• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

تولید سالانه حدود ۹۰۰ هزار تن سنگ‌آهن در بیجار

  • کد خبر : 19135
  • 30 اردیبهشت 1402 - 11:56
تولید سالانه حدود ۹۰۰ هزار تن سنگ‌آهن در بیجار
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار گفت: معدن سنگ‌آهن این شهرستان، یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور است که سالانه حدود 900 هزار تن سنگ‌آهن در این معدن و معدن قراکند تولید می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار گفت: معدن سنگ‌آهن این شهرستان، یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور است که سالانه حدود ۹۰۰ هزار تن سنگ‌آهن در این معدن و معدن قراکند تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از فارس، علیرضا میرآقایی با اشاره به تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن سنگ‌آهن در معدن سنگ‌آهن این شهرستان، بیان کرد: اگر امکانات و نیروی بیشتری در اختیار این مجموعه قرار بگیرد، می‌توان سالانه مقدار بیشتری سنگ‌آهن از این معدن استخراج کرد.

وی افزود: محصول تولید شده توسط این کارخانه از نوع سنگ‌آهن کنسانتره بوده و عیار آن ۶۸ درصد است و نوع خوراک محصولات سنگ‌آهن بیجار، سنگ‌آهن کم عیار و عیار متوسط مگنتیکی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های اشتغال‌زایی و کسب درآمد از طریق معادن سنگ‌آهن، ایجاد کارخانه فولادی یا همان زنجیره فولاد است که با توجه به برنامه‌ریزی‌‌ها و پیگیری‌های مستمر، در حال حاضر روند رو به رشدی دارد.

میرآقایی در ادامه سخنان خود یادآور شد: همچنین معدن سنگ‌آهن قراکند از ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی در بیجار است که سالیانه ۸۰ تا ۱۲۱ هزار تن سنگ‌آهن از آن استخراج می‌شود. این معدن ظرفیت بسیار خوبی در منطقه کرانی بیجار است که در مجموع ظرفیت ۱۲۱ هزار تن با عیار ۵۲.۴ درصد را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین هدف ما افزایش ظرفیت تولید معدن سنگ‌آهن قراکند است، مطرح کرد: سالانه حدود ۱۲۱ هزار تن سنگ‌آهن در این مجموعه فرآوری و تبدیل به کنسانتره و از معدن خارج می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار ابراز کرد: در حال حاضر ۳۰ نفر به طور مستقیم در این معدن مشغول به کار هستند که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها بومی هستند و با ایجاد کارخانه کنسانتره در این معدن، اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد می‌شود.

میرآقایی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه معادن سنگ‌آهن از مهم‌ترین ظرفیت‌های اشتغال‌زایی پایدار در استان کردستان است، خاطرنشان کرد: شهرستان بیجار در مجموع با پنج معدن سنگ‌آهن، نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19135

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.