• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیر عامل شرکت صنایع امرسان مطرح کرد:

تولید لوله‌های مسی باکیفیت در داخل کشور

  • کد خبر : 4773
  • 18 تیر 1398 - 10:29
تولید لوله‌های مسی باکیفیت در داخل کشور
مدیر عامل شرکت صنایع امرسان گفت: ما برای تولید برخی از محصولات شرکت خود، از لوله‌های مسی استفاده می‌کنیم، با توجه به کیفیت نوع داخلی آن، ترجیح ما نیز خرید از شرکت‌های معتبر داخلی است. چهار شرکت معتبر در زمینه تولید لوله مسی فعالیت می‌کنند که محصولات آن‌ها نیز کیفیت لازم را دارد.
مدیر عامل شرکت صنایع امرسان گفت: ما برای تولید برخی از محصولات شرکت خود، از لوله‌های مسی استفاده می‌کنیم، با توجه به کیفیت نوع داخلی آن، ترجیح ما نیز خرید از شرکت‌های معتبر داخلی است. چهار شرکت معتبر در زمینه تولید لوله مسی فعالیت می‌کنند که محصولات آن‌ها نیز کیفیت لازم را دارد.

سلطان حسین فتاحی درخصوص بازار لوازم خانگی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: منظور از بازار میزان عرضه و تقاضا است؛ ابتدای سال ۹۷ تا شهریور ماه همان سال، تقاضا افزایش داشت و عرضه به نسبت بد نبود اما کمتر از تقاضا بود، بعد از شهریور ماه اوضاع کمی تغییر کرد و عرضه از تقاضا پیشی گرفت، خوشبختانه از اسفند ماه سال گذشته تا امروز نیز تقاضا وجود دارد اما متاسفانه عرضه بسیار محدود است، نبود یا کمبود مواد اولیه تاثیر بسزایی در کاهش عرضه محصول دارد. هرگاه هر دو مولفه تقاضا و عرضه با یک شیب افزایش داشته باشند می‌توان گفت که بازار خوب است و نبود هریک از این دو مولفه سبب می‌شود که بازار خوبی وجود نداشته باشد.

سبد لوازم خانگی را تکمیل می‌کنیم

وی مطرح کرد: تمرکز مجموعه ما بر تولید لوازم خانگی همچون یخچال، لباسشویی، اجاق گاز و چندین اقلام ریز دیگر است که در مدل و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند که در این بین، مدل‌های یخچال کامل‌ترین تنوع را دارد، یخچال از ۵ تا ۳۲ فوتی در شرکت امرسان تولید می‌شود. چشم‌انداز ما این است که سبد لوازم خانگی را تکمیل کنیم.

مدیر عامل شرکت صنایع امرسان، افزود: مجموعه ما از سال ۶۴ با به کار گیری آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در صدد برطرف کردن نیاز خانواده‌های ایرانی به لوازم خانگی برآمده و تا امروز نیز با همین رویکرد سعی بر تولید محصولات باکیفیت داخلی داشته و در همین راستا نیز تلاش کرده است؛ ما با توجه به اطمینان خاطری که از کیفیت محصولات خود داریم آن‌ها را تا مدت سه سال ضمانت تعمیر می‌کنیم؛ جدای از این ضمانت، امرسان تا مدت یک ماه به خریداران فرصت داده است که در صورت عدم رضایت از محصول خریداری شده، آن را تعویض کرده یا عودت دهند تا مشتریان بتوانند با خیلی آسوده اقدام به خرید کنند. در واقع ما مخاطبان خود را رها نکرده و سعی در جذب رضایت همیشگی مشتریان خود داریم. کارخانه در شهرک صنعتی عباس آباد فعال است و باید بگویم که شرکت صنایع امرسان، بزرگ‌ترین کارخانه لوازم خانگی در ایران است؛ از لحاظ تیراژ، تنوع و در دسترس بودن حرف اول را می‌زنیم.

تا سال ۱۴۰۴ امرسان جز سه شرکت مطرح منطقه است

فتاحی با عنوان اینکه مجموعه ما چشم‌انداز ۱۴۰۴ برای خود تنظیم کرده است، اظهار کرد: در چشم‌انداز ۱۴۰۴ به اهداف داخلی و خارجی مجموعه اشاره شده است که این چشم‌انداز در بحث صادرات نیز اهدافی را دنبال می‌کند؛ ما براساس همین چشم‌انداز، در نظر داریم تا سال ۱۴۰۴ در بین سه شرکت مطرح منطقه باشیم که در حوزه تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کنند؛ در همین راستا سایت تولید لوازم خانگی در کشور عراق دایر کردیم که در حال فعالیت است، در کشور تاجیکستان نیز با همین منوال لباسشویی تولید می‌کنیم، جدای از آذربایجان که ارتباطات و معاملات خوبی با آن کشور داریم، بیشترین آمار صادرات محصول ساخته شده ما مربوط به کشور افغانستان است. خوشبختانه بخش صادرات ما بسیار فعال است.

کیفیت لوله‌های تولید داخلی، بیشتر از نوع خارجی آن است

وی ادامه داد: در تولید کولر گازی یا اسپیلت از لوله‌ مسی و آلومینیومی با قطرهای مختلف استفاده می‌شود، عموما در هر کولر گازی بسته به سایز آن، از قطرهای مختلف لوله استفاده می‌شود که متراژ این لوله‌ها بین ۱۲ تا ۳۰ متر است. لوله‌های مسی که در داخل کشور تولید می‌شود از نظر کیفیت در سطح خوبی هستند و ما نیز از همین لوله‌های تولید داخلی استفاده می‌کنیم. از بین شرکت‌های تولیدکننده لوله مسی ما با دو شرکت شهید باهنر و تولیدی مهراصل  همکاری داریم و لوله مورد نیاز مجموعه را از طریق محصولات این دو شرکت تامین می‌کنیم. در بحث لوله مسی اجازه واردات وجود دارد اما با توجه به اینکه لوله وارداتی بسیار گران تمام می‌شود و کیفیت لوله داخلی نیز استانداردهای لازم را دارد، پس خرید از تولیدکننده داخلی هم ضامن کیفیت محصول نهایی است و هم سود بیشتری دارد. در گذشته لوله مسی وارد می‌کردیم اما دیدیم کیفیت لوله داخلی به قدری هست که ما را از تولیدات خارجی بی‌نیاز کند، در حال حاضر تنها از تولیدکنندگان داخلی خرید می‌‌کنیم.

پیش‌بینی بازار لوازم خانگی دشوار است

مدیر عامل شرکت صنایع امرسان، گفت: در حوزه لوازم خانگی تعدادی استاندارد اجباری وجود دارد که تولیدکننده ملزم به رعایت آن است، مباحثی همچون استاندارد برودتی، برقی و …. از جمله استانداردهایی است که باید رعایت شود، با توجه به اینکه بسیاری از لوازم خانگی ارتباط مستقیم با جان مردم دارد، اگر استانداردهای لازم رعایت نشود ممکن است مصرف‌کنندگان خسارات جبران‌ناپذیری ببینند، به طور مثال اگر یک لباسشویی استاندارد لازم را نداشته باشد موجب برق‌گرفتگی می‌شود، جدای از خطر برق‌گرفتگی و رعایت استانداردهای مربوطه، استانداردهای دیگری نیز وجود دارد که به عملکرد، مصرف انرژی و زیبایی کالا بر می‌گردد.

فتاحی عنوان کرد: با توجه به شرایطی که بر جامعه اقتصادی کشور حاکم است تقریبا پیش‌بینی بازار در کوتاه مدت نیز دشوار شده است، در نتیجه هیچ تولیدکننده‌ای نمی‌تواند برای بلند مدت مجموعه خود برنامه‌ریزی و براساس آن فعالیت کند. اگر شرایط با همین منوال پیش برود و نتوانیم مواد اولیه تهیه کنیم، ۶ ماهه دوم بازار شرایط سختی خواهد داشت.

بازار لوازم خانگی دیگر رقابتی نیست

وی بیان کرد: در حال حاضر رقابت در صنعت لوازم خانگی از بین رفته است که دلایل متعددی دارد، یکی از این دلایل نبود رقیب خارجی است و تولیدکنندگان داخلی تنها با یکدیگر رقابت می‌کنند که با توجه به نبود عرضه، این رقابت نیز به طور خودکار از بین می‌رود، با اینکه تقاضا هست مواد اولیه وجود ندارد یا آنقدر کم است که تولیدکنندگان نمی‎‌توانند کالایی تولیدکنند و در واقع دیگر توانی برای رقابت ندارند. در واقع زمانی که تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد رقابت دیگر معنایی ندارد.

سیل فرودین ماه، تقاضای خرید لوازم خانگی را افزایش داد

مدیر عامل شرکت صنایع امرسان در ادامه تصریح کرد: سیلی که در ابتدای سال ۹۸ گریبان برخی از مناطق کشور را گرفت سبب از بین رفتن بسیاری از لوازم خانگی ساکنین آن منطقه شد و مردم این مناطق نیاز به تامین لوازم اولیه و ضروری داشتند، در نتیجه تقاضای خرید درآن مناطق افزایش داشت، البته تهیه برخی از اقلام برای این عزیزان بسیار سخت بود که البته امیدوارم دیگر شاهد چنین شرایطی نباشیم. تامین و تولید این تعداد لوازم خانگی به دلیل نبود مواد اولیه برای تولیدکنندگان نیز بسیار دشوار بود.

تعمیر لوازم خانگی از تعویض آن، پیشی گرفته است

فتاحی در پایان گفت: با توجه به سطح درآمد مردم و گرانی‌ها، تمایل به تعمیر لوازم خانگی بیشتر شده و مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند کالای مورد نیاز خود را تعمیر کنند تا اینکه جای آن را با یک جنس نو عوض کنند و این هم طبیعی است، خریداران لوازم خانگی تا مجبور نباشند خرید نمی‌کنند.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4773
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است