• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تولید فولاد در ایران از ۳۰ میلیون تن عبور کرد

  • کد خبر : 11759
  • 12 بهمن 1401 - 8:29
تولید فولاد در ایران از ۳۰ میلیون تن عبور کرد
انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: مجموع تولید جهانی این محصول طی سال 2022 کاهش 4.3 درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که میزان تولید فولاد ایران شاهد رشد 8 درصدی نسبت به سال 2021 بود.

انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: مجموع تولید جهانی این محصول طی سال ۲۰۲۲ کاهش ۴٫۳ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که میزان تولید فولاد ایران شاهد رشد ۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، بر اساس گزارشی از انجمن جهانی فولاد ۶۴ فولادساز جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۲ یک میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان افت ۴٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان طی ماه دسامبر ۲۰۲۲، ۱۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که حاکی از کاهش ۱۰٫۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ است.

این در حالی است که مجموع فولادسازان جهان طی سال ۲۰۲۲ در مجموع یک میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول خام تولید کردند که نسبت به سال پیش از آن با افت ۴٫۲ درصدی به ثبت رسید.

ایران طی سال ۲۰۲۲ در مجموع ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۸ درصدی بود. این در حالی است که میزان تولید فولاد خام ایران در ماه دسامبر سال گذشته میلادی نیز با ۳٫۳ درصد رشد نسبت به ماه دسامبر ۲۰۲۱ به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش یافت.

چین با تولید یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام، افت ۲٫۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ طی سال ۲۰۲۲، بیشترین میزان تولید این محصول در جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۱۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام رشد ۵٫۵ درصدی، ژاپن با تولید ۸۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کاهش ۷٫۴ درصدی، آمریکا با تولید ۸۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کاهش ۵٫۹ درصدی و روسیه با تولید ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کاهش ۷٫۲ درصدی طی سال ۲۰۲۲ در رتبه‌های دوم تا پنجم جهان ایستادند.

این در حالی است که کره جنوبی با تولید ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام افت ۶٫۵ درصدی، آلمان با تولید ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن افت ۸٫۴ درصدی، ترکیه با تولید ۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن افت ۱۲٫۹ درصدی، برزیل با تولید ۳۴ میلیون تن کاهش ۵٫۸ درصدی و ایران با تولید ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رشد ۸ درصدی نیز در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11759

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.