیفیت این چند شرکت، اختلاف ناچیزی با یک‌دیگر دارند. تفاوت قیمت‌ این سیم و کابل‌ها نیز به دلیل همین تفاوت کیفیت است.

نماینده رسمی صنایع کابل کرمان و کاویان در رابطه با ارتباطات مخابراتی، گفت: به جز سیم و کابل مسی در سیستم ارتباطات کشور، از فیبر نوری نیز در کابل‌کشی استفاده می‌شود، دو شرکت شهیدقندی و تعاونی اسلامی مجتمع صنعتی رفسنجان از فعالان این صنعت هستند که توانسته‌اند در بازار جای خوبی برای خود دست‌وپا کنند.

خلیلی در دادمه گفت: عمده مشتریان ما شرکت‌های خصوصی همچون پارس آنلاین هستند که با رواج فیبر نوری سفارش کمتری دارند؛ در واقع اکثر شرکت‌هایی که کابل‌های پر زوج خرید می‌کردند به دلیل پهنای باند بیشتر فیبر نسبت به کابل مسی به سمت خرید فیبر نوری حرکت کرده‌اند.

وی در رابطه با معضلات بازار فروش سیم و کابل مخابراتی مسی، ادامه داد: اوضاع اقتصادی کشور یکی از دلایل کاهش فروش سیم و کابل مخابراتی مسی بود که البته این مساله بر بازار فیبر نوری نیز بی‌تاثیر نبوده است.

نماینده رسمی صنایع کابل کرمان و کاویان در خصوص مصارف سیم و کابل مخابراتی مسی، عنوان کرد: برای کابل‌کشی از پست‌های مخابراتی تا پست‌های محله‌ها از فیبر نوری استفاده می‌شود اما از پست‌های محلی تا داخل منازل از سیم و کابل مخابراتی مسی استفاده می‌کنند، در واقع هنوز استفاده از فیبر نوری هنوز در ساختمان‌ها رواج نیافته است.

خلیلی اضافه کرد: شرکت‌های تولیدکننده سیم و کابل مخابراتی در سال‌های اخیر متمایل به تولید کابل‌ها سایز بزرگ شده‌اند و از CCA در تولید این نوع کابل‌ها استفاده می‌کنند، CCA یعنی آلومینیوم با روکش مس. به دلیل اختلاف قمیت مس و آلومینیوم سود این نوع کابل‌ها نسبت به سایزهای ریز بیشتر است. در کابل‌های کواکسیال برای گرفتن نویز از شیلد استفاده می‌کنند، در سیم و کابل‌های مخابراتی مسی نیز به همین منظور از فویل استفاده می‌شود.

وی در رابطه با انواع کابل‌های ژله‎‌ای، گفت: کابل ژله فیلد دو نوع دارد، کابل ژله‌ای کانالی و کابل ژله‌ای خاکی که همان‌طور که از نامشان پیداست در داخل خاک و یا کانال‌ها قرار می‌گیرند؛ انعطاف کابل‌های خاکی از نوع کانالی آن کمتر است.

نماینده رسمی صنایع کابل کرمان و کاویان با اشاره به اینکه به جز کابل‌های مخابراتی از کابل‌های کواکسیال نیز در بحث شبکه استفاده می‌شود، بیان کرد: انواع  کابل‌های کواکسیال فرکانس بالا موجود هستند که برای کابل‌کشی در تیرک‌های مخابراتی استفاده می‌شوند، البته فروش این نوع کابل‌ها نیز نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است؛ از کابل‌های کواکسیال در دوربین‌های مدار بسته، آنتن‌ها و … است.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4724
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه