• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تولید طلا در روسیه افزایش یافت

  • کد خبر : 17679
  • 12 اردیبهشت 1402 - 7:52
تولید طلا در روسیه افزایش یافت
بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار فدرال روسیه (Rosstat)، صاحبان معادن طلای این کشور در ماه مارس 2023، تولید خود را 26.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دادند.

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار فدرال روسیه (Rosstat)، صاحبان معادن طلای این کشور در ماه مارس ۲۰۲۳، تولید خود را ۲۶٫۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دادند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از تسنیم، در مقایسه با ماه فوریه ۲۰۲۳، تولید طلای روسیه بیش از ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. رقم سه ماهه اول، ۹٫۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

در همین حال، داده‌های روستات نشان می‌دهد که تولید فلزات گران‌بهای نقره، پلاتین و پالادیوم در این کشور طی ماه مارس ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل میلادی، ۱۴٫۱ درصد افزایش یافت.

طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، ذخایر شمش این کشور در سال گذشته میلادی به رشد خود ادامه داده است. این بانک ماه گذشته میلادی گزارش داد که ذخایر طلا در سال گذشته با یک میلیون اونس افزایش، به ۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار اونس تا اول ماه مارس رسیده است.

به گفته وزارت دارایی این کشور، تقاضا برای طلا در میان مردم نیز رو به افزایش بوده است؛ به طوری که روس‌ها در سال ۲۰۲۲، بیش از ۷۵ تن شمش طلا برای سرمایه‌گذاری خریداری کرده‌اند.

در مارس گذشته، دولت روسیه مالیات بر ارزش افزوده ۲۰ درصدی طلا را برای اشخاص حقیقی حذف کرد؛ چراکه در بحبوحه تحریم‌های گسترده غرب، مردم این کشور برای حفظ ارزش پول خود و همچنین سرمایه‌گذاری با ریسک کم به سمت خرید طلا روی آوردند.

چند ماه بعد، ۱۳ درصد مالیات بر درآمد حاصل از فروش شمش طلا نیز در روسیه لغو شد. از آن زمان، تقاضا برای این فلز گرانب‌ها در این کشور به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17679

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.