• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

ثبت ركورد كمترین میزان مصرف الكترود گرافیتی در فولاد مبارکه

  • کد خبر : 18757
  • 25 اردیبهشت 1402 - 9:15
ثبت ركورد كمترین میزان مصرف الكترود گرافیتی در فولاد مبارکه
با تلاش کارکنان ناحیه فولادسازی و بهینه‌سازی فرایند، مصرف الکترود سایز 600 میلی‌متر در کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در فروردین‌ ماه 1402 به 1.6 کیلوگرم به ازای هر تن مذاب کاهش یافت.

با تلاش کارکنان ناحیه فولادسازی و بهینه‌سازی فرایند، مصرف الکترود سایز ۶۰۰ میلی‌متر در کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در فروردین‌ ماه ۱۴۰۲، به ۱٫۶ کیلوگرم به ازای هر تن مذاب کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، سید میثم هاشمی، مسئول الکترود گرافیتی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: میزان مصرف الکترود در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، به میزان ۱٫۷۶ کیلوگرم بر تن مذاب بوده است که در فروردین‌ ماه سال جاری ضمن کاهش ۹٫۱ درصدی، صرفه‌جویی قابل‌ توجهی برای شرکت حاصل شده است.

وی ادامه داد: کسب این موفقیت مهم، حاصل تلاش جمعی همکاران از جمله گروه فنی تولید، کارکنان تولید و تعمیرات کوره‌های قوس الکتریکی و همکاران بخش الکترود کوره‌های قوس، بهینه‌سازی فرایند، کاهش توقفات و افزایش آماده‌‌به‌کاری تجهیزات و همچنین تنظیمات مداوم کوره‌ها بوده است.

بهنام ادیبی، کارشناس تولید کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: در فرایند فولادسازی با کوره قوس الکتریکی، الکترود یکی از مواد مصرفی استراتژیک و گران‌ قیمت محسوب می‌شود و کنترل مصرف و کاهش حداکثری آن از اولویت زیادی برخوردار است. در شرکت فولاد مبارکه نیز این راهبرد از ابتدا در دستور کار بوده است و همواره تلاش می‌شود از پتانسیل‌های تجهیزات و کارکنان برای کاهش مصرف الکترود به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری شود. در نهایت طی فروردین‌ ماه، به همت کارکنان پرانگیزه و پرتلاش واحد کوره‌های قوس الکتریکی، رکورد جدیدی در مصرف الکترود سایز ۶۰۰ میلی‌متر رقم خورد.

عبدالرحیم ذوالفقاری، کارشناس برق و ابزار دقیق کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه نیز مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین و چالش‌ برانگیزترین پارامترهای تاثیرگذار بر مصرف الکترود، تنظیمات سیستم الکترود رگولیشن «Electrode Regulation» است. به همین منظور پارامترهای برقی و مکانیکی شامل جریان، ولتاژ، ضریب قدرت و سیستم هیدرولیک به‌ صورت روزانه پایش می‌شوند و در صورت لزوم برای حفظ آماده‌‌به‌کاری این سیستم‌ها، اقدامات اصلاحی لازم برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. خوشبختانه با وجود دانش، تجربه و هم‌دلی کارکنان تولید و تعمیرات واحد کوره‌های قوس و دفاتر فنی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، توانستیم با حفظ شرایط تولید ایمن، به این رکورد قابل‌ توجه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18757

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
اهمیت تولید و حرکت به سمت فولاد سبز
موسسه سیگماس بررسی کرد؛

اهمیت تولید و حرکت به سمت فولاد سبز

03اردیبهشت
تابلوی بورس سبزپوش باقی ماند
برای چهارمین روز متوالی،

تابلوی بورس سبزپوش باقی ماند

03اردیبهشت
گواهینامه «CE Marking» شرکت ذوب آهن اصفهان تمدید شد
با هدف صادرات به اتحادیه اروپا،

گواهینامه «CE Marking» شرکت ذوب آهن اصفهان تمدید شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.