• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

حجم ثابت تولید جهانی فولاد در ماه اکتبر ۲۰۲۲

  • کد خبر : 7263
  • 24 آذر 1401 - 11:45
حجم ثابت تولید جهانی فولاد در ماه اکتبر ۲۰۲۲
بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد خام که در روز 22 نوامبر 2022 منتشر شد، حجم کل تولید جهانی فولاد خام در ماه اکتبر سال جاری، به حدود 147.3 میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشت اما حجم آن حدود 2.9 درصد نسبت به ماه سپتامبر 2022 کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود در هشت ماه گذشته رسید.
بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد خام که در روز ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲ منتشر شد، حجم کل تولید جهانی فولاد خام در ماه اکتبر سال جاری، به حدود ۱۴۷٫۳ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشت اما حجم آن حدود ۲٫۹ درصد نسبت به ماه سپتامبر ۲۰۲۲ کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود در هشت ماه گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات ‌آنلاین» و به ‌نقل از موسسه «Platts»، مجموع حجم تولید در ۱۰ ماه سال ۲۰۲۲، به حدود یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تن رسید که ۳٫۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

چین در ماه اکتبر ۲۰۲۲، حدود ۷۹٫۸ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت اما ۸٫۳ درصد نسبت به ماه سپتامبر ۲۰۲۲ کمتر بود و به پایین‌ترین حد خود در هشت ماه گذشته رسید. همچنین کشور چین، حدود ۵۴٫۱ درصد از کل مقدار تولید جهانی فولاد خام را در دست دارد.

به علاوه حجم تولید فولاد چین در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، به حدود ۸۶۰٫۶ میلیون تن رسید که ۲٫۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

هند، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در ماه اکتبر ۲۰۲۲، حدود ۲٫۷ درصد رشد در حجم تولید معادل ۱۰٫۴۵ میلیون تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه و حجم تولید حدود ۵٫۸ درصد نسبت به ماه گذشته رشد پیدا کرد.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد خام، مجموع مقدار تولید تجمعی هند در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ نیز با حدود ۶٫۱ درصد افزایش به ۱۰۳٫۸ میلیون تن رسید.

حجم تولید در ماه اکتبر ۲۰۲۲ در ژاپن، حدود ۷٫۳۵ میلیون تن بود که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت اما ۲٫۹ درصد نسبت به ماه سپتامبر ۲۰۲۲ افزایش یافت. به علاوه مقدار تولید در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ با ۶٫۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۷۵٫۲ میلیون تن رسید.

حجم تولید ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر ۲۰۲۲، حدود ۶٫۷ میلیون تن بود که ۸٫۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت اما حدود ۲٫۷ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشت. همچنین مقدار تولید در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، به حدود ۶۸٫۱ میلیون تن رسید که ۴٫۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که روسیه در ماه اکتبر ۲۰۲۲، حدود ۵٫۸ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱۱٫۵ درصد نسبت به ماه اکتبر ۲۰۲۱ کاهش را نشان می‌دهد اما ۳٫۳ درصد رشد نسبت به ماه گذشته را تجربه کرد. مقدار تولید در روسیه در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، به حدود ۶۰٫۴ میلیون تن رسید و حدود ۶٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت که به نظر تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های غرب بوده است.

کره جنوبی در ماه اکتبر ۲۰۲۲، حدود ۵٫۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت اما نسبت به ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت. مقدار حجم تولید در بازه زمانی ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۲ با ۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۵۵٫۷ میلیون تن رسید.

کاهش ۹٫۳ درصد مقدار تولید اروپا

در قاره اروپا و در کشورهایی چون بریتانیا و ترکیه، مقدار تولید فولاد خام حدود ۱۷ درصد در ماه اکتبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۱۵٫۰۳ میلیون تن رسید. هرچند این رقم حدود ۵٫۵ درصد افزایش را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که بالاترین حد در چهار ماه گذشته است.

مقدار حجم تولید فولاد در اروپا در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، حدود ۱۵۵٫۵ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹٫۳ درصد کاهش داشت.

آلمان، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در اروپا، شاهد کاهش ۱۴ درصدی تولید فولاد خام در ماه اکتبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بود و حجم تولید آن به حدود ۳٫۱ میلیون تن رسید؛ هرچند این میزان نسبت به ماه گذشته، حدود ۱۱ درصد افزایش داشت و به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید.

هزینه‌های بالای انرژی به حجم تولید فولاد و همچنین روند تقاضا آسیب رساند و بخش خودرو نیز همچنان با کمبود مداوم تراشه‌های نیمه‌هادی مواجه است.

داده‌های بررسی شده نشان می‌دهد که کشور آلمان در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، حدود ۳۱٫۴ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶٫۹ درصد کاهش داشته است.

قیمت کویل نورد گرم در اروپا از نیمه دوم ماه مارس به دلیل حجم تقاضای کم در حال کاهش است. ارزیابی موسسه «Platts» در روز ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲، قیمت کویل نورد گرم در اروپای شمالی برای تحویل در انبارهای شهر صنعتی رور در آلمان را حدود ۶۱۵ یورو در هر تن نشان داد که حدود ۳۳ درصد از ابتدای سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

کاهش ۱۸ درصدی مقدار تولید در ماه اکتبر ۲۰۲۲ در ترکیه

بر اساس داده‌های ارزیابی شده، مقدار تولید ترکیه در ماه اکتبر ۲۰۲۲ با حدود ۱۸ درصد کاهش در سال، به ۲٫۹ میلیون تن رسید که بیشترین کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد؛ هرچند این رقم نسبت به ماه سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۷ درصد افزایش داشت. همچنین مقدار تولید در بازه ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۲ با ۱۰ درصد کاهش در سال، به حدود ۳۰٫۲ میلیون تن رسید.

برزیل در ماه اکتبر ۲۰۲۲، حدود ۲٫۸ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۴٫۵ درصد نسبت به ماه سپتامبر کاهش داشت اما ۳٫۳ درصد نسبت به ماه سپتامبر افزایش را نشان می‌دهد. این در حالی که مقدار تولید ماهانه فولاد ایران، حدود ۲٫۹ میلیون تن بود که ۳٫۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۴٫۷ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشت.

مقدار تولید فولاد برزیل در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ با ۵٫۲ درصد کاهش در سال، به ۲۸٫۷ میلیون تن رسید. این در حالی است که مقدار تولید فولاد ایران در دوره ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۲ با حدود ۹ درصد افزایش، به ۲۵٫۱ میلیون تن رسید.

داده‌های ارزیابی شده نشان می‌دهد که مقدار تولید چدن خام در ۳۸ کشور در ماه اکتبر ۲۰۲۲، به حدود ۱۰۴٫۵ میلیون تن رسید که ۳٫۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. همچنین مقدار تولید آهن احیای مستقیم در سراسر جهان به ۹٫۳ میلیون تن رسید که ۸٫۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

مقدار تولید چدن خام در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن رسید که ۲٫۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشت. این در حالی است که مقدار تولید آهن احیای مستقیم در بازه زمانی مشابه با ۷٫۶ درصد افزایش در سال، به ۹۱٫۹ میلیون تن رسید.

داده‌های بررسی شده، تولید فولاد خام ۶۴ کشوری که حدود ۹۸ درصد از تولید فولاد خام جهان را در دست دارند و به انجمن جهانی فولاد خام گزارش می‌دهند، پوشش می‌دهد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7263

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد