• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

دلار مغلوب طلا در بازار‌های جهانی شد

  • کد خبر : 14620
  • 22 اسفند 1401 - 7:04
دلار مغلوب طلا در بازار‌های جهانی شد
قیمت طلا امروز دوشنبه 22 اسفند ماه با کاهش ارزش دلار به بالاترین حد خود در بیش از پنج هفته گذشته رسید.

قیمت طلا امروز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه با کاهش ارزش دلار به بالاترین حد خود در بیش از پنج هفته گذشته رسید؛ این در حالی است که نگرانی‌ها در مورد بزرگ‌ترین ورشکستگی بانک‌های ایالات متحده از زمان بحران مالی ۲۰۰۸، سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن سوق داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۸۸۲ دلار و ۵۰ سنت رسید. طلای آمریکا یک هزار و ۸۸۳ دلار و ۵۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

البته قیمت طلا در ابتدای بازگشایی بازار، به بالاترین حد خود از روز سوم فوریه ۲۰۲۳ یعنی یک هزار و ۸۹۳ دلار و ۹۶ سنت هم رسید. شاخص دلار ۰.۴ درصد کاهش یافت و شمش را برای خریداران سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

مقامات ایالات‌ متحده برای جلوگیری از پیامدهای مالی ناشی از شکست بانک سیلیکون ولی بیان کردند که تمام مشتریان از روز دوشنبه ۱۳ ماه مارس به سپرده‌های خود دسترسی خواهند داشت.

داده‌ها نشان داد که اقتصاد ایالات‌ متحده در ماه فوریه شغل‌هایی را سریع اضافه کرد اما رشد ماهانه دستمزدها، کاهش و نرخ بیکاری افزایش یافت. با توجه به سست شدن بازار کار و ترغیب بازارهای مالی به کاهش انتظارات، فدرال‌ رزرو در این ماه نرخ بهره را ۰٫۵ درصد افزایش خواهد داد.

طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و به دلیل انتظارات نرخ‌های بهره پایین‌تر که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد، افزایش خواهد داشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۰ دلار و ۶۳ سنت، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۶۱ دلار و ۸۷ سنت و پالادیم با ۰.۵ درصد افزایش، به یک هزار و ۳۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14620

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.