• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

ذوب‌ آهن اصفهان، سرآمد بومی‌سازی در کشور

  • کد خبر : 20058
  • 09 خرداد 1402 - 7:39
ذوب‌ آهن اصفهان، سرآمد بومی‌سازی در کشور
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، تولید ریل در داخل کشور را به عنوان یک دستاورد بزرگ معرفی کردند و این رویکرد ایشان به مقوله ساخت داخل سبب شد برنامه‌ریزی برای افزایش تولید این محصول استراتژیک در ذوب‌ آهن اصفهان عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، تولید ریل در داخل کشور را به عنوان یک دستاورد بزرگ معرفی کردند و این رویکرد ایشان به مقوله ساخت داخل سبب شد برنامه‌ریزی برای افزایش تولید این محصول استراتژیک در ذوب‌ آهن اصفهان عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مهدی کوهی در این جلسه بیان کرد: این مجتمع عظیم صنعتی از سالیان گذشته برای تولید ریل ملی سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام داد و بر این اساس برخی از تجهیزات مورد نیاز تولید این محصول را از کشور آلمان وارد کرد. سپس با دانش و اندیشه تلاشگران کارخانه و بر اساس استاندارد جهانی، ریل ملی به عنوان یک افتخار ملی در کانون صنعت فولاد کشور تولید شد و خودکفایی به یاد ماندنی در تاریخ صنعت کشور بر پایه شعار «ما می‌توانیم» به ثبت رسید تا کشور از واردات محصولی ارزبر بی‌نیاز شود.

وی افزود: شرکت ذوب‌ آهن اصفهان از سالیان دور و در زمانی ریسک تولید ریل ملی را پذیرفت که کمتر مجموعه‌ای به تولید داخل فکر می‌کرد. به همین دلیلی می‌توانیم بگوییم این شناسنامه صنعت فولاد کشور، سرآمد تولید داخل و الگویی عملیاتی برای سایر صنایع کشور در عرصه بومی‌سازی قلمداد می‌شود. امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بیش از ۱۳۰ هزار تن از این محصول استراتژیک با تلاش و کوشش همکاران در ذوب‌ آهن اصفهان تولید شده و در نقاط مختلف کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۷ هزار تن قرارداد فعال با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور داریم، عنوان کرد: دولت سیزدهم توسعه خطوط ریلی در سطح کشور را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و بر این اساس برای تامین ریل با ذوب‌ آهن اصفهان قراردادهای بسیاری را منعقد کرده است و همچنین در دست انعقاد دارد.

کوهی مطرح کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، تولید ریل در داخل کشور را به عنوان یک دستاورد بزرگ معرفی کردند و این رویکرد مقام معظم رهبری به مقوله ساخت داخل سبب شد برنامه‌ریزی برای افزایش تولید این محصول استراتژیک در ذوب‌ آهن اصفهان عملیاتی شود.

وی ادامه داد: ذوب‌ آهن اصفهان همچنین ۲۸ هزار تن آرک معدنی را نیز به معادن کشور تحویل داده و یکه‌تاز تولید این محصول است؛ محصولی که در ایمنی معادن، حرف اول را می‌زند. در زمینه تولید چرخ و محور، سوزن ریل و سایر ملزومات صنعت حمل‌و‌نقل ریلی نیز ذوب‌ آهن اصفهان عملکرد درخشانی داشته است و می‌توانیم بگوییم این مجتمع عظیم، صنعت تولید ریل به عنوان یک جریان خودکفایی که روزبه‌روز شکوفاتر می‌شود را در داخل کشور بنیان نهاد و توسعه بخشید.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: شرکت راه آهن تهران و حومه، شهرهای بهارستان، پرند، تبریز و… نیز از ریل متروی ذوب‌ آهن در خطوط ریلی خود استفاده کردند. کل قرارداد ریل قطار شهری مشهد نیز در ذوب‌ آهن تولید شده و آماده تحویل است.

محمدامین یوسف‌زاده، مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب‌ آهن اصفهان نیز خاطرنشان کرد: این مجتمع عظیم صنعتی هیچ‌گاه کیفیت تولید را فدای کمیت نکرده و سبد متنوع محصولات آن زینت‌بخش پروژه‌های عمرانی گوناگون کشور است.

وی تاکید کرد: تولید ریل در داخل کشور، رویایی بود که ذوب‌ آهن اصفهان آن را در عمل به منصه ظهور رساند و نشان داد در جبهه تولید، این دانش و تجربه جوانان ایرانی است که حرف اول را می‌زند.

شایان‌ ذکر است در این جلسه، مدیران عامل شرکت‌های قطار شهری کشور نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20058

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
ایریتک برنده مناقصه پروژه فولاد میبد شد
طی رقابتی بسیار نزدیک و فشرده،

ایریتک برنده مناقصه پروژه فولاد میبد شد

01اردیبهشت
ارزش سهام شرکت فولاد اقلید پارس چهار برابر شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.