• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

ذوب آهن، دانشگاهی برای پرورش نیروی انسانی متخصص

  • کد خبر : 13363
  • 06 اسفند 1401 - 9:37
ذوب آهن، دانشگاهی برای پرورش نیروی انسانی متخصص
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت با بیش از نیم قرن قدمت، دانشگاه تربیت مدیر، مهندس، تکنسین و کارگر ماهر برای صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت با بیش از ۵۰ سال قدمت، دانشگاه تربیت مدیر، مهندس، تکنسین و کارگر ماهر برای صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود. در دهه ۵۰ که این مجتمع عظیم صنعتی راه‌اندازی شد، سایر صنایع کشور مانند نساجی، پالایشگاه و… از وجود مدیران این مجموعه و آموزش‌های آن‌ها برای ساخت و راه‌اندازی طرح‌های گوناگون در اقصی نقاط کشور بهره‌مند شدند. به همین دلیل ذوب آهن اصفهان، یک افتخار ملی است و باید در تمام بخش‌ها در تراز ملی به آن نگریسته شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مهدی کوهی در آیین بزرگداشت روز مهندس که روز چهارشنبه سوم اسفند ماه در تالار آهن این شرکت برگزار شد، بیان کرد: از اولین روز حضور در کارخانه، بازدیدهای میدانی و ارتباط چهره به چهره با کارکنان خط تولید را محور اصلی برنامه‌های خود قرار داده‌ایم که این رویکرد نشان می‌دهد تولید اولین اولویت کارخانه است زیرا از رهمنون تولید پایدار، ذوب آهن اصفهان همچنان پرچم‌دار صنعت فولاد کشور باقی می‌ماند.

وی افزود: لازمه تولید پایدار، خوراک و مواد اولیه آهن‌دار پایدار است. در دوره‌های قبل، سهمیه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن مواد اولیه از معاونت معدنی وزارت صمت اخذ شد اما طی دو سال اخیر، از آن استفاده نشد که برقرار کردن این سهمیه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. ذوب آهن اصفهان در مزایده معدن ققنوس شماره یک در سنگان نیز شرکت کرد و می‌تواند بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود را از این معدن تامین کند که اولین محموله آن نیز وارد کارخانه شد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان دو پروژه «LF۳» و باتری دو را پروژه‌های اولویت‌دار شرکت برشمرد و عنوان کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات این پروژه‌ها و تعامل با پیمانکاران آن‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود.

کوهی در ادامه به بررسی یوتیلیتی‌ها پرداخت و اذعان کرد: خوشبختانه ذوب آهن اصفهان با نگاه مهندسی به راه‌اندازی و توسعه نیروگاه‌ها پرداخته است که یک اقدام قابل تحسین به شمار می‌رود. در زمینه آب نیز در دوره جدید، مشارکت در پروژه خط انتقال آب به اصفهان را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: تامین حدود ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خط تولید کارخانه و ساخت ۱۸ هزار نمونه در مجموعه کارگاه‌های ساخت ذوب آهن اصفهان از بدو تاسیس تاکنون اقدام قابل تحسینی است و دوباره به تلاشگران این عرصه خسته نباشید می‌گوییم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان ابراز کرد: مقام معظم رهبری که همواره به مقوله ساخت داخل تاکید دارند، این تلاش‌ها و خودکفایی‌ها را که مظهر اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و تولید دانش‌بنیان است، افتخاری بزرگ قلمداد می‌کنند.

کوهی یادآور شد: در دوره جدید، جوان‌گرایی و جانشین‌پروری نیز به عنوان دو راهبرد اساسی پیگیری می‌شود تا بتوانیم از دانش و تجربه نسل جوان ذوب آهن در پیشبرد استراتژی‌های مجموعه بهره‌‎مند شویم و در این زمینه، معاونت سرمایه انسانی و توسعه مدیریت شرکت برنامه‌های بسیار خوبی دارد که اطلاع رسانی می‌شود.

آیت الله محمدتقی رهبر، مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی به نقش مهم این مجتمع عظیم صنعتی در ساخت و توسعه سایر صنایع فولادی کشور اشاره کرد و گفت: مهندسان ذوب آهن اصفهان در برابر مشکلات همچون کوه، راسخ هستند و این ایستادگی از صفات مومن است.

مهرداد تولائیان، معاون بهره‌برداری شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی در حال حاضر به لحاظ توان مهندسی خودکفا شده است و تمام فعالیت‌های مهم با توان مهندسی کارکنان شرکت انجام می‌شود که بخش مهم آن، حاصل تبدیل کردن تهدید تحریم به فرصت خوداتکایی است.

وی کسب تجربه را یک امر مهم در توان مهندسی دانست و مطرح کرد: مهندس با کار و فعالیت توانمند می‌شود و مهندسان ذوب آهن با کسب تجارب ارزشمند در این مجتمع عظیم صنعتی بسیار توانمند شده‌اند. به لحاظ علمی و تخصصی نیز خوشبختانه در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی، دسترسی به منابع علمی بسیار آسان‌تر از گذشته است.

احمد سلیمی، معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان بیان کرد: مهندس با تکیه بر دانش و تخصص خود به نیازهای بشری پاسخ می‌دهد و در بخش مالی نیز شاهد توسعه مهندسی مالی هستیم که به نیازهای بشر در این حوزه پاسخ می‌دهد.

محمدجعفر صالحی، معاون خرید شرکت نیز مطرح کرد: هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد صنایع فولادی کشور، از توان تخصصی و مدیریتی مهندسان ذوب آهنی استفاده می‌کنند. توانمندی مهندسان ذوب آهن حاصل تاثیر محیط این شرکت بر افراد است. محیط و فضای ذوب آهن بسیار مستعد یادگیری است و به همین دلیل ذوب آهنی‌ها در دوران بازنشستگی نیز به سرعت جذب سایر صنایع می‌شوند.

آرش شفیعی، سرپرست معاونت سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت نیز با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از توان و دانش نیروهای جوان و با انگیزه شرکت، خاطرنشان کرد: با توجه به تدابیر مدیریت عالی شرکت، به زودی فرم خوداظهاری در بخش پرتال کارکنان شرکت قرار می‌گیرد تا این تلاشگران بتوانند توانایی، شایستگی و تخصص خود را اظهار کنند و قطعا این اطلاعات در تصمیمات مدیریتی و جانشین‌پروری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13363

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

29فروردین
مسیر توسعه و اولویت‌های «کچاد» در حوزه ارتقای عملکرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.