• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

رشد ۴۵.۵ درصدی درآمد شرکت «South32» در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱

  • کد خبر : 13014
  • 02 اسفند 1401 - 7:01
رشد ۴۵.۵ درصدی درآمد شرکت «South32» در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱
میزان تولید آلومینا شرکت «South32» در سال ۲۰۲۲ حدود پنج میلیون و ۲۹۰ هزار تن بود که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۴ درصد کاهش یافت. یکی از دلایل کاهش تولید آلومینا، آسیب دیدن خط استخراج بوکسیت واحد «Brazil Alumina» در برزیل بود. روند تولید آلومینیوم از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ صعودی بود.

میزان تولید آلومینا شرکت «South32» در سال ۲۰۲۲ حدود پنج میلیون و ۲۹۰ هزار تن بود که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۴ درصد کاهش یافت. یکی از دلایل کاهش تولید آلومینا، آسیب دیدن خط استخراج بوکسیت واحد «Brazil Alumina» در برزیل بود. روند تولید آلومینیوم از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ صعودی بود. در سال ۲۰۲۱ درآمد شرکت «South32» از تولید آلومینا و آلومینیوم حدود سه میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار بود. در سال ۲۰۲۲ درآمد این شرکت به پنج میلیارد و ۳۳۰ میلیون رسید که این عدد رشد ۴۵.۵ درصدی درآمد حاصل از تولید آلومینا و آلومینیوم را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۲ سهم درآمد آلومینیوم از درآمد شرکت حدود ۵۹.۷ درصد بود که در مقایسه با سال گذشته حدود ۲.۷ واحد درصد رشد داشت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات، شرکت «South32» یک شرکت معدنی و فلزی متنوع است. این شرکت طیف وسیعی از کامودیتی‌ها از جمله بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم، مس، انرژی، زغال‌سنگ متالورژی، منگنز، نیکل، نقره، سرب و روی را اکتشاف، استخراج، خالص‌سازی و به بازار عرضه می‌کند. این شرکت همچنین آلومینا و فرونیکل تولید می‌کند علاوه‌براین ذوب آلومینیوم و آلیاژ منگنز را انجام می‌دهد. پروژه‌های کلیدی این شرکت شامل «Worsley Alumina»، زغال‌سنگ انرژی آفریقای جنوبی، آلومینا برزیل، زغال‌سنگ متالورژیک ایلاوارا، منگنز استرالیا، سرو ماتوسو و کانینگتون است. به‌ طور عمده این شرکت در استرالیا، موزامبیک، کلمبیا، آفریقای جنوبی، آمریکای جنوبی و برزیل فعالیت دارد. همچنین عملیات بازاریابی را در سنگاپور و بریتانیا انجام می‌دهد. دفتر مرکزی «South32» در شهر پرث، استان استرالیای غربی، کشور استرالیا قرار دارد.

شرکت «South32» در زنجیره آلومینیوم با پنج مجتمع مشغول فعالیت است. مجتمع «Worsley Alumina» معدن بوکسیت و پالایشگاه آلومینا یکپارچه در استرالیای غربی است. مجتمع «Hillside Aluminum» یک کارخانه ذوب آلومینا است که در خلیج ریچاردز، آفریقای جنوبی قرار دارد که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به شرکت «South32» است ظرفیت تولید آلومینیوم این واحد حدود ۷۲۰ هزار تن در سال است. مجتمع «Brazil Alumina» یک معدن بوکسیت یکپارچه، پالایشگاه آلومینا و کارخانه ذوب آلومینیوم است که در کشور برزیل قرار دارد. ظرفیت تولید آلومینیوم این واحد ۴۴۷ تن در سال است. ۴۰ درصد سهام «Brazil Aluminum» برای شرکت «South32» و ۶۰ درصد دیگر سهام آن برای شرکت «Alcoa» است. مجتمع «Mozal Aluminum» یک کارخانه ذوب آلومینیوم در موزامبیک است. ظرفیت این واحد حدود ۵۸۰ هزار تن در سال ست و ۸۰ درصد سهام آن متعلق به شرکت «South32» است. شرکت «South32» از اهداف توافق‌نامه پاریس حمایت می‌کند و برنامه این شرکت در بلندمدت، دستیابی به انتشار گازهای گلخانه‌ای خالص عملیاتی صفر تا سال ۲۰۵۰ است. برنامه این شرکت در میان‌مدت، کاهش ۵۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای خالص عملیاتی در سال ۲۰۳۵ نسبت به سال مالی ۲۰۲۱ است.

کاهش تولید آلومینا در سال ۲۰۲۲

نمودار ۱ میزان تولید آلومینا و آلومینیوم شرکت «South32» در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. به‌ طور کلی روند تولید آلومینا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ صعودی بود. نرخ رشد مرکب سالانه تولید آلومینا در این دوره پنج ساله حدود ۱.۱ درصد بود. میزان تولید آلومینا در سال ۲۰۲۱ حدود پنج میلیون و ۳۶۰ هزار تن بود که با افت ۱.۴ درصدی در سال ۲۰۲۲ به حدود پنج میلیون و ۲۹۰ هزار تن رسید. دو مجتمع «Brazil Alumina» و «Worsley Alumina» در مجموع برای این شرکت آلومینا تولید می‌کنند. مجتمع «Worsley Alumina» به‌ طور متوسط سهم ۷۴.۵ درصدی از تولید آلومینای «South32» را داشت. روند تولید آلومینای این واحد در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ صعودی بود. در سال ۲۰۲۲ این واحد حدود سه میلیون و ۹۹۰ هزار تن آلومینا تولید کرد که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۰.۷ درصد رشد داشت. به‌ طور متوسط سهم «Brazil Alumina» در تولید آلومینای «South32» حدود ۲۵.۵ درصد بود. در سال ۲۰۲۲ میزان تولید این واحد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود که نسبت به سال گذشته حدود ۷.۲ درصد افت داشت. یکی از دلایل افت تولید آلومینا در این واحد، آسیب یکی از دو دستگاه‌های جابه‌جایی «ship unloaders» بوکسیت بود.

به‌ طور کلی روند تولید آلومینیوم شرکت «South32» از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ صعودی بود. نرخ رشد مرکب سالانه تولید آلومینیوم این شرکت، ۰.۲ درصد بود. میزان تولید آلومینیوم در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۸۲ هزار تن بود که با رشد ۱.۰ درصدی در سال ۲۰۲۲ به حدود ۹۹۲ هزار تن رسید. واحدهای تولید آلومینیوم شرکت «South32» شامل سه مجتمع Hillside Aluminum» Mozal Aluminum و Brazil Aluminum» است. مجتمع «Brazil Aluminum» در سال ۲۰۱۵ به‌ دلیل عملیات تعمیر و نگهداری از چرخه تولید خارج شد و در فصل چهارم سال ۲۰۲۲ به چرخه تولید بازگشت و در این سال حدود ۳۰۰ تن آلومینیوم تولید کرد. به‌ طور متوسط حدود ۷۲.۶ درصد آلومینیوم شرکت «South32» در «Hillside Aluminum» تولید شد. میزان تولید آلومینیوم «Aluminum Mozal» در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۷۸ هزار تن بود که در مقایسه به سال گذشته حدود ۴.۹ درصد رشد داشت. ارزیابی‌های آتورپات نشان می‌دهد یکی از دلایل رشد تولید آلومینیوم در این واحد استفاده از فناوری «P3XLE» برای افزایش بهره‌وری در تولید در زمان اوج مصرف برق بود.

رشد درآمد حاصل از آلومینیوم و آلومینا

نمودار ۲ میزان درآمد و حاشیه «EBITDA» آلومینا و آلومینیوم شرکت «South32» را نشان می‌دهد. به‌ طور کلی روند درآمد شرکت «South32» از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ صعودی بود. میزان درآمد این شرکت از تولید آلومینا و آلومینیوم در سال ۲۰۲۱ حدود سه میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار بود و با رشد ۴۵.۵ درصدی در سال ۲۰۲۲ درآمد این شرکت به پنج میلیارد و ۳۳۰ میلیون رسید. سهم تولید آلومینیوم در درآمد شرکت «South32» در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۹.۷ درصد بود که در مقایسه با سال گذشته حدود ۲.۷ واحد درصد رشد داشت.

به‌ طور کلی روند حاشیه «EBITDA» در بخش تولید آلومینا و آلومینیوم در دوره مورد بررسی صعودی بود. در سال ۲۰۲۰ حاشیه «EBITDA» حدود ۲۲.۲ درصد بود که در مقایسه با سال گذشته ۵.۵ واحد درصد افت داشت. یکی از دلایل افت حاشیه «EBITDA» در سال ۲۰۲۰، افزایش هزینه‌های تولید آلومینا بود. حاشیه «EBITDA» شرکت «South32» در این بخش در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۵.۲ درصد بود و در سال ۲۰۲۲ با رشد ۷.۸ واحد درصد به حدود ۳۳.۰ درصد افزایش یافت. با کاهش هزینه‌های مربوط به تولید به ویژه در بخش تامین مواد اولیه، حاشیه «EBITDA» در سال ۲۰۲۲ با رشد خوبی همراه بود.

در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود مجتمع «Worsley Alumina» بتواند با ظرفیت کامل، آلومینا تولید کند. پیش‌بینی شده است مجتمع‌های تولید آلومینیوم این شرکت در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ بتوانند با افزایش تولید از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنند. انتظار می‌رود تولید آلومینا در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن و تولید آلومینیوم نیز به یک میلیون و ۹۰ هزار تن برسد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13014

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
نبض واردات مفتول مسی در دستان آمریکا
در 10 سال اخیر صورت پذیرفت؛

نبض واردات مفتول مسی در دستان آمریکا

02اردیبهشت
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با وزیر نیرو دیدار کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.