• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

حفاری حجم قابل ‌توجه سولفید در کانسار اکسید «Marimaca» در شیلی

  • کد خبر : 11349
  • 08 بهمن 1401 - 13:19
حفاری حجم قابل ‌توجه سولفید در کانسار اکسید «Marimaca» در شیلی
شرکت «Marimaca Copper» روز پنج‌شنبه 12 دسامبر 2022 از پتانسیل بالای استخراج سولفید از ذخایر کانسار اکسید «Marimaca» خود را در شیلی پرده برداشت.

شرکت «Marimaca Copper» روز پنج‌شنبه ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ از پتانسیل بالای استخراج سولفید از ذخایر کانسار اکسید «Marimaca» خود را در شیلی پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از سایت «Mining.com»، کد شناسایی «MAD-22» نشان‌دهنده یک حفره زمین‌شناسی و ژئوتکنیکی حاوی الماس است که در شرق ذخایر کانسار اکسید «Marimaca» قرار دارد و از طریق برآورد منابع معدنی دیواره کاواکی در سال ۲۰۲۲ حفاری آن انجام شد. همچنین در قسمت شرق کانسار اکسید «Marimaca» که کانی‌سازی با عیار بالا داشته و حاوی سنگ معدن کالکوپیریت است، این دو حفاری با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کنند.

حفاری با کد شناسایی «MAD-22» با سرحد پذیرفتاری مغناطیسی بالا شناسایی شده در کمپین ژئوفیزیکی ۲۰۲۰ مرتبط بود. این ناهنجاری مغناطیسی قابل‌ توجه در زیر کانسار اکسید «Marimaca» فعلی به سمت شرق با همان شکل هندسی گسترده و بر روی لایه‌هایی قرار گرفته که میزبان کانی‌سازی رگه اکسید مس است. عرض واقعی این رگه کانی در این مرحله ناشناخته است.

در امتداد نمونه‌برداری‌های انجام‌شده از حفاری با کد شناسایی MAD-22 از اکسیدها با ۲۴۰ متر نمونه‌برداری از خاک این معدن، مجموع عیار کل ۱٫۰۱ درصد مس در سطح دو منطقه جداگانه دارای اکسید و سولفید اولیه را نشان داد.

سرجیو ریورا، معاون اکتشاف شرکت «Marimaca Copper» در بیانیه‌ای مطرح کرد که اگرچه حفاری‌های قبلی با اهداف ژئوفیزیکی فروشیب شناسایی شده در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با رگه‌های حاوی سولفیدهای مخلوط و ضایعات اضافی در عمق خاک تلاقی پیدا کردند اما حفاری با کد شناسایی «MAD-22» نشان‌دهنده اولین تلاقی سولفید اولیه مهم تا به امروز است و می‌تواند یک ساختار تغذیه‌کننده پرعیار اولیه همان‌طور که تفسیرهای مدل زمین‌شناسی برای این کانسار ارائه شده است را نشان دهد.

وی در ادامه افزود که با تکمیل برنامه حفاری این شرکت در سال ۲۰۲۲، نتایج حفاری با کد شناسایی «MAD-22» در برنامه‌ریزی اکتشافی آینده شرکت «Marimaca «Copper در نظر گرفته خواهد شد.

کمپین حفاری ۲۰۲۲ شرکت «Marimaca Copper» شامل بیش از ۴۱ هزار و ۵۰۰ متر حفاری اکتشافی با روش جریان معکوس و حفاری الماس اکتشافی با روش حفاری در حفره‌های پیش‌تر حفاری‌شده در کانسار اکسید «Marimaca» در منطقه «MAMIX» به منظور تهیه یک الگوی فضایی دقیق‌تر برای تعیین پارامترهای صحیح‌تر این کانسار بود. طبق برآوردهای منابع معدنی اعلام شده در اکتبر ۲۰۲۲ در این کانسار ۱۹ هزار و ۵۸۰ متر از حدود ۲۸ هزار و ۳۷۴ متر حفاری برنامه‌ریزی شده در سال ۲۰۲۲ به اتمام رسیده است و در مجموع بیش از ۱۱۰ هزار متر حفاری از سال ۲۰۱۶ در کانسار اکسید «Marimaca» تکمیل شده است.

برنامه ایجاد تعادل با استفاده از روش حفاری در حفره‌های پیش‌تر حفاری‌شده به منظور تهیه یک الگوی فضایی دقیق‌تر برای تعیین پارامترهای صحیح‌تر این کانسار در برآوردهای منابع معدنی در اوایل سال ۲۰۲۳ گنجانده شده است که هدف از آن، ارتقای منابع اکتشافی باقی‌مانده برای انجام یک مطالعه امکان‌سنجی تعیین‌کننده است.

طبق اطلاعات شرکت «S&P Global Market Intelligence»، کانسار «Marimaca» یکی از معدود اکتشافات بزرگ مس به شمار می‌آید که در دهه گذشته در سطح جهان انجام شده است. این پروژه در شمال شیلی و در نزدیکی بندر آنتوفاگاستا واقع شده است.

از زمان کشف اولیه این کانسار در سال ۲۰۱۶، شرکت «Marimaca Copper» مجموع استخراج منابع اکسید این کانسار را تقریبادو برابر افزایش داد. اکنون از این کانسار با در نظر داشتن ۱۴۰ میلیون تن خاک حفاری‌شده برای مجموع عیار کل ۰٫۴۸ درصد مس حدود ۶۶۵ هزار و ۵۰۰ تن مس استخراج شده است. به علاوه با در نظر داشتن ۸۳ میلیون تن خاک حفاری شده برای مس با عیار ۰٫۳۹ درصد، حدود ۳۲۲ هزار و ۹۰۰ تن مس از این کانسار استخراج شده است.

سهام شرکت «Marimaca Copper» بعد از ارائه نتایج حفاری در روز ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۲٫۰ درصد افزایش یافت. ارزش روز سهام بازار این شرکت ۲۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کانادا (۱۹۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار آمریکا) است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11349

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.