• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
مدیرعامل شرکت آهن و فولاد جهان سپاهان:

حال صنعت پروفیل گالوانیزه خوب است

  • کد خبر : 16108
  • 22 فروردین 1402 - 15:48
حال صنعت پروفیل گالوانیزه خوب است
مدیرعامل شرکت آهن و فولاد جهان سپاهان، تولیدکننده پروفیل گالوانیزه فولادی گفت: پروفیل گالوانیزه با استفاده از ورق درجه یک توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود و کیفیت آن نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی که با استفاده از ورق درجه دو در کشورهای همسایه تولید می‌شود، به مراتب بهتر است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد جهان سپاهان، تولیدکننده پروفیل گالوانیزه فولادی گفت: پروفیل گالوانیزه با استفاده از ورق درجه یک توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود و کیفیت آن نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی که با استفاده از ورق درجه دو در کشورهای همسایه تولید می‌شود، به مراتب بهتر است. به همین علت ما علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، موفق شده‌ایم حدود ۳۰ درصد تولیدات خود را روانه بازارهای صادراتی کنیم و امیدوار به افزایش تولید و صادرات خود در سال جاری هستیم.

سیروس همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص تولید پروفیل‌های گالوانیزه، بیان کرد: زمینه فعالیت شرکت آهن و فولاد جهان سپاهان، تولید پروفیل‌های گالوانیزه است. پروفیل گالوانیزه، نوعی پروفیل فولادی است که در آن از یک پوشش روی برای جلوگیری از زنگ‌زدگی و خوردگی استفاده می‌شود. تفاوت عمده این پروفیل با پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی، ماده اولیه مورد استفاده در تولید آن است. ما از ورق گالوانیزه در تولید این محصول استفاده می‌کنیم و ماده اولیه مورد نیاز در تولید سایر پروفیل‌ها، ورق‌های گرم و سرد است. با توجه به خواص پروفیل گالوانیزه، از این محصول در تولید در و پنجره، کناف و دیوارهای پیش‌ساخته استفاده می‌شود.

وی در خصوص نحوه تامین ورق گالوانیزه، افزود: ما ماده اولیه مورد نیاز خود را بر اساس شرایط تولید، گاهی از بازار آزاد و گاهی از بورس کالای ایران تامین می‌کنیم. ذکر این نکته ضروری است که پروفیل‌های گالوانیزه تنها توسط چند شرکت محدود در کشور تولید می‌شود و ما ۶۰ تا ۶۵ درصد تولیدات خود را به تامین نیاز داخلی اختصاص داده‌ایم. تنوع قالب‌ها و پروفیل‌های تولیدی باعث شده است تنها شرکت‌هایی که از تجربه و تخصص کافی در تولید این محصول برخوردار هستند، همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

صادرات پروفیل‌های گالوانیزه به کشورهای همسایه

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد جهان سپاهان در ادامه به صادرات پروفیل گالوانیزه اشاره کرد و گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات تولیدی ما روانه بازارهای صادراتی می‌شود که از جمله مشتریان خارجی شرکت می‌توان به کشورهای همسایه مانند عراق اشاره کرد.

همتیان در ارتباط با مشکلات تولید پروفیل گالوانیزه در سال ۱۴۰۱، مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در سال گذشته با آن دست و پنجه نرم کردیم، افزایش هزینه‌های تولید بوده است. زمانی که قیمت‌ها به دلایل مختلف در بازار افزایش می‌یابد، تولیدکنندگان در تمامی بخش‌ها اعم از تامین مواد اولیه تا تولید محصولات نهایی دچار مشکل می‌شوند و به طبع فروش و سودآوری آن‌ها نیز دستخوش تغییراتی می‌شود. همچنین به دنبال قطعی گاز در روزهای پایانی سال گذشته، تولید ورق در شرکت‌های بالادستی با چالش همراه شد و این معضل، تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های پایین‌دستی را با مشکل همراه کرد. به همین علت ما تمام تلاش خود جهت مدیریت تولید را به‌کار گرفتیم و خوشبختانه توانستیم به سلامت از آن شرایط عبور کنیم.

وی با بیان اینکه پروفیل‌های گالوانیزه با بیشترین کیفیت در شرکت آهن و فولاد جهان سپاهان تولید می‌شود، تصریح کرد: حدود ۱۴ سال است که فعالیت خود در این حوزه را آغاز کرده‌ایم و طی این مدت توانسته‌ایم با تولید محصولات باکیفیت، مشتریان خود را افزایش دهیم. پروفیل گالوانیزه با استفاده از ورق درجه یک توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود و به همین علت کیفیت آن نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی که با استفاده از ورق درجه دو در کشورهای همسایه تولید می‌شود، به مراتب بهتر است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد جهان سپاهان در خصوص تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده در خط تولید، خاطرنشان کرد: کارخانه ما از ۹ خط رول فرمینگ تشکیل شده که بخشی از تجهیزات آن، وارداتی و بخشی دیگر، خرید ساخت داخل است. همچنین توانسته‌ایم با استفاده از دانش و تجارب متخصصان داخلی شرکت که طی سالیان مختلف به دست آمده است، نسبت به بومی‌سازی برخی قطعات و راه‌اندازی خطوط جدید تولید خود اقدام کنیم.

رشد تولید و مهار تورم به شرایط جامعه بستگی دارد

همتیان در ادامه به ضرورت تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» اشاره کرد و گفت: همواره تلاش‌های فراوانی در راستای تحقق نام‌گذاری‌‎های سال‌های مختلف صورت گرفته و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است. البته تحقق شعار امسال بستگی به شرایط مختلف کشور اعم از اجتماعی و سیاسی دارد و امیدوار هستیم در ادامه شاهد رشد تولید در صنایع مختلف و مهار تورم در اقتصاد کشور باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه چه چشم‌اندازی برای صنعت فولاد کشور متصور هستید، گفت: صنعت فولاد با پیشرفت قابل توجهی طی سالیان اخیر همراه بوده است. با توجه به هزینه مناسب انرژی و نیروی انسانی در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان، پیشرفت خوبی در این صنعت حاصل شده و فولاد از جمله صنایعی است که توانسته ظرفیت‌های مناسبی را برای اشتغال‌زایی و ارزآوری ایجاد کند. البته در این میان باید رفع برخی محدودیت‌ها به ویژه تامین آب کافی نیز در نظر گرفته شود.

این تولیدکننده پروفیل گالوانیزه در پایان با بیان اینکه همواره تلاش کرده‌ایم با برنامه‌ریزی‌های دقیق بر مشکلات غلبه کنیم، یادآور شد: همواره در مسیر تولید مشکلاتی مانند بیمه، مالیات و… نیز وجود داشته است اما اگر هدف نهایی، توسعه تولید در نظر گرفته شود، بدون توجه به این مشکلات می‌توان مسیر تولید را طی کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16108

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
آلومینیوم، صنعتی باقدمت
مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران مطرح کرد:

آلومینیوم، صنعتی باقدمت

05اردیبهشت
صنعت سرب و روی در یک قدمی پرتگاه
مدیرعامل شرکت ذوب روی سدید زنجان مطرح کرد:

صنعت سرب و روی در یک قدمی پرتگاه

05اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۸۵ دلار رسید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.