• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیرعامل کابل مسین:

خرید مفتول مس را کاهش داده‌ایم

  • کد خبر : 4623
  • 12 اسفند 1397 - 22:55
خرید مفتول مس را کاهش داده‌ایم
مدیرعامل کابل مسین گفت: به‌دلیل فروش کم و نبود تقاضا برای سیم و کابل برقی، خرید مفتول مس به‌عنوان مواد اولیه تولید سیم و کابل را کاهش داده‌ایم.
مدیرعامل کابل مسین گفت: به‌دلیل فروش کم و نبود تقاضا برای سیم و کابل برقی، خرید مفتول مس به‌عنوان مواد اولیه تولید سیم و کابل را کاهش داده‌ایم.

فرهاد جهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: تمامی صنایع به یک‌دیگر وابسته هستند بیشتر واحدهای تولیدی سیم و کابل به دلیل کاهش ساخت‌وساز تعطیل شده‌اند؛ کارخانجات یا تعطیل هستند یا با پایین‌ترین ظرفیت خود، تولید می‌کنند و به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند. وقتی یکی از صنایع تولیدی با مشکل مواجه شود بر صنایع دیگر تاثیر منفی می‌گذارد چه برسد به اینکه تمامی واحدهای تولیدی در صنایع مختلف با مشکلات عدیده مواجه باشند.

وی با بیان اینکه اگر مجموعه ما فعال باشد هفتگی بین ۴۰ تا ۶۰ تن مفتول مس خرید می‌کنیم، عنوان کرد: نبود تقاضای خرید سیم و کابل،  بزرگ‌ترین معضل تولیدکنندگان داخلی است، درحال حاضر فروش سیم و کابل متوقف شده است؛ برای تهیه مواد اولیه مشکلی نداریم، اما بازاری برای فروش وجود ندارد که بخواهیم براساس آن سیم و کابل تولید کنیم. اگر فروش خوب باشد هفتگی ۶۰ تن مفتول مس مصرف می‌کنیم که متاسفانه در حال حاضر به دلیل نبود بازار مناسب، تولید سیم و کابل بسیار کاهش داشته و مفتول نیز خرید نمی‌کنیم.

مدیرعامل کابل مسین با بیان اینکه شرایط بازار سیم و کابل بستگی زیادی به وضعیت ساخت‌وساز دارد، عنوان کرد: متاسفانه اکثر پروژه‌های مختلف تولیدی و ساختمانی نیمه‌کاره رها شده‌اند، ساخت‌وسازها متوقف شدند، شرایط بازار سیم و کابل نیز به این پروژه‌ها وابستگی مستقیم دارد.

جهانیان درخصوص برنامه سال آینده شرکت مسین گفت: با اوضاعی که بر اقتصاد کشور حاکم است، بازار به هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست؛ هیچ واحد تولیدی یا فعال اقتصادی نمی‌تواند برنامه مشخصی را برای فعالیت‌های سال آینده مشخص کند. در چنین شرایطی میزان تولید و حتی ادامه حیات هیچ مجموعه‌ای، قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی نیست.

مدیرعامل کابل مسین با عنوان اینکه مجموعه ما سیم و کابل با دو هادی مس و آلومینیوم تولید می‌کند که متاسفانه بازار هر دو نوع سیم و کابل مساعد نیست و تقاضایی برای خرید وجود ندارد، بیان کرد: براساس سفارش و مصرف مشتری سیم و کابل با هادی مس یا آلومینیوم تولید می‌کنیم. بیشتر مفتول مس مورد نیاز مجموعه را از صنایع ملی مس تهیه می‌کنیم که بالاترین کیفیت مس را نیز دارد. البته امکان تامین مفتول مس، از بازار آزاد نیز وجود دارد. زمانی که تولید مجموعه بیشتر بود مفتول مس مصرفی را از بازار آزاد نیز تهیه می‌کردیم.

وی در رابطه با مشکلاتی که پیش روی تولیدکنندگان سیم و کابل وجود دارد، ادامه داد: نوسانات قیمت مس نیز یکی از معضلات تولیدکنندگان سیم و کابل است که اگر بازار فروش وجود داشته باشد این مشکل کمتر تولیدکنندگان را آزار می‌دهد.

مدیرعامل کابل مسین با بیان اینکه نوسانات قیمت مفتول مس روی بازار سیم و کابل تاثیر مستقیم می‌گذارد، تصریح کرد: تحت تاثیر افزایش قیمت مفتول مس، قیمت سیم و کابل مسی نیز افزایش می‌یابد. علی الخصوص این روزها قیمت مفتول مس افزایش قابل توجهی داشته است. در واقع قیمت سیم و کابل از افزایش قیمت مفتول مس تاثیر می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4623
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است