• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک‌‌مقیاس خبر داد؛

خراسان رضوی، رتبه نخست بیشترین تعداد پروانه بهره‌برداری معادن

  • کد خبر : 15987
  • 21 فروردین 1402 - 12:42
خراسان رضوی، رتبه نخست بیشترین تعداد پروانه بهره‌برداری معادن
مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک‌مقیاس گفت: در راه‌اندازی معادن کوچک‌مقیاس، مهم‌ترین هدف ما کمک به چرخه تولید، اشتغال‌آفرینی و زنجیره ارزش در استان‌های مختلف است.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک‌مقیاس گفت: در راه‌اندازی معادن کوچک‌مقیاس، مهم‌ترین هدف ما کمک به چرخه تولید، اشتغال‌آفرینی و زنجیره ارزش در استان‌های مختلف است که در دیدار با مقامات استانی با تاکید بر دستور مقام معظم رهبری در جایگزینی اقتصاد معدن به جای اقتصاد نفت، آن را دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی، عنوان کرد: پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر جایگزینی اقتصاد معدن به جای اقتصاد نفت، وزیر صمت و معاونت معادن و صنایع معدنی هم بر این مسئله تاکید کردند و در ادامه طرح احیای معادن کوچک‌مقیاس قوت گرفت.

وی در جلسه طرح احیا که در اداره کل صمت استان خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: استان خراسان رضوی به لحاظ پروانه بهره‌برداری معادن که به حدود ۹۸۰ پروانه می‌رسد، رتبه اول را در میان دیگر استان‌های کشور داراست.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک‌مقیاس ادامه داد: استان دوم به لحاظ تعداد پروانه بهره‌برداری، استان اصفهان است که بیش از ۱۰۰ پروانه نسبت به خراسان رضوی کمتر دارد.

جرجانی مطرح کرد: خراسان رضوی علی‌رغم دارا بودن بیشترین پروانه بهره‌برداری از معادن، در عین حال دارای بیشترین تعداد معادن غیرفعال در کشور است.

وی تصریح کرد:‌ معادن فلزی در خراسان جنوبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که متاسفانه در این حوزه نیز تعدادی از معادن غیرفعال است.

در ادامه این جلسه، امیررضا رجبی، رئیس سازمان صمت استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ما در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱، موفق به فعال سازی ۱۸ معدن و در ۶ ماهه دوم، حدود ۳۰ معدن غیرفعال شدیم، توضیح داد: عمدتا بهره‌برداران معادن و همچنین بدهی‌های حقوق دولتی، از مهمترین مشکلاتی است که معادن راکد با آن مواجه هستند.

وی اضافه کرد: حقوق دولتی معادن اصولا بر اساس میزان و معیار مندرج در پروانه از معدن‌دار دریافت می‌شود؛ این در حالی است که بسیاری از معادن، پس از مدتی با بهره‌برداری با عیار بسیار کمتر کانسنگ مواجه می‌شوند اما همچنان باید حقوق دولتی را بر اساس عیار ابتدایی پرداخت کنند که این هزینه‌ای سنگین برای آن‌هاست.

رجبی ادامه داد: مشکل دیگری که در بسیاری از مناطق با آن روبه‌رو هستیم، معارضان محلی هستند که باید جهت حل این معضل نیز اقدامات لازم صورت پذیرد.

رئیس سازمان صمت استان خراسان رضوی همچنین مطرح کرد: تعدادی از معادن فلزی استان خراسان رضوی با تعدادی از دستگاه‌های اجرایی مشکل دارند که در حال پیگیری برای حل مشکل آن‌ها هستیم.

همچنین در این دیدار سیدهادی طباطبایی، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی با اعلام حمایت از طرح احیای معادن کوچک‌مقیاس، عنوان کرد:‌ استان خراسان رضوی پتانسیل بالایی در معدن و تنوع خوبی در مواد معدنی داراست و بنابراین استانداری از راه‌اندازی و احیای معادن راکد در استان با هدف افزایش اشتغال‌آفرینی حمایت کامل خواهد کرد.

در پایان پس از توضیحات مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک‌‌مقیاس در خصوص بسته‌های سرمایه‌گذاری، مقرر شد محدوده‌های مزایده‌ای مورد بررسی قرار بگیرد و با توجه به نوع ماده معدنی و فاصله معادن از یکدیگر، بسته‌های سرمایه‌گذاری در این استان تعریف شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15987

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.