• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

دورخیز طلای جهانی برای فتح کانال جدید

  • کد خبر : 14345
  • 20 اسفند 1401 - 9:30
دورخیز طلای جهانی برای فتح کانال جدید
نگرانی‌ها نسبت به اثرات منفی در بخش بانکی، مشاغل ایالات‌ متحده را تحت‌الشعاع قرار داد و جریان‌های امن را برای شمش طلا ایجاد کرد.

نگرانی‌ها نسبت به اثرات منفی در بخش بانکی، مشاغل ایالات‌ متحده را تحت‌الشعاع قرار داد و جریان‌های امن را برای شمش طلا ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، قیمت طلا در روز جمعه ۱۹ اسفند ماه و پیش از تعطیلی بازار به دلیل کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و بازارهای مالی گسترده‌تر، نزدیک به ۲ درصد جهش کرد زیرا نگرانی‌ها نسبت به اثرات منفی در بخش بانکی گزارش قوی مشاغل ایالات‌ متحده را تحت‌الشعاع قرار داد و جریان‌های امن را به سمت شمش سوق داد.

نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌ مدت نسبت به طلا صعودی باقی می‌مانند. بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به یک هزار و ۸۶۸ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به یک هزار و ۸۶۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

احساسات صعودی قوی در بازار پس از آن رخ داد که رگولاتور کالیفرنیا کنترل بانک سیلیکون ولی را در روز جمعه به دست گرفتند و شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان گیرنده تعیین کردند.

تحلیلگران اظهار کردند که طلا همچنان یک دارایی جذاب خواهد بود زیرا سرمایه‌گذاران از خود در برابر تورم و آشفتگی‌های مالی بالقوه محافظت می‌کنند. تحلیلگران همچنین افزودند که سقوط این بانک می‌تواند نشان‌‌دهنده پایان چرخه انقباض فدرال‌ رزرو باشد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو عنوان کرد که انتظار دارد فشارهای بازار همچنان افزایش یابد زیرا اقتصاد شروع به احساس اثرات کاهش سیاست‌های پولی تهاجمی فدرال رزرو کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی، بعید است که فدرال‌ رزرو بتواند نرخ بهره را تا ۶ درصد افزایش دهد. کاهش شدید بازدهی دو ساله و ۱۰ ساله نشان می‌دهد که انتظارات نرخ‌ بهره به اوج خود رسیده است. بازدهی دو ساله روز گذشته از بالاترین حد خود در اواسط هفته، نزدیک به ۴۰ واحد کاهش یافته است که برای طلا مثبت خواهد بود.

این هفته، ۲۱ تحلیلگر وال‌ استریت در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کردند که ۱۶ تحلیلگر (۷۶ درصد) نسبت به طلا در کوتاه‌‌مدت خوشایند بودند و در همان زمان، سه تحلیلگر ( ۱۴ درصد) برای هفته آینده نزولی و دو تحلیلگر (۱۰ درصد) کاهش قیمت‌ها را در نظر گرفتند.

قیمت طلا نه‌تنها از حمایت ثابت بالای یک هزار و ۸۰۰ دلار در هر اونس جهش کرد بلکه روز گذشته در بالاترین سطح سه هفته اخیر قرار گرفت که حدود ۷۰ درصد نسبت به جمعه گذشته افزایش یافته است. تحلیلگران اظهار کردند که طلا از ضعف دلار آمریکا سود می‌برد.

مارک چندلر، مدیرعامل بانوک‌ برن گلوبال فارکس ابراز کرد که پتانسیل افزایش قیمت طلا به یک هزار و ۹۰۰ دلار در هر اونس را می‌بیند زیرا بازارها اقدامات تهاجمی کمتری از سوی فدرال رزرو مشاهده می‌کنند. با این حال، آمار تورم در هفته آینده با انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده، ریسکی را برای فلز گران‌بها ایجاد خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۹ درصد افزایش، به ۲۰ دلار و ۴۴۵ سنت رسید اما در مسیر سقوط هفتگی ۳.۷ درصد باقی ماند. پلاتین با ۱.۳ درصد افزایش، به ۹۵۶ دلار و ۹۵ سنت رسید؛ در حالی که پالادیم با یک درصد کاهش، به یک هزار و ۳۷۵ دلار و ۱۲ سنت رسید و هر دو برای کاهش هفتگی تنظیم شده‌اند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14345

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.