• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

رشد تولید انواع خودرو در ۱۰ ماهه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 12345
  • 20 بهمن 1401 - 10:21
رشد تولید انواع خودرو در ۱۰ ماهه ۱۴۰۱
طی ۱۰ ماهه امسال بالغ‌بر ۹۹۴ هزار دستگاه خودرو تولیدشده که رشد ۲۰ درصدی نسبت به آمار تولید ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ داشته است؛ طبق این آمار تولید سواری‌ها کمترین رشد و بیشترین رشد تولید را ون‌ها به خود اختصاص داده است.

طی ۱۰ ماهه امسال، بالغ‌ بر ۹۹۴ هزار دستگاه خودرو تولید شده که رشد ۲۰ درصدی نسبت به آمار تولید ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ داشته است. طبق این آمار، تولید سواری‌ها کمترین رشد و بیشترین رشد تولید را ون‌ها به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بر اساس آمارنامه صنعت خودرو از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه امسال، ۹۹۴ هزار و ۱۵۶ دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به ۸۳۱ هزار و ۵۷۶ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

از این تعداد خودروی تولیدشده به ترتیب بیشترین تعداد متعلق به سواری است که در مقابل کمترین رشد تولید را نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته داشته است. در این مدت ۸۶۲ هزار و ۴۷۰ دستگاه خودرو تولید شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۷۵۲ هزار و ۳۱۳ دستگاه بوده و ۱۵ درصد بیشتر شده است.

بیشترین رشد تولید را ون‌ها به خود اختصاص داده‌اند که در مجموع ۱۰ ماهه امسال، دو هزار و ۷۸۴ دستگاه تولیدشده که نسبت به ۷۳۸ دستگاه تولیدی در مدت ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰، ۲۷۷ درصد افزایش یافته است.

پس از آن، سنگین‌های باری با رشد ۱۵۱ درصدی، از ۱۰ هزار و ۳۸۲ دستگاه به ۲۶ هزار و ۹۰ دستگاه رسیده است.

طبق آمار، ۱۰۰ هزار و ۸۳۶ دستگاه وانت در ۱۰ ماهه ۱۴۰۱ تولید شده که نسبت به ۶۶ هزار و ۷۷۸ دستگاه خودرو در مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد بیشتر شده است.

از ابتدای امسال تا پایان دی ماه با افزایش ۱۱ درصدی، ۸۴۹ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس تولیدشده است. در مدت مشابه سال گذشته، ۷۶۶ دستگاه از این خودروها تولید شده بود.

همچنین در مدت مذکور سال جاری، یک هزار و ۱۲۷ دستگاه اتوبوس در کشور تولیدشده است که نسبت به ۵۹۹ دستگاه تولیدی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰، رشد ۸۸ درصدی را ثبت کرده است.

مقایسه آمار تولید خودرو در یک ماهه دی ماه امسال نسبت به دی ماه سال ۱۴۰۰، نشان می‌دهد که تولید مجموع خودروها ۳۲ درصد افزایش داشته است.

در این مقایسه یک ماهه، باز هم سواری کمترین افزایش تولید به میزان ۳۰ درصدی داشته و تولید مینی‌بوس و میدل‌باس ۳۱ درصد افت کرده است.

به ترتیب در دی ماه سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰۱ هزار و ۲۱۱ دستگاه خودرو سواری تولید شده که نسبت به ۷۸ هزار و ۱۰۹ دستگاه سواری تولیدی دی ماه سال ۱۴۰۰، ۳۰ درصد رشد داشته است.

تولید وانت نیز در دهمین ماه از سال جاری، ۴۹ درصد بیشتر از میزان تولید آن در دی ماه سال ۱۴۰۰ است و از هشت هزار و ۶۹ دستگاه، به ۱۲ هزار و ۴۱ دستگاه رسیده است.

در دی ماه امسال، آمار تولید ۲۶۷ دستگاه ون ثبت شده که ۴۰ درصد بیش از آمار تولید در ماه مشابه سال گذشته یعنی ۱۹۱ دستگاه بوده است.

تولید اتوبوس نیز ۱۰۵ درصد نسبت به آمار تولید آن در دی ماه سال ۱۴۰۰ بیشتر است؛ در حالی که در دهمین ماه از سال گذشته ۶۴ دستگاه اتوبوس تولید شد، این عدد در دی ماه سال ۱۴۰۰ به ۱۳۱ دستگاه افزایش یافته است.

آمار سه هزار و ۱۳۲ دستگاه برای سنگین‌های باری در دی ماه سال ۱۴۰۱ ثبت شده که به نسبت یک هزار و ۷۳۹ دستگاه تولیدی در دی ماه سال گذشته، ۸۰ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=12345

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.