• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
مجری فاز 3 واحد تغلیظ مس سونگون:

تولید کنسانتره را ۲۰۰ هزار تن افزایش می‌دهیم

  • کد خبر : 2848
  • 22 مهر 1398 - 12:44
تولید کنسانتره را ۲۰۰ هزار تن افزایش می‌دهیم
مجری فاز 3 واحد تغلیظ مس سونگون گفت: چشم‌انداز مجتمع مس سونگون افزایش تولید کاتد است که برای دست‌یابی به این هدف، راه‌اندازی فاز 3 سونگون در دستور کار قرار گرفت.

مجری فاز ۳ واحد تغلیظ مس سونگون گفت: چشم‌انداز مجتمع مس سونگون افزایش تولید کاتد است که برای دست‌یابی به این هدف، راه‌اندازی فاز ۳ سونگون در دستور کار قرار گرفت.

مهدی فتوحی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: مطالعات فنی واحد تغلیظ مس سونگون در سال‌های ۹۰ و ۹۱ صورت گرفت اما این پروژه به دلایلی متوقف شد. با توجه به اینکه چشم‌اندازه تولید کاتد در مجتمع مس سونگون، رسیدن به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن بود، برای این میزان کاتد، باید کنسانتره مورد نیاز را تولید می‌کردیم. بنابراین پروژه به سرعت مورد بازنگری قرار گرفت و بخش فنی و اقتصادی آن مجددا از سر گرفته شد. بعد از اتمام مراحل اداری و طبق مصوبه هیئت مدیره، مجوز آن در زمستان سال ۹۷ اخذ گردید و از ابتدای خرداد ماه سال جاری پروژه وارد فاز عملیاتی شد که الان مرحله خاک‌برداری آن در حال انجام است.

وی افزود: یکی از اهداف مجتمع مس سونگون، تولید کاتد به روش ذوب است و تولید مستمر کاتد، به تولید کنسانتره نیاز دارد. تولید کاتد با کنسانتره کم، دارای صرفه اقتصادی نیست و مس سونگون قصد دارد با تولید ۵۰۰ هزار تن کنسانتره، کارخانه ذوب را راه‌اندازی کند. ما در تلاش هستیم با احداث فاز ۳ ذوب سونگون، ظرفیت تولید کنسانتره را ۲۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

فتوحی در پایان بیان کرد: شرکت ملی مس مالکیت این پروژه را بر عهده دارد و به عنوان تامین‌کننده اعتباری و مالی از آن حمایت می‌کند. اگر وضعیت به همین روال پیش برود، ما سه مشکل را پیش رو خواهیم داشت که شامل نوسانات ریالی تجهیزات داخل، نوسانات نرخ ارز و بحث خرید و تامین تجهیزات وارداتی است. البته تامین تجهیزات وارداتی، به نوبه خود دربرگیرنده سه چالش خرید، حمل و نصب تجهیزات خواهد بود. این موضوعی است که ما را نگران کرده و امیدوار هستیم این مشکلات را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2848

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
قیمت مس ۲٫۲ درصد افت پیدا کرد
هم‌زمان با کاهش قیمت فلزات رنگین،

قیمت مس ۲٫۲ درصد افت پیدا کرد

05اردیبهشت
ریزش قیمت روی در بازارهای جهانی
در روز معاملاتی گذشته رقم خورد؛

ریزش قیمت روی در بازارهای جهانی

05اردیبهشت
قیمت سرب به روند نزولی خود ادامه داد