• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

دست‌انداز در مسیر طلای جهانی

  • کد خبر : 9893
  • 21 دی 1401 - 8:31
دست‌انداز در مسیر طلای جهانی
قیمت طلا امروز چهارشنبه 21 دی ماه ثابت بود زیرا معامله‌گران منتظر آمارهای کلیدی تورم ایالات‌ متحده بودند که قرار است در هفته جاری برای ارزیابی موضع فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره ارائه شوند.

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۲۱ دی ماه ثابت بود زیرا معامله‌گران منتظر آمارهای کلیدی تورم ایالات‌ متحده بودند که قرار است در هفته جاری برای ارزیابی موضع فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره ارائه شوند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۸۷۵ دلار و ۱۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز یک هزار و ۸۷۶ دلار و ۱۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

تمام توجهات به داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌ متحده بوده که قرار است در روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه منتشر شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس بانک مرکزی سوئد که روز سه‌شنبه برگزار شد، درباره سیاست پولی فدرال رزرو اظهار نظری نکرد.

میشل بومن بیان کرد: بانک مرکزی ایالات‌ متحده باید برای مبارزه با تورم بالا، نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد و این مسئله منجر به شرایط  منعطف‌تر بازار کار خواهد شد.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره بسیار حساس است زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. در همین حال، ماریو سنتنو، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا روز گذشته اظهار کرد که روند فعلی افزایش نرخ بهره در حال نزدیک‌ شدن به پایان است.

بر اساس گزارشی از ایسنا، «اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه ۲۰ دی ماه ۰.۱۳ درصد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره در ۲۳ دلار و ۶۲ سنت ثابت باقی ماند. پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۷۶ دلار رسید و پالادیم با ۰.۴ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۷۳ دلار و ۸۷ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9893

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.