• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
مدیر فروش شرکت فردوس کاران امید

تولیدکنندگان لوازم خانگی به حمایت‌های ویژه دولت نیاز دارند

  • کد خبر : 1367
  • 07 اسفند 1398 - 18:31
تولیدکنندگان لوازم خانگی به حمایت‌های ویژه دولت نیاز دارند
مدیر فروش شرکت فردوس کاران امید گفت: مهم‌ترین چالش تولیدکنندگان لوازم خانگی با کیفیت، کمبود مواد اولیه است و با توجه به وارداتی بودن ورق زنگ‌نزن به عنوان ماده اولیه اصلی این صنعت، دولت باید حمایت‌های ویژه‌ای را در زمینه‌های تامین ارز، تسهیل در امر واردات و تامین نقدینگی به عمل آورد تا تولید داخلی در این زمینه تداوم یابد.

مدیر فروش شرکت فردوس کاران امید گفت: مهم‌ترین چالش تولیدکنندگان لوازم خانگی با کیفیت، کمبود مواد اولیه است و با توجه به وارداتی بودن ورق زنگ‌نزن به عنوان ماده اولیه اصلی این صنعت، دولت باید حمایت‌های ویژه‌ای را در زمینه‌های تامین ارز، تسهیل در امر واردات و تامین نقدینگی به عمل آورد تا تولید داخلی در این زمینه تداوم یابد.

علی مالامیری کجوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت فردوس کاران امید یا ایلیا استیل از سال ۱۳۸۵ در زمینه تولید لوازم خانگی و همچنین واردات ورقهای فولادی زنگ‌نزن یا استنلس استیل برای تولید هود، اجاق گاز توکار، سینک ظرفشویی، اجاق گازهای شیشه‌ای، فر توکار و مایکروویو فعالیت می‌کند که در بازار با نام تجاری ایلیا استیل مطرح است. در تولید تمامی این محصولات، ورق زنگ‌نزن رکن اساسی و ماده اولیه حیاتی محسوب می‌شود. هرچند که شیشه نسوز و برخی پلاستیک‌ها نیز به عنوان مواد اولیه دیگر برای تولید برخی از این اقلام به کار می‌روند.

وی افزود: ورق به کار رفته در ساخت لوازم آشپزخانه، از سری ۳۰۰ فولادهای زنگ‌نزن یا نگیر است و عموما بعد از کشش آن‌ها، استفاده می‌شوند. برای تولید اجاق گاز شیشه‌ای و معمولی، هود و مایکروویو، معمولا ورق زنگ‌نزن مات یا خش‌دار به کار می‌رود؛ در حالی که در تولید سینک ظرفشویی باید ورق زنگ‌نزن براق استفاده شود.

مدیرعامل سابق شرکت فردوس کاران امید اضافه کرد: گرید ۳۰۴BA برای تولید سینک به کار می‌رود که البته این گرید در ساخت اجاق گاز نیز استفاده می‌شود زیرا در تولید اجاق گاز، کشش ورق لازم است و ورق با گرید ۳۰۴BA ویژگی‌های مورد نیاز برای کشش را دارد.

مدیر فروش شرکت فردوس کاران امید خاطرنشان کرد: شرکت ما دستگاه برش و فرم‌دهی ورق زنگ‌نزن را در اختیار دارد و با توجه به ابعاد مورد نظر برای تولید هر محصول، می‌تواند ورق را برش دهد و پس از آن، فرآیندهای برش‌کاری، صیقل‌کاری و مجددا برش‌کاری انجام می‌شود تا شرکت بتواند محصول مورد نظر خود را مطابق با سفارش مشتری تولید کند. نکته مهم این است که در شرکت فردوس کاران امید، هر محصول خط تولید کاملا جدا دارد و هر محصول در کارخانه مربوطه خود تولید می‌شود.

مالامیری کجوری اظهار کرد: جوش و عمق سینک تولید شده در شرکت ما باعث وجه تمایز این محصول با سینک تولیدی شرکت‌های دیگر شده است. ضمن اینکه تمام ماشین‌آلات مورد استفاده در شرکت، از بهترین برندهای مطرح اروپا هستند که این امر، کیفیت و دقت در تولید محصولات به ویژه سینک را افزایش می‌دهد.

وی در خصوص چگونگی تامین مواد اولیه، عنوان کرد: ۹۰ درصد ورق زنگ‌نزن مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کنیم و در مواقعی که شرایط واردات دشوار می‌شود، ناچار به خرید ورق از بازار داخلی هستیم.

مدیر فروش شرکت فردوس کاران امید با اشاره به چالش‌های اصلی پیش روی شرکت فردوس کاران امید برای تامین مواد اولیه، بیان کرد: مهم‌ترین چالش‌های واردات مواد اولیه شامل مسائل بانکی، گمرکی و تامین ارز است. با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، تامین نقدینگی یکی از ضرورت‌های تداوم تولید است و شرکت‌ها منابع مالی گسترده‌ای را نیاز دارند اما بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات، به خوبی با تولیدکنندگان همراهی نمی‌کنند.

مالامیری کجوری تصریح کرد: تولیدکنندگان لوازم خانگی که از ورق زنگ‌نزن برای محصولات خود به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند، در اغلب مواقع با کمبود مواد اولیه مواجه هستند. شرکت فردوس کاران امید به دلیل اینکه از بهترین ماشین‌آلات استفاده کرده و محصولات باکیفیتی تولید می‌کند، باید ورق‌های زنگ‌نزن دارای کیفیت مطلوبی را در اختیار داشته باشد تا تولید آن تداوم یابد.

مدیرعامل سابق شرکت فردوس کاران امید ابراز کرد: شرکت ما برای ساخت و تولید محصولات خود، باید مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد کند اما با وجود بروکراسی‌های اداری، تامین ارز با سرعت پایینی صورت می‌پذیرد. در صورتی که تامین مواد اولیه به موقع انجام شود، با توجه به تولید محصولات با کیفیت در شرکت، بازار مصرف با مشکل مواجه نخواهد شد و تقریبا تمامی محصولات شرکت، با توجه به تقاضای نسبتا زیاد بازار، با سرعت خوبی به فروش می‌روند. به همین دلیل، نیاز است که ماده اولیه به صورت پایدار در اختیار تولیدکنندگان لوازم خانگی قرار گیرد تا بازار دچار کمبود محصول نشود چراکه کمبود محصولات لوازم خانگی در بازار می‌تواند منجر به افزایش قیمت و ایجاد سردرگمی میان افراد جامعه می‌شود.

مدیر فروش شرکت فردوس کاران امید در پایان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان در شرایط کنونی به حمایت ویژه نیاز دارند و دولت، بانک مرکزی، گمرک و همه نهادها باید به صورت ویژه‌ای به امر تولید توجه کنند. ممکن است ماشین‌آلات و تجهیزات مجموعه‌های تولیدی پاسخ‌گوی وضع کنونی باشد اما به طور حتم در آینده نزدیک، باید بسیاری از شرکت‌ها اقدام به نوسازی و تعویض تجهیزات و ماشین‌آلات خود کنند که با توجه به شرایط کنونی اقتصاد، این امر تنها با حمایت‌های خاص دولت و سازمان‌های مربوطه انجام‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1367

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است