• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
سرپرست مهندسی فروش شرکت انرژی:

تولید کولرهای سلولزی، جهش بزرگی در صنعت کولرسازی است

  • کد خبر : 2878
  • 19 آبان 1398 - 17:05
تولید کولرهای سلولزی، جهش بزرگی در صنعت کولرسازی است
سرپرست مهندسی فروش شرکت انرژی گفت: دستاورد بزرگ شرکت انرژی، تولید کولرهای سلولزی است که با تولید و ارائه این محصول توانسته گوی رقابت را از تولیدکنندگان کولرهای آبی و پوشالی برباید.

سرپرست مهندسی فروش شرکت انرژی گفت: دستاورد بزرگ شرکت انرژی، تولید کولرهای سلولزی است که با تولید و ارائه این محصول توانسته گوی رقابت را از تولیدکنندگان کولرهای آبی و پوشالی برباید.

مسعود پناهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت انرژی از سال ۴۸ و قریب به ۵۰ سال است که مشغول به فعالیت بوده و تولیدات این مجموعه تا سال ۶۸ فقط آبگرمکن‌های خانگی و بخاری‌های کارگاهی بوده است. از سال ۶۸ تا به امروز با تغییر مدیریت مجموعه و نحوه اداره و برنامه‌ریزی آن، محصولات جدیدی در سبد تولید قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا، ابتدا هیترهای گازی تولید شده توسط شرکت مداین را وارد کردیم و سپس با استفاده از مهندسی معکوس توانستیم این محصول را در مجموعه انرژی به تولید انبوه برسانیم و موجب خودکفایی کشور در تولید این محصول شویم. کوره‌های هوای گرم نیز از دیگر محصولات تولیدی ما است. از اواخر دهه ،۷۰ با تولید و عرضه کولرهای سلولزی، شرکت انرژی تحول عظیمی را در صنعت کولرهای آبی به عرصه نمایش گذاشت و می‌توان گفت این محصول، بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه ما تا کنون بوده است.

پناهی در ادامه بیان کرد: کولرهای سلولزی از نظر سرمایشی، قدرت بیشتری نسبت به سایر کولرهای آبی و پوشالی دارند؛ راندمان تبخیر این نوع کولرها ۸۳ درصد و میزان خنکی آن، ۳۰ درصد بیشتر از کولرهای آبی است. نمونه اصلی کولرهای سلولزی، اروپایی بوده و اولین کولر سلولزی متعلق به شرکت مانتز ایتالیا است که ما در چند سال نخست عرضه این محصول، فقط واردکننده این محصول بودیم اما با شروع تحریم‌ها و مشکلات ایجاد شده برای واردات ایران، ما با کمک و همکاری شرکت کولان سل تصمیم به ساخت این نوع کولرها در داخل کشور گرفتیم.

سرپرست مهندسی فروش شرکت انرژی در رابطه با مواد اولیه سلولز، توضیح داد: سلولز نوعی کاغذ است که از چوب درخت بامبو ساخته شده، سلولزهای استفاده شده در این کولرها، دارای خاصیت مویینگی زیادی هستند و جذب آب بالایی دارد. این نوع سلولزها بر خلاف پوشال کولرهای آبی که هر ساله باید عوض شوند، با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی تهران، هر پنج سال یک بار نیاز به تعویض دارند. سلولز مانند اسفنج عمل می‌کند و جاذب خوبی برای آب است؛ در نتیجه، استفاده از آن، شدت و مدت زمان تبخیر را افزایش می‌دهد. پوشال عامل انتقال قارچ و باکتری‌های بسیاری است اما این سلولزها مانع انتقال قارچ و باکتری می‌شود.

پناهی خاطرنشان کرد: برای ساخت هیترها و کولرها از فولاد نیز استفاده می‌کنیم که میزان ورق‌های فولادی مورد نیاز را از شرکت فولاد مبارکه و سایر تولیدکنندگان ورق‌های فولادی تهیه می‌کنیم. دیگر مواد فلزی استفاده شده در کولر و مبدل‌ها و همچنین کوره‌های هوای گرم، ورق‌های استیل هستند. ما سعی کرده‌ایم جهت کاهش هزینه و وزن محصول نهایی، تا جایی که امکان دارد مواد دیگری را جایگزین مواد فلزی کنیم، به‌ عنوان مثال، در کولرها، مواد پلیمری را جایگزین فلز کرده‌ایم اما در هیتر و کوره‌های هوای گرم به دلیل تماس مستقیم با حرارت، امکان استفاده از مواد جایگزین دیگری نیست.

وی بیان کرد: شرکت انرژی برای ارائه خدمات بیشتر، چند زیر مجموعه تولیدی دیگر را نیز بنا کرده است. مجموعه هوارام، تولیدکننده سیستم‌های هواساز آپارتمانی و شرکت کالان سل، تولیدکننده پد سلولزی از جمله مجموعه‌های تازه تاسیس شرکت انرژی و زیر نظر مدیریت این شرکت هستند.

پناهی در خصوص فروش صادراتی این شرکت، اظهار کرد: در حال حاضر، شرکت انرژی در کشور لهستان نمایندگی داشته و محصولات خود را به این کشور و همچنین عراق صادر می‌کند. علاوه‌براین در کشور پاکستان مجموعه تولید پد سلولزی را راه‌اندازی کرده‌ایم و همچنین با شرکت سدنا در ساخت کلیدهای هوشمند کولر نیز همکاری داریم.

سرپرست مهندسی فروش شرکت انرژی در پایان عنوان کرد: مجموعه انرژی با شعار ارائه محصول با کیفیت به بازار، از دیرباز تا به امروز مسیر خود را پیموده است و مشتریان محصولات انرژی را در بازار بر اساس کیفیت آن می‌شناسند. چشم‌انداز آینده انرژی، افزایش هلدینگ در کشورهای مختلف دنیا است. همچنین از دیگر برنامه‌های ما، افزایش تولید و ارائه محصولات و خدمات جدید به مشتریان است. طبق تحقیقات انجام شده، در حال حاضر، تقاضا برای کوره‌های هوای گرم برای محیط‌های گلخانه‌ای زیاد بوده است که شرکت انرژی توانسته این محصول را تولید کند و با قیمت‌گذاری مناسب در آینده روانه بازار خواهد کرد. در مجموعه انرژی، کمیته‌ای به ‌نام کمیته شرایط اضطراری وجود دارد که با پیش‌بینی شرایط آینده و شناسایی مشکلات، همیشه برای تنوع محصولات و میزان تولید آن‌ها برنامه‌های مناسبی تدوین کرده است. به این طریق، اجازه ندادیم که شرایط اقتصادی و تحریم‌ها بر عملکرد شرکت انرژی تاثیر منفی بگذارد. با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان نیز توانسته‌ایم با تولید قطعات مورد نیاز، مشکلات تامین قطعه و مواد اولیه که پیش از این از راه واردات تامین می‌شد را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2878

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است