• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

رشد ۳٫۴ درصدی تولید کنسانتره مس در جهان

  • کد خبر : 9006
  • 08 دی 1401 - 8:56
رشد ۳٫۴ درصدی تولید کنسانتره مس در جهان
تولید کنسانتره مس جهان طی 10 ماهه 2022 میلادی، 3.4 درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، بر اساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۱۸ میلیون و ۳۹ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۷ میلیون و ۴۳۷ هزار تن بود.

از این میزان، ۹ میلیون و ۷۶ هزار و ۸۴۰ تن مربوط به قاره آمریکا، سه میلیون و ۸۹۰ هزار و ۹۰۰ تن آسیا، دو میلیون و ۵۵۶ هزار و ۲۲۰ تن آفریقا، یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۷۴۰ تن اروپا و ۷۸۷ هزار و ۹۰ تن مربوط به اقیانوسیه بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۲ میلیون و ۷۳۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ میلیون و ۶۵۷ هزار تن)، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

افزایش ۲٫۶ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ۱۰ ماهه ۲۰۲۲، حدود ۲۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۰ میلیون و ۶۶۱ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۲٫۶ درصدی است.

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۱۰ ماهه ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵ میلیون و ۷۸۰ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی (۲۵ میلیون و ۱۳۰ هزار تن)، حدود ۲٫۶ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9006

نوشته‌های مشابه

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند