• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد:

دستیابی ایمپاسکو به سه معدن در کلاس جهانی

  • کد خبر : 10963
  • 04 بهمن 1401 - 16:44
دستیابی ایمپاسکو به سه معدن در کلاس جهانی
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: این شرکت با ارتقای بهره‌وری و کارآمدسازی حوزه اکتشاف، به سه معدن در کلاس جهانی دست یافت.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: این شرکت با ارتقای بهره‌وری و کارآمدسازی حوزه اکتشاف، به سه معدن در کلاس جهانی دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خدایار کریم‌نژاد در نهمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران ضمن بیان این مطلب، عنوان کرد: نخستین معدن، مس جانجا در سیستان و بلوچستان است که در آن، ۸۷ هزار متر حفاری صورت گرفته و درنتیجه، ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی و یک میلیارد تن ذخیره احتمالی حاصل شده است.

وی افزود: پنج شرکت بزرگ صنایع معدنی برای احداث کارخانه و تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره طی سه سال آینده حضور دارند.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: دومین معدن با ثبت یک رکورد در حفاری اکتشافی با  یک هزار و ۵۵۰ متر است. در حالی که متوسط حفاری‌های انجام شده تاکنون، حدود ۲۰۰ متر بوده است.

کریم‌نژاد تصریح کرد: از یک هزار و ۳۷۲ متر حفاری، به ماده معدنی رسیده‌ایم اما حفاری‌ها ادامه یافته است و امیدواریم یک معدن در کلاس جهانی داشته باشیم. معدن سوم در کلاس جهانی، اکتشاف یک معدن پلی‌متال (طلا و مس) در خراسان جنوبی با ۲۰ هزار متر حفاری است.

۳۵۰ هزار متر حفاری طی پنج سال

وی با بیان اینکه این شرکت طی پنج سال گذشته، ۳۵۰ هزار متر حفاری اکتشافی داشته است، یادآور شد: این میزان حفاری اکتشافی، به ۳۲ گواهی کشف منتهی شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: در چشم‌انداز ۱۴۰۴ در بخش استخراج و فرآوری، برنامه تولید ۷۲ میلیون تن است. امسال علی‌رغم اینکه برنامه تولید ۶۲ میلیون تن بوده است، به تولید ۶۵ میلیون تن خواهیم رسید.

کریم‌نژاد با بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال ۹۴ با اجرای استراتژی برون‌سپاری و واگذاری شرکت‌ها و استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های بخش خصوصی در فعالیت‌های معدنی روند رو‌به‌رشدی داشته است، اذعان کرد: با این اقدام، دو نتیجه مهم افزایش تولید و اشتغال روی داده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، میزان تولید مجتمع نخلک از حدود دو هزار تن به ۱۰ هزار تن و تولید مجتمع فروکروم سبزوار از حدود هشت هزار تن به حدود ۳۰ هزار تن تا پایان امسال خواهد رسید. همچنین در بخش اشتغال، مجتمع نخلک از ۱۴۰ نفر به ۵۰۰ نفر و مجتمع فروکروم جغتای از ۱۴۵ نفر به ۴۰۰ نفر افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه ایمپاسکو با باور به توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان سرمایه هر شرکت، گام‌های موثری برداشته است، خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف، برگزاری دوره‌های آموزش در بخش کارور حفاری (چهار دوره تاکنون و دوره پنجم، آتش‌باری و نیز استقرار مدیریت فرهنگ سازمانی) از جمله این گام ها به شمار می‌آیند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10963

نوشته‌های مشابه

29فروردین
شرکت «Codelco» به دنبال مشارکت با بخش خصوصی است
با هدف افزایش تولید در سال 2024،

شرکت «Codelco» به دنبال مشارکت با بخش خصوصی است

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.