• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت «ومعادن» عنوان کرد:

رشد چشمگیر هفت پروژه طرح‌ پیشرانان پیشرفت

  • کد خبر : 10727
  • 02 بهمن 1401 - 13:11
رشد چشمگیر هفت پروژه طرح‌ پیشرانان پیشرفت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت شرکت توسعه معادن و فلزات گفت: این شرکت در مجموع هفت پروژه تحت عنوان پروژه‌های پیشرانان پیشرفت ایران دارد که نیروگاه سمنان، در واقع نخستین پروژه از مجموعه این طرح‌ها متعلق به «ومعادن» است که در آستانه افتتاح قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت شرکت توسعه معادن و فلزات گفت: این شرکت در مجموع هفت پروژه تحت عنوان پروژه‌های پیشرانان پیشرفت ایران دارد که نیروگاه سمنان، در واقع نخستین پروژه از مجموعه این طرح‌ها متعلق به «ومعادن» است که در آستانه افتتاح قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، محمدحسین قائمی‌راد در خصوص طرح‌های این مجموعه، بیان کرد: این شرکت در مجموع هفت پروژه تحت عنوان پروژه‌های پیشرانان پیشرفت ایران دارد که یکی از این پروژه‌ها، دو واحد گازی نیروگاه سمنان است. این پروژه در واقع نخستین پروژه از مجموعه پروژه‌های پیشرانان پیشرفت ایران متعلق به «ومعادن» است که در آستانه افتتاح قرار دارد.

وی در همین راستا افزود: آهن و فولاد الماس آرتاویل، فولاد اقلید پارس، صبا‌‌امید غرب و صبانور، از دیگر پروژه‌های پیشرانان پیشرفت ایران به شمار می‌آید و دو پروژه از پروژه‌های آن نیز مربوط به شرکت فولاد کردستان است.

قائمی‌راد همچنین خاطرنشان کرد: پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در سمنان نیز توسط شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در حال اجرا است که البته این پروژه جزو پروژه‌های پیشرانان پیشرفت ایران نیست.

معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت شرکت توسعه معادن و فلزات ادامه داد: هر کدام از این هفت طرح در مراحل خاصی قرار دارند. برخی در مرحله گرفتن مشاور و برخی در مرحله گرفتن پیمانکار و… هستند. برای مثال، پروژه صبانور در مرحله جانمایی، گرفتن زمین، اخذ مجوزهای محیط زیستی و سایر مجوزهاست و قرار است به زودی احداث شود.

قائمی‌راد در خصوص پیشرفت این پروژه‌ها، اذعان کرد: موانعی برای انجام این پروژه‌ها وجود دارد و ممکن است سرعت پیشرفت این پروژ‌ها کم باشد اما وقتی تجهیزات پروژه می‌رسد رشدی قابل توجه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: سعی ما بر این است که اگر هم عقب‌ماندگی وجود دارد، طی ماه‌های آینده با ترزیق پول و نظارتی که بر اجرای پروژه‌ها داریم، این عقب‌ماندگی‌ها سریع‌تر جبران شود. در حال حاضر در بحث ثبت سفارش ورود کرده‌ایم و این بخش را مدیریت می‌کنیم و در تلاش هستیم سرعت اجرای تمام پروژه‌ها را با تامین نقدینگی لازم افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت شرکت توسعه معادن و فلزات مطرح کرد: بحث تامین تجهیزات و همچنین تامین ارز سبب شد در برخی مواقع سرعت کاری ما گرفته شود. به طور مثال در پروژه آرتاویل مشاور و پیمانکار انتخاب شده‌اند و کار در حال انجام است و در حال ثبت سفارش هستیم.

قائمی‌راد همچنین اظهار کرد: در بخش انرژی و فضای زیست‌محیطی مشکلاتی را داریم که در حال پیگری آن‌ها هستیم. برای مثال، در پروژه آرتاویل هنوز نتوانسته‌ایم تاییدیه تهیه خوراک گاز را اخذ کنیم.

وی ابراز کرد: در بحث گاز نیز نه تنها مجموعه ما بلکه بیشتر واحد‌های فولادی نیز با آن درگیر هستند. حتی برخی از این شرکت‌ها به سبب کمبود گاز خطوط تولیدی خود را تعطیل کرده‌اند. معضل قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان وجود دارد و دولت در سال‌های اخیر با چالش جدی در تامین برق روبه‌رو شده است. در چنین شرایطی هدف تولید ۱۰ هزار مگاوات برق توسط مجموعه‌های بزرگ فعال در بخش معدن و صنایع معدنی کشور تعریف شد و در این خصوص نیز به برخی از شرکت‌ها اعلام کردیم در بحث خرید ژنراتور ورود کنند.

معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت شرکت توسعه معادن و فلزات اظهار کرد: بر همین اساس در پروژه نیروگاه برق سمنان، مقرر شده است ۳۶۶ مگاوات از این برق توسط مجموعه «ومعادن» تامین شود. پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در سمنان توسط شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و با سرمایه‌گذاری ارزی سه میلیون یورویی و ریالی ۲۷ میلیارد تومانی در حال اجراست.

قائمی‌راد در خصوص عملکرد این شرکت در بورس، ابراز کرد: در بورس شاخص ما رشد مثبتی داشته است و امیدوار هستیم این رشد با ثبات همراه باشد. عملکرد قابل قبول شرکت در تابلوی معاملات سهام سبب شده است «ومعادن» به یکی از گزینه‌های اول سهام‌داران و سرمایه‌گذاران تبدیل شود. سهام‌داران باید نگاه بلندمدت به این شرکت و سهام آن داشته باشند تا در آینده‌ای نه چندان دور از بازدهی مناسب و مطمئنی برخوردار شوند.

وی در پایان یادآور شد: یک سری پروژه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که قرار است در آینده آن‌ها را انجام دهیم و یا به عنوان سرمایه‌گذار به آن‌ها ورود کنیم. واحد تولید فروسیلیکو منگنز در شیروان، آریا تایر هامون و پروژه‌های دیگر که سال آینده به صورت جدی‌تر این پروژه‌ها را پیگیری خواهیم کرد و سرعت بیشتری به انجام این پروژه‌ها خواهیم داد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10727

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.