• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کارشناس ارشد شرکت پترو فولاد بهمن:

خرید ساخت داخل اولویت ماست

  • کد خبر : 15498
  • 16 فروردین 1402 - 9:46
خرید ساخت داخل اولویت ماست
کارشناس ارشد شرکت پترو فولاد بهمن گفت: در حالی خرید ساخت داخل برخی قطعات و تجهیزات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که معتقدیم در شرایط تحریم، این مسئله می‌تواند منجر به سودآوری بیشتر برای تولیدکنندگان شود.

کارشناس ارشد شرکت پترو فولاد بهمن گفت: در حالی خرید ساخت داخل برخی قطعات و تجهیزات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که معتقدیم در شرایط تحریم، این مسئله می‌تواند منجر به سودآوری بیشتر برای تولیدکنندگان شود. البته ممکن است در چنین شرایطی، تولید برخی شرکت‌های داخلی انحصاری شود و این مجموعه‌ها فروش خود را رقابتی نکنند که این مسئله در پایان منجر به از بین رفتن رقابت در سطح بازار و به نوعی انحصار خواهد شد.

محمدرضا رحیمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: زمینه فعالیت شرکت پترو فولاد بهمن به عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان فعال در صنعت برق، ارائه خدمات مهندسی، کلید قدرت و سوئیچگیر و بازرگانی تخصصی در بخش‌های فشار قوی، متوسط، کنترل و ابزار دقیق است. این شرکت با بهره‌گیری از دانش متخصصان داخلی و همچنین نیروهای انسانی کارآزموده با سابقه فعالیت در معتبرترین شرکت‌های بین‌المللی، موفق به بومی‌سازی و مهندسی معکوس کلید قدرت و رتروفیت شده است.

وی افزود: با توجه به نیاز مجموعه به یک سری ابزارآلات و تجهیزات خاص و همچنین پتانسیل موجود در داخل کشور، شرکت پترو فولاد بهمن خرید ساخت داخل از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است. البته باید توجه داشت که ما نمی‌توانیم رویکرد کلی مجموعه را معطوف به خرید ساخت داخل کنیم. باید رقابت لازم در زمینه تامین برخی تجهیزات و ماشین‌آلات وجود داشته باشد و بدین منظور، نباید منحصرا خرید از یک شرکت خاص را در نظر بگیریم.

کارشناس ارشد شرکت پترو فولاد بهمن در همین راستا ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در سایه تحریم طی سالیان اخیر در کشور ایجاد شده است، امکان دسترسی و همچنین همکاری با شرکت‌های خارجی وجود ندارد، بنابراین خرید ساخت داخل می‌تواند منجر به سودآوری بیشتر برای تولیدکنندگان داخلی شود. البته ممکن است در چنین شرایطی، فعالیت همین واحدهای تولیدی انحصاری شود و قیمت‌های خود را رقابتی نکنند. این مسئله در پایان منجر به از بین رفتن رقابت و به نوعی انحصار در سطح بازار خواهد شد.

رحیمی‌نژاد عنوان کرد: اگر تولیدکنندگان داخلی رعایت استانداردها و افزایش کیفیت را در دستور کار خود قرار دهند و محصولات تولیدی خود را با قیمت مناسب‌تری نسبت به نمونه مشابه خارجی به فروش برسانند، طبیعتا به نفع شرکت‌های داخلی همچون پترو فولاد بهمن خواهد بود؛ چراکه تامین‌کنندگان داخلی همواره در دسترس هستند و می‌توان از خدمات پس از فروش آن‌ها نیز بهره برد. در حالت کلی، رویکرد مدیریت ارشد و کارشناسان مجموعه پترو فولاد بهمن، استفاده از خرید ساخت داخل است و واحد کنترل کیفیت، همواره بالاترین کیفیت و کمترین قیمت را در این خصوص مد نظر قرار می‌دهد.

وی در ادامه به بومی‌سازی برخی از قطعات و ابزارآلات در این مجموعه اشاره کرد و گفت: علاوه بر ساخت کلید قدرت و رتروفیت، رابط بین کلید و تابلوی برق به نام «کنتاکت سیستم» در داخل خود مجموعه بومی‌سازی و آبکاری نقره این کنتاکت‌ها توسط برخی شرکت‌های معتبر داخلی انجام می‌شود؛ این در حالی است که ما می‌توانیم این محصول را وارد کنیم اما ترجیح مدیریت ارشد شرکت، مهندسی معکوس و بومی‌سازی آن ضمن همکاری با واحدهای معتبر داخلی است. طراحی و پیاده‌سازی نقشه قطعات مورد نظر بر اساس نیازمندی‌ها و توسط کارشناسان مجموعه، انجام و در ادامه از پتانسیل شرکت‌های مطرح و برجسته داخلی نیز جهت بومی‌سازی استفاده می‌شود.

کارشناس ارشد شرکت پترو فولاد بهمن با بیان اینکه تحریم باعث شده است به رشد قابل توجهی طی سالیان اخیر دست پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: به جرات می‌توان گفت ما تنها شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور و همچنین در سطح خاورمیانه هستیم که موفق به بومی‌سازی در این حوزه شده‌ایم. نیروهای انسانی فعال در مجموعه، اکثرا نیروهای متخصص و با تجربه هستند و دانش، محور اصلی فعالیت مجموعه قرار گرفته است. البته به منظور تسریع در فرایند بومی‌سازی قطعات و تجهیزات خاص در صنایع مادر همچون نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد و …، نیازمند همکاری سازمان‌های دولتی هستیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

رحیمی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: شرکت پترو فولاد بهمن مسیر سخت و دشواری را جهت رسیدن به این جایگاه پیموده است. این شرکت، همواره تحقیق و توسعه را در دستور کار خود قرار داده و از نیروهای انسانی متخصص و آموزش دیده استفاده کرده است. برگزاری دوره‌های آموزشی، از دیگر اقدامات شرکت در مسیر توسعه بوده است. ما همواره نگاه ویژه‌ای به کیفیت محصول خود داشته‌ایم تا بتوانیم ضمن به‌کارگیری از دانش روز تولید، مشتریان خود را حفظ کنیم و در راستای بهبود کیفیت محصولات تولیدی گام برداریم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15498

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.